| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Karakter ve Değer Eğitimi | OÖÖ401 | Türkçe | Zorunlu | 7. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Zeynep Seda ÇAVUŞ |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Zeynep Seda ÇAVUŞ (Güz) |
| Dersin Amacı | İnsanın eğitiminde değerlerin yeri ve öğretim programlarına yansımasının önemini kavrayabilme. |
| Dersin İçeriği | Değer, ahlak, etik, karakter gibi temel kavramlarını bilir. Temel kavramlar arasındaki ilişkiyi açıklayabilir. Değerlerin bilim dallarıyla ilişkisini açıklayabilir. Birey ve toplum açısından değerin önemini bilir ve taktir eder. Değerleri farklı açılardan sınıflayabilir. Eğitim ve değer ilişkisini açıklayabilir. Öğretim programlarını değerler açısından inceleyebilir. Yaşam boyu eğitimde değerlerin önemini fark eder. İnsanı değerlendirmede değerlerin etkisini açıklayabilir. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Değer, ahlak, etik, karakter gibi temel kavramlarını bilir. |
| 2 | Temel kavramlar arasındaki ilişkiyi açıklayabilir. |
| 3 | Değerlerin bilim dallarıyla ilişkisini açıklayabilir. |
| 4 | Birey ve toplum açısından değerin önemini bilir ve taktir eder. |
| 5 | Değerleri farklı açılardan sınıflayabilir. |
| 6 | Eğitim ve değer ilişkisini açıklayabilir. |
| 7 | Öğretim programlarını değerler açısından inceleyebilir. |
| 8 | Yaşam boyu eğitimde değerlerin önemini fark eder. |
| 9 | İnsanı değerlendirmede değerlerin etkisini açıklayabilir. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Dersin tanımı, kaynakları ve işlenişi | Araştırma |
| 2. Hafta | Temel kavramların karşılaştırılması | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 3. Hafta | Temel kavramların karşılaştırılması | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 4. Hafta | Erken Çocukluk Döneminde Değerler Eğitimi | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 5. Hafta | Erken Çocukluk Döneminde Değerlerin İşlenmesi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 6. Hafta | Erken Çocukluk Döneminde Değerler Eğitimi Etkinlikleri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 7. Hafta | Birey-değer-toplum ilişkisi | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler |
| 8. Hafta | Değerleri sınıflama | Araştırma |
| 9. Hafta | Eğitim-değer ilişkisi | Araştırma |
| 10. Hafta | Öğretim programlarında değerler | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 11. Hafta | Öğretim programlarında değerler | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 12. Hafta | Öğretim programlarında değerler | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 13. Hafta | Değer eğitiminde yaşam boyu öğrenmenin yeri | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler |
| 14. Hafta | İnsan ilişkilerinde değerlerin önemi Öğretmenin değerlendirmede etkili olan değerler | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Erken çocukluk dönemi temel alan bilgisine sahip olur ve uygular. | ✔ | |||||
| 2 | Gelişim ve öğrenmeyi desteklemeye yönelik eğitim sürecini planlar. | ✔ | |||||
| 3 | Sağlıklı, destekleyici ve uyarıcı eğitim ortamlarını düzenler. | ✔ | |||||
| 4 | Erken çocukluk döneminde etkin ve alternatif öğrenme yöntemlerini kullanır. | ✔ | |||||
| 5 | Aile, okul ve toplumla iş birliği içerisinde çalışır. | ✔ | |||||
| 6 | Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır. | ✔ | |||||
| 7 | Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir. | ✔ | |||||
| 8 | Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir. | ✔ | |||||
| 9 | Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir. | ✔ | |||||
| 10 | Öğretmenlik mesleği alanındaki yenilik, gelişme ve 21. yy becerilerini takip eder ve bu gelişme ve becerileri bilimsellik ilkelerine dayanarak araştırma ve uygulamalarına yansıtır. | ✔ | |||||
| 11 | Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur. | ✔ | |||||
| 12 | Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasi, insan hakları Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerin bilincine uygun biçimde öğretmenlik tutum ve davranışları sergiler. | ✔ | |||||
| 13 | En az bir yabancı dili alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir. | ✔ | |||||
| 14 | Etkili bir dünya vatandaşı olabilmek için gereken kültürel, sosyal, çevresel, sanatsal ve sportif faaliyetlere istekli ve etkin olarak katılmanın öğretmenlik mesleği için öneminin bilincindedir. | ✔ | |||||
| 15 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yerel ve küresel düzeydeki olaylara ve gelişmelere karşı duyarlı olarak toplumun gelişimini desteklemeyi amaçlayan proje ve etkinlikler planlar ve uygular. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 | DK8 | DK9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 |
| PY2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 3 | 2 |
| PY3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 |
| PY4 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 |
| PY5 | 2 | 5 | 4 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 4 |
| PY6 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 3 |
| PY7 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 3 | 2 | 1 | 2 |
| PY8 | 2 | 3 | 2 | 4 | 2 | 3 | 2 | 1 | 2 |
| PY9 | 2 | 3 | 2 | 4 | 2 | 3 | 2 | 4 | 4 |
| PY10 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 4 | 2 | 3 | 3 |
| PY11 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 3 | 2 |
| PY12 | 2 | 2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 |
| PY13 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 |
| PY14 | 1 | 2 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 2 | 4 |
| PY15 | 2 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 1 | 14 |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 8,5 | 8,5 |
| Ödev 1 | 1 | 8 | 8 | |
| Final | 1 | 18 | 18 | |
| Toplam İş Yükü | 76,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||