Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Cıvık Mantarların Biyolojisi ve Sistematiği BIO521 Türkçe Zorunlu 3 + 2 4,0 8,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisansüstü
Dersin Verilişi Yüz Yüze
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. Başaran DÜLGER
Dersi Veren(ler)
Dersin Amacı Funguslar arasında miksomisetlerin (=cıvık mantar) taksonomik yeri. Yaşam siklusları ve oluşturdukları sporangium ve plazmodiumlar. Cıvık mantarların doğadan izolasyon metotları. Nem odası tekniğinin kullanımı ve ayrıcalıkları
Dersin İçeriği Miksomisetlerin morfolojisi ve genel hayat devri, Miksomisetlerin Fizyolojisi, laboratuar kültürleri ve beslenmeleri, Miksemisetlerin Ekolojileri ve coğrafik dağılımları, SubClass:Ceratiomyxomycetidae, Order:Cretiomyxomyxales Family: Ceratiomyxaceae,SubClass : Myxogastromycetidae, Order: Liceales Family:Liceaceae, Family: Reticulariaceae Family: Cribrariceae, Order: Echinosteliaceae Family: Echinosteliaceae, Order: Trichiales Family: Dianemaceae, Family: Trichiaceae, Order:Stemonitales Family: Stemonitaceae, Order: Physarales Family: Physaraceae, Family: Didymiaceae, Taksonomik teşhis
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Cıvık Mantarların Biyolojisi ve Sistematiği hakkında kavram ve terimleri öğrenilir
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Miksomisetlerin morfolojisi ve genel hayat devri
2. Hafta Miksomisetlerin Fizyolojisi, laboratuar kültürleri ve beslenmeleri
3. Hafta Miksemisetlerin Ekolojileri ve coğrafik dağılımları
4. Hafta SubClass:Ceratiomyxomycetidae, Order:Cretiomyxomyxales Family Ceratiomyxaceae
5. Hafta SubClass : Myxogastromycetidae, Order: Liceales Family:Liceaceae
6. Hafta Family: Reticulariaceae Family: Cribrariceae
7. Hafta Order: Echinosteliaceae Family: Echinosteliaceae
8. Hafta Ara Sınav Uygulama
9. Hafta Order: Trichiales Family: Dianemaceae
10. Hafta Family: Trichiaceae
11. Hafta Order:Stemonitales Family: Stemonitaceae
12. Hafta Order: Physarales Family: Physaraceae
13. Hafta Family: Didymiaceae
14. Hafta Taksonomik teşhis
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Biyoloji alanında bilgi birikimini güncel ve uzmanlık düzeyinde geliştirir, bu alanda edindiği uzmanlık düzeyinde bilgileri alanına yenilik getirecek biçimde değerlendirme, yorumlama, uygulama ve özgün tasarımlar geliştirme yönünde kullanabilir.
2 Biyolojinin gerek deneysel gerekse teorik alanlarında bağımsız problem tanımlama, karşılaştırma, analiz etme ve çözüm üretme yetisi kazanır.
3 Biyoloji alanı ile ilgili çalışmalarda kullanılan araştırma yöntemleri ile modern laboratuvar tekniklerini ve biyolojik analiz yöntemlerini tanıma ve kullanma becerisi kazanır
4 Fen bilimleri alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi kazanır
5 Biyoloji alanındaki yeni bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, sentezleme ve kullanabilme becerisi kazanır
6 Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak, biyoloji alanı ile ilgili yeni düşünce, yöntem ve/veya deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi kazanır; edindiği kazanımlar sayesinde, bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz edip yorumlayabilir.
8 Meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde mesleki bilgiye sahip olur; lisansüstü eğitim süresince katılınan çalıştay, seminer ve konferans gibi bilimsel etkinliklerde, benzer konularda çalışan meslektaşları ile iletişim kurarak biyoloji alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını bir topluluk içerisinde yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve biyoloji alanında gelişen literatürü takip etme ve kullanabilme yeteneğini edinir.
9 Biyoloji alanındaki bilimsel araştırmalarda takım çalışmalarına etkin olarak katılır ve gerektiğinde liderlik yapabilir; sorumluluk alma becerisi geliştirir ve işbirliğine açıktır.
10 Biyoloji alanındaki gelişmeleri takip eder, bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veritabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi kazanır.
11 Biyoloji alanında karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir ve sorumluluk alarak çözüm üretebilir.
12 Biyoloji alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilir, farklı disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi edinir.
13 Biyoloji alanında uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimi sayesinde, uzman kişiler ile alanındaki konuları tartışırken özgün fikirler üretebilir ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilir.
14 Kendi alanındaki bilimsel bilgileri okuyup anlayacak ve ifade edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur; yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilir ve tartışabilir.
15 Biyoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri takip ederek, problemlerini çözecek şekilde araştırmalarında etkin olarak kullanır.
16 Araştırmalarını etik zeminde yürütme bilinci geliştirir, bilimsel çalışmalarının kurgulanması, verilerin toplanması, yorumlanması, yayınlanması süreçlerinde ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği kazanır.
17 Yaşam boyu öğrenme stratejilerini benimser ve çalışmalarını yürütürken kullanır.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1
PY1 5
PY2 5
PY3 5
PY4 5
PY5 5
PY6 5
PY8 4
PY9 5
PY10 5
PY11 5
PY12 4
PY13 5
PY14 2
PY15 2
PY16 5
PY17 4
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • Stephenson, L.S., Stempen, H., (1994) Myxomycetes, A handbook of Slime Molds, Trimber Press, Portland, Oregon, 183 pp.
  • Nannenga-Bremekamp, N.E. (1991) A Guide to Temperate Myxomycetes. Biopress Limited, Bristol, 409 pp.
  • Farr, M.L. (1981) True Slime Molds. Wm. C. Brown Comp., Iowa, 132 pp.
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 14 3 42
Ders Dışı
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 14 1 14
Araştırma 14 3 42
Görüşme 4 1 4
Sunum (Hazırlık) 14 1 14
Uygulama 14 2 28
Diğer Faaliyetler 14 2 28
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 2 2
Final 1 2 2
Uygulama 14 1 14
Sınıf İçi Etkinlik 14 1 14
Toplam İş Yükü 204
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 8,0