Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Bakteriyosinler BIO513 Türkçe Zorunlu 3 + 0 3,0 8,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisansüstü
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. SERPİL UĞRAŞ
Dersi Veren(ler)
Dersin Amacı Dersin amacı, öğrencilerin bakteriyosinlerin tanımlanması, özellikleri, uygulama alanları, saflaştırma ve karakterizasyonları hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği 1. Bakteriyosinler hakkında genel bilgi sahibi olmak 2. Alternatif antimikrobiyal molekükllerin varlığını öğrenmek 3. Bakteriyosinlerin sentezlenme ve etki mekanizmalarını öğrenmek 4. Bakteriyosinlerin endüstriyel kullanım imkanlarını öğrenmek 5. Probiyotik bakteriler ve bakteriyosinler arasındaki ilişkiyi öğrenmek 6. Günlük yaşantıda bakteriyosinlerin önemini ve yerini öğrenmek 7. Bakteriyosinlerin literatürdeki yeri hakkında bilgi sahibi olmak 8. Bakteriyosinlerin saflaştırılması ve karakterizasyonunu öğrenmek 9. Biyoteknolojik yöntemler hakkında bilgi sahibi olmak
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Bakteriyosinler hakkında detaylı bilgi sahibi olmak
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Bakteriyosinlerin tanımlanması
2. Hafta Bakteriyosinlerin sınıflandırılması
3. Hafta Bakteriyosinlerin fiziksel ve kimyasal özellikleri 1
4. Hafta Bakteriyosinlerin sentezlenme mekanizması
5. Hafta Bakteriyosinlerin etki mekanizması
6. Hafta Bakteriyosinlerin kullanım alanları 1
7. Hafta Bakteriyosinlerin kullanım alanları 2
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Probiyotik bakteriler ve bakteriyosinler arasındaki ilişki
10. Hafta Bakteriyosinlere karşı direnç gelişimi
11. Hafta Bakteriyosin üretici türlerin tanımlanması
12. Hafta Bakteriyosinlerin üretim koşulları
13. Hafta Bakteriyosinlerin saflaştırılması
14. Hafta Bakteriyosinlerin karakterizasyonu
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Biyoloji alanında bilgi birikimini güncel ve uzmanlık düzeyinde geliştirir, bu alanda edindiği uzmanlık düzeyinde bilgileri alanına yenilik getirecek biçimde değerlendirme, yorumlama, uygulama ve özgün tasarımlar geliştirme yönünde kullanabilir.
2 Biyolojinin gerek deneysel gerekse teorik alanlarında bağımsız problem tanımlama, karşılaştırma, analiz etme ve çözüm üretme yetisi kazanır.
3 Biyoloji alanı ile ilgili çalışmalarda kullanılan araştırma yöntemleri ile modern laboratuvar tekniklerini ve biyolojik analiz yöntemlerini tanıma ve kullanma becerisi kazanır
4 Fen bilimleri alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi kazanır
5 Biyoloji alanındaki yeni bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, sentezleme ve kullanabilme becerisi kazanır
6 Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak, biyoloji alanı ile ilgili yeni düşünce, yöntem ve/veya deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi kazanır; edindiği kazanımlar sayesinde, bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz edip yorumlayabilir.
7 Biyoloji alanında uzmanlık düzeyinde edindikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilir; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilir.
8 Meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde mesleki bilgiye sahip olur; lisansüstü eğitim süresince katılınan çalıştay, seminer ve konferans gibi bilimsel etkinliklerde, benzer konularda çalışan meslektaşları ile iletişim kurarak biyoloji alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını bir topluluk içerisinde yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve biyoloji alanında gelişen literatürü takip etme ve kullanabilme yeteneğini edinir.
9 Biyoloji alanındaki bilimsel araştırmalarda takım çalışmalarına etkin olarak katılır ve gerektiğinde liderlik yapabilir; sorumluluk alma becerisi geliştirir ve işbirliğine açıktır.
10 Biyoloji alanındaki gelişmeleri takip eder, bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veritabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi kazanır.
11 Biyoloji alanında karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir ve sorumluluk alarak çözüm üretebilir.
12 Biyoloji alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilir, farklı disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi edinir.
13 Biyoloji alanında uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimi sayesinde, uzman kişiler ile alanındaki konuları tartışırken özgün fikirler üretebilir ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilir.
14 Kendi alanındaki bilimsel bilgileri okuyup anlayacak ve ifade edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur; yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilir ve tartışabilir.
15 Biyoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri takip ederek, problemlerini çözecek şekilde araştırmalarında etkin olarak kullanır.
16 Araştırmalarını etik zeminde yürütme bilinci geliştirir, bilimsel çalışmalarının kurgulanması, verilerin toplanması, yorumlanması, yayınlanması süreçlerinde ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği kazanır.
17 Yaşam boyu öğrenme stratejilerini benimser ve çalışmalarını yürütürken kullanır.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1
PY1 4
PY2 5
PY3 4
PY4 5
PY5 4
PY6 5
PY7 3
PY8 4
PY9 3
PY10 5
PY11 3
PY12 4
PY13 5
PY14 3
PY15 3
PY16 4
PY17 5
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • Konu ile ilgili yapılan literatür taraması sonucu derlenmiş Doç. Dr. Serpil UĞRAŞ’ın ders notları.
  • Richard James, Claude Lazdunski, Franc Pattus. 1992. Bacteriocins, microcins and lantibiotics.
  • Margaret A. Riley, Osnat Gillor. 2006. Research and Applications in Bacteriocins.
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 14 3 42
Ders Dışı
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 14 3 42
Araştırma 14 3 42
Görüşme 14 1 14
Sunum (Hazırlık) 14 1 14
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 2 2
Ödev 1 1 4 4
Final 1 2 2
Sınıf İçi Etkinlik 14 3 42
Toplam İş Yükü 204
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 8,0