Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çocuk Ruh Sağlığı OÖÖ304 Türkçe Zorunlu 6. Yarıyıl 3 + 0 3,0 5,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Zeynep Seda ÇAVUŞ
Dersi Veren(ler)
Dersin Amacı Bu dersin amacı,öğrencilere, çocuk psikolojisi konusunda bilgi ve beceri kazandırmaktır.
Dersin İçeriği çocuk ruh sağlığı, ruh sağlığı kuramları, çocukları tanıma ve değerlendirme çocuklarda uyum ve davranış bozuklukları, erken çocuklukta savunma mekanızmaları
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Çocuğu tanır
2 Çocuklukta kişilik ve benliğin gelişimini takip edebilir.
3 Çocuklarda uyum ve davranış sorunlarının kaynaklarını tanır
4 Çocuklarda dengeli kişilik oluşturma konusunda öğretmene rehberlik eder
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Çocuk Ruh Sağlığı Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
2. Hafta Çocuk Ruh Sağlığı ile İlgili Kuramlar Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
3. Hafta Çocukları tanıma ve değerlendirme Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
4. Hafta Ailede Ruh Sağlığı Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
5. Hafta Çocuk ve aile içi ilişkiler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
6. Hafta Ara sınav
7. Hafta Aile içindeki Özel Durumlar ve Çocuk Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
8. Hafta Okul ve Çocuk Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
9. Hafta Özel eğitime gereksinim olan çocukların ruh sağlığı Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
10. Hafta Çocuklarda uyum ve davranış problemleri Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
11. Hafta Çocuklarda uyum ve davranış problemleri Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
12. Hafta Özel Eğitime Gereksinimi Olan Çocuklar Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
13. Hafta Erken çocuklukta savunma mekanizmaları Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
14. Hafta Erken çocuklukta savunma mekanizmaları Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Erken çocukluk dönemi temel alan bilgisine sahip olur ve uygular.
2 Gelişim ve öğrenmeyi desteklemeye yönelik eğitim sürecini planlar.
3 Sağlıklı, destekleyici ve uyarıcı eğitim ortamlarını düzenler.
4 Erken çocukluk döneminde etkin ve alternatif öğrenme yöntemlerini kullanır.
5 Aile, okul ve toplumla iş birliği içerisinde çalışır.
6 Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır.
7 Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir.
8 Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir.
9 Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir.
10 Öğretmenlik mesleği alanındaki yenilik, gelişme ve 21. yy becerilerini takip eder ve bu gelişme ve becerileri bilimsellik ilkelerine dayanarak araştırma ve uygulamalarına yansıtır.
11 Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur.
12 Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasi, insan hakları Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerin bilincine uygun biçimde öğretmenlik tutum ve davranışları sergiler.
13 En az bir yabancı dili alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir.
14 Etkili bir dünya vatandaşı olabilmek için gereken kültürel, sosyal, çevresel, sanatsal ve sportif faaliyetlere istekli ve etkin olarak katılmanın öğretmenlik mesleği için öneminin bilincindedir.
15 Toplumsal sorumluluk bilinci ile yerel ve küresel düzeydeki olaylara ve gelişmelere karşı duyarlı olarak toplumun gelişimini desteklemeyi amaçlayan proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4
PY1 4 4 4 4
PY2 5 5 5 5
PY3 4 4 4 4
PY4 2 2 2 2
PY5 2 2 2 2
PY6 4 4 4 4
PY7 4 4 4 4
PY8 3 3 3 3
PY9 2 2 2 2
PY10 5 5 5 5
PY11 4 4 4 4
PY12 4 4 4 4
PY13 4 4 4 4
PY14 2 2 2 2
PY15 2 2 2 2
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • 1. Bilgin Aydın, H. 2003. Çocuk Ruh Sağlığı.Morpa Kültür Yayınları. İstanbul.
  • Şenol. S. 2006. Çocuk ve Gençlik Ruh Sağlığı. 1. Basım. HYB Yayıncılık.Ankara.
  • Aydoğmuş, K. Baltaş, A. Baltaş, Z. ve ark. 2004. Ana-Baba Okulu. Remzi Kitabevi. İstanbul.
  • Gander, M.J. Gardiner, H.W. 2004. (ed: Bekir, O) Çocuk ve Ergen Gelişimi. 5. Basım. İmge Kitabevi. Ankara.
  • Çocuk Ruh Sağlığı. Edt. Yasemin Aydoğan Gülümser Gültekin Akdsuman. Eğiten
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 3 14 42
Ders Dışı
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 2 14 28
Araştırma 1 14 14
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 1 1
Final 1 2 2
Sınıf İçi Etkinlik 2 14 28
Toplam İş Yükü 115
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 5,0