Rapor Tarihi: 26.12.2025 22:19
| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Technical English I I | OEM8209 | İngilizce | Zorunlu | 8. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | pps |
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Nurgül TANKUT, Prof. Dr. Cihat TAŞÇIOĞLU |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrenciyi Orman Endüstrisi’nde kullanılan teknik ingilizce terimleri öğretimektir. Böylece öğrenciler yazılı teknik metinleri anlayacak ve teknik rapor hazırlayabilmekle beraber çalışma ortamında ingilizce dilini etkin olarak kullanabileceklerdir. |
| Dersin İçeriği | Bölüm 1 – Ticari olarak öneme sahip ağaç türlerinin temini ve özellikleri Bölüm 2 – Odunun Yapısı Bölüm3 –Fiziksel özellikler ve odun su ilişkileri Bölüm 4 – Odunun mekanik özellikleri Bölüm 5 Ticari kereste Bölüm 6 –Kereste tasarım özellikleri ve sınıfları Bölüm 7 –Bağlantı elemanları Arasınav Bölüm 8 – Yapısal analiz eşitlikleri Bölüm 9 – Ahşap malzeme yapıştırma Bölüm 10 – Odun bazlı kompozitler ve panel ürünleri Bölüm 11 –Yapıştırılmış yapı elemanları Bölüm 12 – Kurutma, rutubet içeriği kontrolü Bölüm 13 – Odunun bozunumu |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 0 | 1. Orman Endüstrisi ile ilgili teknik kelime haznesini artıracaktır. 2. Teknik yazılı metinleri daha iyi anlayacak ve yazabilecek ve çalışma arkadaşları ile konuşabilecektir. 3. Uluslarası iş görüşmelerinde etkin olarak ingilizceyi kullanabileceklerdir. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Bölüm 1 – Ticari olarak öneme sahip ağaç türlerinin temini ve özellikleri | |
| 2. Hafta | Bölüm 2 – Odunun Yapısı | |
| 3. Hafta | Bölüm3 –Fiziksel özellikler ve odun su ilişkileri | |
| 4. Hafta | Bölüm 4 – Odunun mekanik özellikleri | |
| 5. Hafta | Bölüm 5 Ticari kereste | |
| 6. Hafta | Bölüm 6 –Kereste tasarım özellikleri ve sınıfları | |
| 7. Hafta | Bölüm 7 –Bağlantı elemanları | |
| 8. Hafta | Arasınav | |
| 9. Hafta | Bölüm 8 – Yapısal analiz eşitlikleri | |
| 10. Hafta | Bölüm 9 – Ahşap malzeme yapıştırma | |
| 11. Hafta | Bölüm 10 – Odun bazlı kompozitler ve panel ürünleri | |
| 12. Hafta | Bölüm 11 –Yapıştırılmış yapı elemanları | |
| 13. Hafta | Bölüm 12 – Kurutma, rutubet içeriği kontrolü | |
| 14. Hafta | Bölüm 13 – Odunun bozunumu |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Odun biyolojisi bilgilerine dayanan odunu teşhis etme becerisine sahip olmak, | ✔ | |||||
| 2 | Ahşap ve diğer lignoselülozik esaslı malzemelerin fiziksel, mekanik ve kimyasal özelikleri hakkında bilgi sahibi olmak, | ✔ | |||||
| 3 | Orman ürünleri teknolojileri konularındaki bilgi birikimi ile bu ürünlerin rasyonel işlenmelerini uygulamalara yansıtabilmek, | ✔ | |||||
| 4 | Çevresel, teknik ve iktisadi yönlerini dikkate alarak endüstriyel orman ürünleri ile ilgili tesisleri planlayabilecek, işletebilecek, yönetebilecek ve izleyebilecek bilgiye sahip olmak, | ✔ | |||||
| 5 | Farklı kullanım alanları için uygun endüstriyel orman ürünlerini seçme ve önerme becerisine sahip olmak, | ✔ | |||||
| 6 | Sorgulayıcı ve araştırmacı olmak, bilgiye ulaşma ve analitik düşünme ve tasarım yapabilme becerisi kazanmış olmak, | ✔ | |||||
| 7 | Ekip çalışması yapabilme, ekibin bir parçası olabilme, gerektiğinde bağımsız davranma, inisiyatif kullanabilme becerisine sahip olmak, | ✔ | |||||
| 8 | Toplumsal ve mesleki etik değerlere sahip olmak. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 |
|---|---|
| PY1 | 3 |
| PY2 | 4 |
| PY3 | 5 |
| PY4 | 3 |
| PY5 | 4 |
| PY6 | 4 |
| PY7 | 3 |
| PY8 | 3 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 10 | 10 |
| Ödev 1 | 1 | 10 | 10 | |
| Final | 1 | 29 | 29 | |
| Toplam İş Yükü | 77 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||