| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Erken Çocukluk Eğitim Politikaları | OÖÖ402 | Türkçe | Zorunlu | 8. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 4,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Zeynep Seda ÇAVUŞ |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı okul öncesi öğrencilerin Türkiye’de ve dünyadaki erken çocukluk politikalarını tanıma ve bu politikaların uygulamalarını inceleme, erken çocukluk politikaları bağlamında öğretmen adaylarının mesleki algı ve anlayışlarını oluşturma, erken çocukluk politikaları kapsamındaki konulara ilişkin anlayış geliştirm, erken çocukluk hizmetlerinin kapsam ve önemini açıklam, farklı erken çocukluk programlarının gelişimi, amaçları ve kapsamı ile ilgili karşılaştırmalar yapma, erken çocukluk eğitimi politikası kapsamına giren konularda ulusal ve uluslararası örnekleri inceleme konularında bilgiye sahip olmalarını sağlamaktır. |
| Dersin İçeriği | Türkiye'de ve dünyadaki erken çocukluk politikalarını tanıma ve bu politikaların uygulamalarını inceleme; Erken çocukluk politikaları bağlamında öğretmen adaylarının mesleki algı ve anlayışlarını oluşturma; Erken çocukluk politikaları kapsamındaki konulara ilişkin anlayış geliştirme; Erken çocukluk hizmetlerinin kapsam ve önemini açıklama; Farklı erken çocukluk programlarının gelişimi, amaçları ve kapsamı ile ilgili karşılaştırmalar yapma; Erken çocukluk eğitimi politikası kapsamına giren konularda ulusal ve uluslararası örnekleri inceleme. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Türkiye'deki erken çocukluk eğitim politikalarını kavramak |
| 2 | Dünyadaki erken çocukluk eğitim politikalarını kavramak |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Giriş, ders planı ve ders hakkında genel bilgi. | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 2. Hafta | Türkiye'deki erken çocukluk politikalarını tanıma | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 3. Hafta | Türkiye'deki erken çocukluk politikaları uygulamalarını inceleme | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 4. Hafta | Dünyadaki erken çocukluk politikalarını tanıma | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 5. Hafta | Dünyadaki erken çocukluk politikaları uygulamalarını inceleme | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 6. Hafta | Erken çocukluk politikaları kapsamındaki konulara ilişkin anlayış geliştirme | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 7. Hafta | Erken çocukluk hizmetlerinin kapsamını açıklama | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 8. Hafta | ara sınav | |
| 9. Hafta | Farklı erken çocukluk programlarının gelişimi ile ilgili karşılaştırmalar yapma | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 10. Hafta | Farklı erken çocukluk programlarının amaçları ile ilgili karşılaştırmalar yapma | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 11. Hafta | Erken çocukluk eğitimi politikası kapsamına giren konularda ulusal örnekleri inceleme | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 12. Hafta | Erken çocukluk eğitimi politikası kapsamına giren konularda uluslararası örnekleri inceleme | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 13. Hafta | Dünya ve Türkiye'deki erken çocukluk eğitimi politikaları üzerine karşılaştırma yazısı paylaşımları | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 14. Hafta | Dünya ve Türkiye'deki erken çocukluk eğitimi politikaları üzerine karşılaştırma yazısı paylaşımları | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Erken çocukluk dönemi temel alan bilgisine sahip olur ve uygular. | ✔ | |||||
| 2 | Gelişim ve öğrenmeyi desteklemeye yönelik eğitim sürecini planlar. | ✔ | |||||
| 3 | Sağlıklı, destekleyici ve uyarıcı eğitim ortamlarını düzenler. | ✔ | |||||
| 4 | Erken çocukluk döneminde etkin ve alternatif öğrenme yöntemlerini kullanır. | ✔ | |||||
| 5 | Aile, okul ve toplumla iş birliği içerisinde çalışır. | ✔ | |||||
| 6 | Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır. | ✔ | |||||
| 7 | Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir. | ✔ | |||||
| 8 | Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir. | ✔ | |||||
| 9 | Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir. | ✔ | |||||
| 10 | Öğretmenlik mesleği alanındaki yenilik, gelişme ve 21. yy becerilerini takip eder ve bu gelişme ve becerileri bilimsellik ilkelerine dayanarak araştırma ve uygulamalarına yansıtır. | ✔ | |||||
| 11 | Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur. | ✔ | |||||
| 12 | Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasi, insan hakları Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerin bilincine uygun biçimde öğretmenlik tutum ve davranışları sergiler. | ✔ | |||||
| 13 | En az bir yabancı dili alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir. | ✔ | |||||
| 14 | Etkili bir dünya vatandaşı olabilmek için gereken kültürel, sosyal, çevresel, sanatsal ve sportif faaliyetlere istekli ve etkin olarak katılmanın öğretmenlik mesleği için öneminin bilincindedir. | ✔ | |||||
| 15 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yerel ve küresel düzeydeki olaylara ve gelişmelere karşı duyarlı olarak toplumun gelişimini desteklemeyi amaçlayan proje ve etkinlikler planlar ve uygular. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 |
|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 |
| PY2 | 4 | 4 |
| PY3 | 2 | 2 |
| PY4 | 1 | 1 |
| PY5 | 4 | 4 |
| PY6 | 3 | 3 |
| PY7 | 2 | 2 |
| PY8 | 3 | 3 |
| PY9 | 5 | 5 |
| PY10 | 3 | 3 |
| PY11 | 2 | 2 |
| PY12 | 3 | 3 |
| PY13 | 4 | 4 |
| PY14 | 1 | 1 |
| PY15 | 4 | 4 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 3 | 42 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 2 | 28 |
| Araştırma | 14 | 1 | 14 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 1 | 1 | |
| Toplam İş Yükü | 86 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 4,0 | ||