Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Erken Çocukluk Eğitim Politikaları OÖÖ402 Türkçe Zorunlu 8. Yarıyıl 3 + 0 3,0 4,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi yüz yüze
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Zeynep Seda ÇAVUŞ
Dersi Veren(ler)
Dersin Amacı Bu dersin amacı okul öncesi öğrencilerin Türkiye’de ve dünyadaki erken çocukluk politikalarını tanıma ve bu politikaların uygulamalarını inceleme, erken çocukluk politikaları bağlamında öğretmen adaylarının mesleki algı ve anlayışlarını oluşturma, erken çocukluk politikaları kapsamındaki konulara ilişkin anlayış geliştirm, erken çocukluk hizmetlerinin kapsam ve önemini açıklam, farklı erken çocukluk programlarının gelişimi, amaçları ve kapsamı ile ilgili karşılaştırmalar yapma, erken çocukluk eğitimi politikası kapsamına giren konularda ulusal ve uluslararası örnekleri inceleme konularında bilgiye sahip olmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği Türkiye'de ve dünyadaki erken çocukluk politikalarını tanıma ve bu politikaların uygulamalarını inceleme; Erken çocukluk politikaları bağlamında öğretmen adaylarının mesleki algı ve anlayışlarını oluşturma; Erken çocukluk politikaları kapsamındaki konulara ilişkin anlayış geliştirme; Erken çocukluk hizmetlerinin kapsam ve önemini açıklama; Farklı erken çocukluk programlarının gelişimi, amaçları ve kapsamı ile ilgili karşılaştırmalar yapma; Erken çocukluk eğitimi politikası kapsamına giren konularda ulusal ve uluslararası örnekleri inceleme.
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Türkiye'deki erken çocukluk eğitim politikalarını kavramak
2 Dünyadaki erken çocukluk eğitim politikalarını kavramak
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Giriş, ders planı ve ders hakkında genel bilgi. Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
2. Hafta Türkiye'deki erken çocukluk politikalarını tanıma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
3. Hafta Türkiye'deki erken çocukluk politikaları uygulamalarını inceleme Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
4. Hafta Dünyadaki erken çocukluk politikalarını tanıma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
5. Hafta Dünyadaki erken çocukluk politikaları uygulamalarını inceleme Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
6. Hafta Erken çocukluk politikaları kapsamındaki konulara ilişkin anlayış geliştirme Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
7. Hafta Erken çocukluk hizmetlerinin kapsamını açıklama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
8. Hafta ara sınav
9. Hafta Farklı erken çocukluk programlarının gelişimi ile ilgili karşılaştırmalar yapma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
10. Hafta Farklı erken çocukluk programlarının amaçları ile ilgili karşılaştırmalar yapma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
11. Hafta Erken çocukluk eğitimi politikası kapsamına giren konularda ulusal örnekleri inceleme Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
12. Hafta Erken çocukluk eğitimi politikası kapsamına giren konularda uluslararası örnekleri inceleme Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
13. Hafta Dünya ve Türkiye'deki erken çocukluk eğitimi politikaları üzerine karşılaştırma yazısı paylaşımları Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
14. Hafta Dünya ve Türkiye'deki erken çocukluk eğitimi politikaları üzerine karşılaştırma yazısı paylaşımları Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Erken çocukluk dönemi temel alan bilgisine sahip olur ve uygular.
2 Gelişim ve öğrenmeyi desteklemeye yönelik eğitim sürecini planlar.
3 Sağlıklı, destekleyici ve uyarıcı eğitim ortamlarını düzenler.
4 Erken çocukluk döneminde etkin ve alternatif öğrenme yöntemlerini kullanır.
5 Aile, okul ve toplumla iş birliği içerisinde çalışır.
6 Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır.
7 Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir.
8 Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir.
9 Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir.
10 Öğretmenlik mesleği alanındaki yenilik, gelişme ve 21. yy becerilerini takip eder ve bu gelişme ve becerileri bilimsellik ilkelerine dayanarak araştırma ve uygulamalarına yansıtır.
11 Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur.
12 Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasi, insan hakları Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerin bilincine uygun biçimde öğretmenlik tutum ve davranışları sergiler.
13 En az bir yabancı dili alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir.
14 Etkili bir dünya vatandaşı olabilmek için gereken kültürel, sosyal, çevresel, sanatsal ve sportif faaliyetlere istekli ve etkin olarak katılmanın öğretmenlik mesleği için öneminin bilincindedir.
15 Toplumsal sorumluluk bilinci ile yerel ve küresel düzeydeki olaylara ve gelişmelere karşı duyarlı olarak toplumun gelişimini desteklemeyi amaçlayan proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2
PY1 5 5
PY2 4 4
PY3 2 2
PY4 1 1
PY5 4 4
PY6 3 3
PY7 2 2
PY8 3 3
PY9 5 5
PY10 3 3
PY11 2 2
PY12 3 3
PY13 4 4
PY14 1 1
PY15 4 4
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • TEDMEM. (2018). 2017 Eğitim Değerlendirme Raporu (TEDMEM Değerlendirme Dizisi 4). Ankara: Türk Eğitim Derneği Yayınları. • TEDMEM. (2017). Türkiye’de Erken Çocukluk Eğitimi ve Bakımı: Mevcut Durum ve Öneriler. https://tedmem.org/yuvarlak-masa/turkiyede-erken-cocukluk-egitimi-ve-bakimi-mevcut-durum-ve-oneriler • Her çocuğa eşit fırsat: Türkiye’de erken çocukluk eğitiminin durumu ve öneriler. https://www.acev.org/wp-content/uploads/2017/11/ACEV_-HER_%C3%87OCUGA_ESIT_FIRSAT_T%C3%BCrkiyede_Erken_Cocukluk_Egitiminin_Durumu_ve_Oneriler_ERG_Raporu_21.03.16.pdf • KEİG (2015). Erken çocukluk bakım ve eğitim hizmetleri Paneli. 20 Nisan 2015, İSTANBUL: KEİG Yayınları Dizisi: Derleme • KEİG (2013). Türkiye’de Kadın Emeği ve İstihdamı Sorun Alanları ve Politika Önerileri II. İstanbul: KEIG Platformu. • AÇEV. (2011). Okul Öncesi Eğitimini Güçlendirme Projesi kapsamında Program İşbirliği Anlaşması: Bölgesel Çalıştaylar Analiz Raporu. İstanbul: Anne Çocuk Eğitimi Vakfı. • AÇEV. (2011). Türkiye’de Okul Öncesi Eğitimde Kal
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 14 3 42
Ders Dışı
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 14 2 28
Araştırma 14 1 14
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 86
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 4,0