Rapor Tarihi: 26.12.2025 22:19
| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ağaç ve Mobilya Konstrüksiyonları | OEM309 | Türkçe | Zorunlu | 5. Yarıyıl | 2 + 2 | 3,0 | 3,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | |
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Nevzat ÇAKICIER |
| Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Nevzat ÇAKICIER (Güz) |
| Dersin Amacı | Ağaç ve yapı sektöründe kullanılan birleştirme şekillerini bilerek dekorasyon tasarımlarını içmimari bilgileri ışığında proje haline getirebilmek. |
| Dersin İçeriği | Ahşap konstrüksiyonlarda göz önünde tutulacak hususlar, konut eylemleri, mekanları ve mobilyaları, mobilya tasarımı ve elemanları ile ilgili genel bilgiler, mobilyaların sınıflandırılması ve tarihi gelişimi, mobilya ve yapı elemanı üretiminde kullanılan malzemelerin tanıtımı, yardımcı malzemeler, ağaç malzeme birleştirme şekilleri, ağaç malzeme ve mobilya konstrüksiyonları, Konstrüksiyonlarda standardizasyon ve kalite özellikleri. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Konstrüksiyon ve biçimlendirme esaslarını tanır. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Mobilya ve ahşap konstrüksiyonları ile ilgili temel kavramlar. |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Odun biyolojisi bilgilerine dayanan odunu teşhis etme becerisine sahip olmak, | ✔ | |||||
| 2 | Ahşap ve diğer lignoselülozik esaslı malzemelerin fiziksel, mekanik ve kimyasal özelikleri hakkında bilgi sahibi olmak, | ✔ | |||||
| 3 | Orman ürünleri teknolojileri konularındaki bilgi birikimi ile bu ürünlerin rasyonel işlenmelerini uygulamalara yansıtabilmek, | ✔ | |||||
| 4 | Çevresel, teknik ve iktisadi yönlerini dikkate alarak endüstriyel orman ürünleri ile ilgili tesisleri planlayabilecek, işletebilecek, yönetebilecek ve izleyebilecek bilgiye sahip olmak, | ✔ | |||||
| 5 | Farklı kullanım alanları için uygun endüstriyel orman ürünlerini seçme ve önerme becerisine sahip olmak, | ✔ | |||||
| 6 | Sorgulayıcı ve araştırmacı olmak, bilgiye ulaşma ve analitik düşünme ve tasarım yapabilme becerisi kazanmış olmak, | ✔ | |||||
| 7 | Ekip çalışması yapabilme, ekibin bir parçası olabilme, gerektiğinde bağımsız davranma, inisiyatif kullanabilme becerisine sahip olmak, | ✔ | |||||
| 8 | Toplumsal ve mesleki etik değerlere sahip olmak. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 |
|---|---|
| PY1 | 5 |
| PY2 | 4 |
| PY3 | 4 |
| PY4 | 5 |
| PY5 | 5 |
| PY6 | 4 |
| PY7 | 4 |
| PY8 | 4 |
| Güz Dönemi | |||
| Sorumlu Personel | Grup | Değerlendirme Yöntemi | Yüzde |
|---|---|---|---|
| Prof. Dr. Nevzat ÇAKICIER | Final | 100,00 | |
| Toplam | 100,00 | ||
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 4 | 56 |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 5 | 5 |
| Ödev 1 | 1 | 1 | 1 | |
| Final | 1 | 15 | 15 | |
| Uygulama | 1 | 1 | 1 | |
| Toplam İş Yükü | 78 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||