Rapor Tarihi: 22.12.2025 12:23
| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Türkiye Tatlısu Balıkları | BIO552 | Türkçe | Zorunlu | 2 + 2 | 3,0 | 8,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisansüstü |
| Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Şerife Gülsün KIRANKAYA |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Türkiye tatlısu balık faunasının tanıtılması ve kavratılması |
| Dersin İçeriği | Balıkların yaşam ortamları; Balık örneklerinin toplanması ve örneklerin tespiti, Balıklarda tür teşhis yöntemleri; tür belirlemede kullanılan morfolojik ve anatomik özellikler, Balık sistematiğinde kullanılan bazı temel kurallar; Koruma statüleri, Türkiye tatlısu balıklarının genel sınıflandırılması, Petromyzonidae, Acipenceridae, Anguillidae,, Mastacemblidae, Clupeidae,, Salmonidae, Esocidae, Cyprinidae, Cobitidae, Percidae, Moronidae, Gobiidae, Aridae, Siluridae, Bagridae, Sisoridae, Blenniidae, Claridae, Gasterosteidae, Syngnathidae, Cyprinidontidae Mugilidae, Atherinidae, Pleuronectidae |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Türkiye içsularında yayılış gösteren balık türlerini teşhis edebilir |
| 2 | Türkiye tatlısularında yaşayan balık türlerinin yayılış alanlarını bilir |
| 3 | Türkiye tatlısu balık faunasnın çeşitliliği konusunda fikir sabihi olur |
| 4 | Türkiye tatlısu sistemlerinde yayılış gösteren endemik balık türlerini öğrenir |
| 5 | Türkiye tatlısu balık faunasına dahil olan türlerin koruma statülerini öğrenir ve tehdit altındaki türleri bilir |
| 6 | Türkiye tatlısu balık faunasına katılan yabancı türleri belirleyebilir |
| 7 | İçsu balıklarının yaşam ortamlarını ve ekolojik tercihlerini bilir |
| 8 | İçsularda balık örneği elde etme ve tür teşhisi yöntemlerini bilir |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Balıkların yaşam ortamları; Balık örneklerinin toplanması ve örneklerin tespiti | Görüşme, Sunum (Hazırlık), Saha/Arazi Çalışması |
| 2. Hafta | Balıklarda tür teşhis yöntemleri; tür belirlemede kullanılan morfolojik ve anatomik özellikler | Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama |
| 3. Hafta | Balık sistematiğinde kullanılan bazı temel kurallar; Koruma statüleri | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 4. Hafta | Türkiye tatlısu balıklarının genel sınıflandırılması, Petromyzonidae, Acipenceridae | Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama |
| 5. Hafta | Anguillidae, Mastacemblidae, Clupeidae | Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama |
| 6. Hafta | Salmonidae | Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama |
| 7. Hafta | Esocidae | Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama |
| 8. Hafta | Ara Sınav | |
| 9. Hafta | Cyprinidae | Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama |
| 10. Hafta | Cobitidae | Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama |
| 11. Hafta | Percidae, Moronidae, Gobiidae | Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama |
| 12. Hafta | Aridae, Siluridae, Bagridae, Sisoridae, Blenniidae | Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama |
| 13. Hafta | Claridae, Gasterosteidae, Syngnathidae, Cyprinidontidae | Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama |
| 14. Hafta | Mugilidae, Atherinidae, Pleuronectidae | Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Biyoloji alanında bilgi birikimini güncel ve uzmanlık düzeyinde geliştirir, bu alanda edindiği uzmanlık düzeyinde bilgileri alanına yenilik getirecek biçimde değerlendirme, yorumlama, uygulama ve özgün tasarımlar geliştirme yönünde kullanabilir. | ||||||
| 2 | Biyolojinin gerek deneysel gerekse teorik alanlarında bağımsız problem tanımlama, karşılaştırma, analiz etme ve çözüm üretme yetisi kazanır. | ||||||
| 3 | Biyoloji alanı ile ilgili çalışmalarda kullanılan araştırma yöntemleri ile modern laboratuvar tekniklerini ve biyolojik analiz yöntemlerini tanıma ve kullanma becerisi kazanır | ||||||
| 4 | Fen bilimleri alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi kazanır | ||||||
| 5 | Biyoloji alanındaki yeni bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, sentezleme ve kullanabilme becerisi kazanır | ||||||
| 6 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak, biyoloji alanı ile ilgili yeni düşünce, yöntem ve/veya deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi kazanır; edindiği kazanımlar sayesinde, bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz edip yorumlayabilir. | ||||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 | DK8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY6 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 4 | 56 |
|
Ders Dışı |
Araştırma | 1 | 39,25 | 39,25 |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
| Ödev 1 | 1 | 46 | 46 | |
| Ödev 2 | 1 | 46 | 46 | |
| Final | 1 | 2 | 2 | |
| Toplam İş Yükü | 191,25 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 8,0 | ||