Rapor Tarihi: 26.12.2025 22:19
| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Standart ve Kalite Kontrol | OEM315 | Türkçe | Zorunlu | 5. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 3,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Derya SEVİM KORKUT |
| Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Derya SEVİM KORKUT (Güz) |
| Dersin Amacı | Temel kalite kontrol tekniklerini öğretmek ve kalite kavramı, kalite güvence, belgelendirme ve istatistik tekniklerini anlamayı geliştirmektir. |
| Dersin İçeriği | Standardizasyon tarifi, amacı, standartların üreticiye ve tüketiciye sağladığı faydalar. Standart, standardizasyon-kalite-kalite kontrol ilişkileri, verimlilik-standardizasyon ilişkileri. Standart çeşitleri ve standartların hazırlanması. Kalite kavramı, kalite güvencesine ilişkin temel kavramlar. Örnekleme planları (Tek örnekli kabul örneklemesi planı, çift örnekli kabul örneklemesi planı). Çok örnekli kabul örneklemesi planı, ardışık (dizisel) kabul örnekleme planları. İşlem karakteristiği eğrisi (Tek örnekli kabul örneklemesi için işlem karakteristiği eğrisi). İşlem karakteristiği eğrisi (Çift örnekli kabul örneklemesi için işlem karakteristiği eğrisi). Ortalama son nitelik eğrisi. TSE örnekleme tabloları. Kalite kontrol şemalarının hazırlanması, kusurlu oranların denetimi ve p kontrol şeması. Kusurlu sayısının denetimi ve c kontrol şeması. Ölçülebilir ve ölçülemeyen nitel özelliklerin kontrolü (X, S, R kontrol şemaları). Belgelendirme. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Standart, standardizasyonla ilgili bilgi sahibi olma |
| 2 | Standart tanımı, çeşitleri ve standartlaşma kavramlarını ayırt edebilmek |
| 3 | Kalite tanımı ve kalitenin gerekliliğini ifade edebilme |
| 4 | Kalite kontrol ve kalite güvence ile ilgili bilgi sahibi olma |
| 5 | Kalite yönetim sistemini muayene ve kalite kontrolünden ayırt edebilme |
| 6 | Kalite iyileştirme tekniklerini bilme ve uygulayabilme |
| 7 | Kalite ile ilgili sorunları analiz edebilme, yorumlayabilme ve çözüm geliştirebilme |
| 8 | Örnekleme planlarını kullanabilme ve uygun örnekleme planını seçebilme |
| 9 | Kontrol şemasının yapısını, kullanışlılığını ve çeşitlerini bilme |
| 10 | İstatistiksel teknikleri üretim ortamında kullanabilme becerisine sahip olabilme |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Standardizasyon tarifi, amacı, standartların üreticiye ve tüketiciye sağladığı faydalar | |
| 2. Hafta | Standart, standardizasyon-kalite-kalite kontrol ilişkileri, verimlilik-standardizasyon ilişkileri. | |
| 3. Hafta | Standart çeşitleri ve standartların hazırlanması. | |
| 4. Hafta | Kalite kavramı, kalite güvencesine ilişkin temel kavramlar | |
| 5. Hafta | Örnekleme planları (Tek örnekli kabul örneklemesi planı, çift örnekli kabul örneklemesi planı) | |
| 6. Hafta | Çok örnekli kabul örneklemesi planı, ardışık (dizisel) kabul örnekleme planları | |
| 7. Hafta | İşlem karakteristiği eğrisi (Tek örnekli kabul örneklemesi için işlem karakteristiği eğrisi) | |
| 8. Hafta | Arasınav | |
| 9. Hafta | İşlem karakteristiği eğrisi (Çift örnekli kabul örneklemesi için işlem karakteristiği eğrisi) | |
| 10. Hafta | Ortalama son nitelik eğrisi | |
| 11. Hafta | Örnekleme tabloları | |
| 12. Hafta | Kalite kontrol şemalarının hazırlanması, kusurlu oranların denetimi ve p kontrol şeması; Kusurlu sayısının denetimi ve c kontrol şeması | |
| 13. Hafta | Ölçülebilir ve ölçülemeyen nitel özelliklerin kontrolü (X, S, R kontrol şemaları) | |
| 14. Hafta | Belgelendirme |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Odun biyolojisi bilgilerine dayanan odunu teşhis etme becerisine sahip olmak, | ||||||
| 2 | Ahşap ve diğer lignoselülozik esaslı malzemelerin fiziksel, mekanik ve kimyasal özelikleri hakkında bilgi sahibi olmak, | ||||||
| 3 | Orman ürünleri teknolojileri konularındaki bilgi birikimi ile bu ürünlerin rasyonel işlenmelerini uygulamalara yansıtabilmek, | ✔ | |||||
| 4 | Çevresel, teknik ve iktisadi yönlerini dikkate alarak endüstriyel orman ürünleri ile ilgili tesisleri planlayabilecek, işletebilecek, yönetebilecek ve izleyebilecek bilgiye sahip olmak, | ✔ | |||||
| 5 | Farklı kullanım alanları için uygun endüstriyel orman ürünlerini seçme ve önerme becerisine sahip olmak, | ✔ | |||||
| 6 | Sorgulayıcı ve araştırmacı olmak, bilgiye ulaşma ve analitik düşünme ve tasarım yapabilme becerisi kazanmış olmak, | ✔ | |||||
| 7 | Ekip çalışması yapabilme, ekibin bir parçası olabilme, gerektiğinde bağımsız davranma, inisiyatif kullanabilme becerisine sahip olmak, | ✔ | |||||
| 8 | Toplumsal ve mesleki etik değerlere sahip olmak. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 | DK8 | DK9 | DK10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY7 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| Güz Dönemi | |||
| Sorumlu Personel | Grup | Değerlendirme Yöntemi | Yüzde |
|---|---|---|---|
| Prof. Dr. Derya SEVİM KORKUT | Vize | 30,00 | |
| Prof. Dr. Derya SEVİM KORKUT | Ödev | 10,00 | |
| Prof. Dr. Derya SEVİM KORKUT | Final | 60,00 | |
| Toplam | 100,00 | ||
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 3 | 42 |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ödev 1 | 3 | 8 | 24 | |
| Ödev 2 | 2 | 4 | 8 | |
| Final | 1 | 1,5 | 1,5 | |
| Toplam İş Yükü | 76,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||