Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Karakter ve Değer Eğitimi OÖÖ401 Türkçe Zorunlu 7. Yarıyıl 2 + 0 2,0 3,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Zeynep Seda ÇAVUŞ
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Zeynep Seda ÇAVUŞ (Güz)
Dersin Amacı İnsanın eğitiminde değerlerin yeri ve öğretim programlarına yansımasının önemini kavrayabilme.
Dersin İçeriği Değer, ahlak, etik, karakter gibi temel kavramlarını bilir. Temel kavramlar arasındaki ilişkiyi açıklayabilir. Değerlerin bilim dallarıyla ilişkisini açıklayabilir. Birey ve toplum açısından değerin önemini bilir ve taktir eder. Değerleri farklı açılardan sınıflayabilir. Eğitim ve değer ilişkisini açıklayabilir. Öğretim programlarını değerler açısından inceleyebilir. Yaşam boyu eğitimde değerlerin önemini fark eder. İnsanı değerlendirmede değerlerin etkisini açıklayabilir.
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Değer, ahlak, etik, karakter gibi temel kavramlarını bilir.
2 Temel kavramlar arasındaki ilişkiyi açıklayabilir.
3 Değerlerin bilim dallarıyla ilişkisini açıklayabilir.
4 Birey ve toplum açısından değerin önemini bilir ve taktir eder.
5 Değerleri farklı açılardan sınıflayabilir.
6 Eğitim ve değer ilişkisini açıklayabilir.
7 Öğretim programlarını değerler açısından inceleyebilir.
8 Yaşam boyu eğitimde değerlerin önemini fark eder.
9 İnsanı değerlendirmede değerlerin etkisini açıklayabilir.
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Dersin tanımı, kaynakları ve işlenişi Araştırma
2. Hafta Temel kavramların karşılaştırılması Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
3. Hafta Temel kavramların karşılaştırılması Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
4. Hafta Erken Çocukluk Döneminde Değerler Eğitimi Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
5. Hafta Erken Çocukluk Döneminde Değerlerin İşlenmesi Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma
6. Hafta Erken Çocukluk Döneminde Değerler Eğitimi Etkinlikleri Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma
7. Hafta Birey-değer-toplum ilişkisi Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler
8. Hafta Değerleri sınıflama Araştırma
9. Hafta Eğitim-değer ilişkisi Araştırma
10. Hafta Öğretim programlarında değerler Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
11. Hafta Öğretim programlarında değerler Araştırma, Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
12. Hafta Öğretim programlarında değerler Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
13. Hafta Değer eğitiminde yaşam boyu öğrenmenin yeri Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler
14. Hafta İnsan ilişkilerinde değerlerin önemi Öğretmenin değerlendirmede etkili olan değerler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Erken çocukluk dönemi temel alan bilgisine sahip olur ve uygular.
2 Gelişim ve öğrenmeyi desteklemeye yönelik eğitim sürecini planlar.
3 Sağlıklı, destekleyici ve uyarıcı eğitim ortamlarını düzenler.
4 Erken çocukluk döneminde etkin ve alternatif öğrenme yöntemlerini kullanır.
5 Aile, okul ve toplumla iş birliği içerisinde çalışır.
6 Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır.
7 Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir.
8 Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir.
9 Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir.
10 Öğretmenlik mesleği alanındaki yenilik, gelişme ve 21. yy becerilerini takip eder ve bu gelişme ve becerileri bilimsellik ilkelerine dayanarak araştırma ve uygulamalarına yansıtır.
11 Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur.
12 Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasi, insan hakları Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerin bilincine uygun biçimde öğretmenlik tutum ve davranışları sergiler.
13 En az bir yabancı dili alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir.
14 Etkili bir dünya vatandaşı olabilmek için gereken kültürel, sosyal, çevresel, sanatsal ve sportif faaliyetlere istekli ve etkin olarak katılmanın öğretmenlik mesleği için öneminin bilincindedir.
15 Toplumsal sorumluluk bilinci ile yerel ve küresel düzeydeki olaylara ve gelişmelere karşı duyarlı olarak toplumun gelişimini desteklemeyi amaçlayan proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 DK6 DK7 DK8 DK9
PY1 2 2 1 2 2 2 2 1 2
PY2 2 2 1 2 2 2 1 3 2
PY3 5 5 4 4 4 4 3 3 4
PY4 2 2 3 2 2 2 1 1 2
PY5 2 5 4 3 2 3 2 2 4
PY6 2 2 3 2 2 2 1 2 3
PY7 2 2 1 2 2 3 2 1 2
PY8 2 3 2 4 2 3 2 1 2
PY9 2 3 2 4 2 3 2 4 4
PY10 2 3 2 2 2 4 2 3 3
PY11 2 2 2 1 1 2 2 3 2
PY12 2 2 3 4 4 4 4 4 5
PY13 1 1 2 2 2 2 3 2 2
PY14 1 2 3 4 3 4 3 2 4
PY15 2 3 4 4 5 5 4 5 5
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • AKBAS, Oktay (2004). Türk Milli Egitim Sisteminin Duyussal Amaçlarının (Degerlerinin) _lkögretim II. Kademedeki Gerçeklesme Derecesinin Degerlendirilmesi. Yayımlanmamıs Doktora Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi Egitim Bilimleri Enstitüsü.
  • ÇETİN, Şaban (2004). Degisen Degerler ve Egitim. Milli Egitim Dergisi. Sayı:161.
  • FROMM, Erich (1996a), Yeni Bir İnsan Yeni Bir Toplum, 5. Baskı, Çev. N. Arat, Say Yayınları, İstanbul.
  • KAĞITÇIBAŞI, Çiğdem (1988), İnsan ve İnsanlar, 9.Baskı, Evrim Basım Yayın, İstanbul.
  • CÜCELOĞLU, Doğan (2005), İnsan ve Davranışı, Psikolojinin Temel Kavramları, 14. Baskı, Remzi Kitabevi, İstanbul.
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 14 2 28
Ders Dışı
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 14 1 14
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 8,5 8,5
Ödev 1 1 8 8
Final 1 18 18
Toplam İş Yükü 76,5
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 3,0