Rapor Tarihi: 26.12.2025 22:19
| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Dendroloji | OEM119 | Türkçe | Zorunlu | 1. Yarıyıl | 2 + 2 | 3,0 | 4,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Turgay BİRTÜRK |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Turgay BİRTÜRK (Güz) |
| Dersin Amacı | Odunsu açık tohumlu (Gymnospermae) ve kapalı tohumlu (Angiospermae) taksonları, özellikle de ülkemizdeki asli orman ağacı türlerini tanıtmak; orman endüstrisinde öneme sahip türlerin yayılış alanlarını ve ekolojik isteklerini, odun özelliklerini ve kullanım alanlarını betimlemektir. |
| Dersin İçeriği | Bitkiler Alemi, Bitkilerin sınıflandırılması, (Raunkiaer), Genel Bilgiler, Kök, gövde, sürgün, kabuk, tomurcuk, Yaprak, çiçek, tohum, meyve, Nomenklatür, Angiospermae- Gymnospermae farkları, Gymnospermae taksonları (Picea, Larix, Cedrus v.b.), Angiospermae taksonları (Fagus, Castanea, Quercus, Alnus v.b.) |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Ülkemizde doğal olarak yetişen ve orman endüstrisinde kullanılabilecek doğal ve egzotik kapalı ve açık tohumlu bitkileri tanıyabilme. |
| 2 | Öğrenilen bitkiler arasındaki dış morfolojik farkları karşılaştırarak ayırt edebilme. |
| 3 | Bu bitkilerin yayılış alanları, yetişme ortamları ve ekolojik istekleri konularında bilgi sahibi olma ve yorum yapabilme. |
| 4 | Bitkilerin kullanım alanları hakkında bilgi sahibi olma. |
| 5 | Bitkilerin dış morfolojik özellikleri, yayılış alanları, yetişme ortamları ve ekolojik istekleri konularında bilgi sahibi olma |
| 6 | Öğrenci ve çalışma arkadaşları ile ortak çalışmalar gerçekleştirebilme yetkinliği |
| 7 | Ders kapsamında kazandığı bilgi ve beceriyi uygulamada etkin bir şekilde kullanabilme yetkinliği |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Bitkiler Alemi, Bitkilerin sınıflandırılması, (Raunkiaer) | |
| 2. Hafta | Genel Bilgiler, sürgün, tomurcuk, yaprak, çiçek, tohum, meyve, isimlendirme, Angiospermae- Gymnospermae farkları | |
| 3. Hafta | Softwood-Cycas, Ginkgo, Taxus, Cephalotaxus, Araucaria, Abies, Tsuga, Pseudotsuga | |
| 4. Hafta | Picea, Larix, Cedrus | |
| 5. Hafta | Pinus | |
| 6. Hafta | Pseudolarix, Metasequoia, Cunninghamia, Sequoia, Sequoiadendron, Cryptomeria, Taxodium | |
| 7. Hafta | Thuja, Cupressus | |
| 8. Hafta | Ara sınav | |
| 9. Hafta | Chamaecyparis, Arceuthos, Juniperus | |
| 10. Hafta | Hardwood- Magnolia, Liriodendron, Platanus, Liquidambar, | |
| 11. Hafta | Ulmus, Celtis, Zelkova, Morus, Ficus, Juglans | |
| 12. Hafta | Betula, Alnus, Carpinus, Corylus, Castanea, Fagus | |
| 13. Hafta | Quercus, Casuarina, Tilia | |
| 14. Hafta | Salix, Populus, Ericaceae, Rosaceae | |
| 15. Hafta | Leguminoceae, Eucalyptus, Buxus, Acer, Fraxinus |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Odun biyolojisi bilgilerine dayanan odunu teşhis etme becerisine sahip olmak, | ✔ | |||||
| 2 | Ahşap ve diğer lignoselülozik esaslı malzemelerin fiziksel, mekanik ve kimyasal özelikleri hakkında bilgi sahibi olmak, | ✔ | |||||
| 3 | Orman ürünleri teknolojileri konularındaki bilgi birikimi ile bu ürünlerin rasyonel işlenmelerini uygulamalara yansıtabilmek, | ✔ | |||||
| 4 | Çevresel, teknik ve iktisadi yönlerini dikkate alarak endüstriyel orman ürünleri ile ilgili tesisleri planlayabilecek, işletebilecek, yönetebilecek ve izleyebilecek bilgiye sahip olmak, | ✔ | |||||
| 5 | Farklı kullanım alanları için uygun endüstriyel orman ürünlerini seçme ve önerme becerisine sahip olmak, | ✔ | |||||
| 6 | Sorgulayıcı ve araştırmacı olmak, bilgiye ulaşma ve analitik düşünme ve tasarım yapabilme becerisi kazanmış olmak, | ✔ | |||||
| 7 | Ekip çalışması yapabilme, ekibin bir parçası olabilme, gerektiğinde bağımsız davranma, inisiyatif kullanabilme becerisine sahip olmak, | ✔ | |||||
| 8 | Toplumsal ve mesleki etik değerlere sahip olmak. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY3 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 |
| PY4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY5 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 5 |
| PY6 | 1 | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 | 5 |
| PY7 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 4 |
| PY8 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| Güz Dönemi | |||
| Sorumlu Personel | Grup | Değerlendirme Yöntemi | Yüzde |
|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Turgay BİRTÜRK | Vize | 30,00 | |
| Dr. Öğr. Üyesi Turgay BİRTÜRK | Uygulama Sınavı | 30,00 | |
| Dr. Öğr. Üyesi Turgay BİRTÜRK | Final | 40,00 | |
| Toplam | 100,00 | ||