| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğretmenlik Uygulaması I | MB401 | Türkçe | Zorunlu | 7. Yarıyıl | 2 + 6 | 5,0 | 12,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
| Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Meryem ÇELİK, Dr. Öğr. Üyesi Zeynep Seda ÇAVUŞ, Dr. Öğr. Üyesi Zeynep TOPCU BİLİR, Öğr. Gör. Zeynep Sena DERDİYOK, Öğr. Gör. Samet TÜRER |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Meryem ÇELİK (Güz), Dr. Öğr. Üyesi Zeynep Seda ÇAVUŞ (Güz), Dr. Öğr. Üyesi Zeynep TOPCU BİLİR (Güz), Öğr. Gör. Samet TÜRER (Güz), Öğr. Gör. Yağmur BAŞARAN (Güz), Öğr. Gör. Zeynep Sena DERDİYOK (Güz) |
| Dersin Amacı | Okulda bir gün içinde yapılacak işleri, günlük plan, materyal, ölçme araçları hazırlama ve öğrenci davranışlarını yönetme, kendini değerlendirebilme gibi konular hakkında bilgi vermek. |
| Dersin İçeriği | Bu dersin hedefi öğrencilerin günlük plan yapabilmelerini ve uygulayabilmelerini, sonucunda kendilerini değerlendirmelerini sağlamaktır. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Erken çocukluk döneminde; okul öncesi çocukları için öğrenme süreçleri planlar. |
| 2 | Okul öncesi eğitim kurumlarında uygulama için eğitim materyalleri hazırlar. |
| 3 | Okul öncesi çocuklarına uygun aylık plan, günlük akış ve etkinlik planları hazırlar. |
| 4 | Öğrenme sürecini ve çocukların gelişimlerini değerlendirir. |
| 5 | Özel durumlara uygun planlamalar yapar ve uygular. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Dersin içeriğinin tanıtılması, ders ile ilgili beklentiler. | |
| 2. Hafta | Aylık plan, günlük akış ve etkinlik planlarının hazırlanması. | |
| 3. Hafta | Aylık plan, günlük akış ve etkinlik planlarının hazırlanması. | |
| 4. Hafta | Günlük akış ve etkinliklerin hazırlanması, belirlenen kurumlarda uygulama yapılması, planların çocuk, öğretmen ve program açısından değerlendirilmesi. | |
| 5. Hafta | Günlük akış ve etkinliklerin hazırlanması, uygulama yapılması, planların değerlendirilmesi. | |
| 6. Hafta | Günlük akış ve etkinliklerin hazırlanması, uygulama yapılması, planların değerlendirilmesi. | |
| 7. Hafta | Günlük akış ve etkinliklerin hazırlanması, uygulama yapılması, planların değerlendirilmesi. | |
| 8. Hafta | Günlük akış ve etkinliklerin hazırlanması, uygulama yapılması, planların değerlendirilmesi. | |
| 9. Hafta | Vize | |
| 10. Hafta | Günlük akış ve etkinliklerin hazırlanması, uygulama yapılması, planların değerlendirilmesi | |
| 11. Hafta | Günlük akış ve etkinliklerin hazırlanması, uygulama yapılması, planların değerlendirilmesi | |
| 12. Hafta | Günlük akış ve etkinliklerin hazırlanması, uygulama yapılması, planların değerlendirilmesi | |
| 13. Hafta | Günlük akış ve etkinliklerin hazırlanması, uygulama yapılması, planların değerlendirilmesi | |
| 14. Hafta | Günlük akış ve etkinliklerin hazırlanması, uygulama yapılması, planların değerlendirilmesi |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Erken çocukluk dönemi temel alan bilgisine sahip olur ve uygular. | ✔ | |||||
| 2 | Gelişim ve öğrenmeyi desteklemeye yönelik eğitim sürecini planlar. | ✔ | |||||
| 3 | Sağlıklı, destekleyici ve uyarıcı eğitim ortamlarını düzenler. | ✔ | |||||
| 4 | Erken çocukluk döneminde etkin ve alternatif öğrenme yöntemlerini kullanır. | ✔ | |||||
| 5 | Aile, okul ve toplumla iş birliği içerisinde çalışır. | ✔ | |||||
| 6 | Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır. | ✔ | |||||
| 7 | Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir. | ✔ | |||||
| 8 | Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir. | ✔ | |||||
| 9 | Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir. | ✔ | |||||
| 11 | Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 |
|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY2 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |
| PY3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |
| PY4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 |
| PY5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY7 | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 |
| PY8 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY11 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 1 | 1 | 1 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 1 | 5 | 5 |
| Araştırma | 1 | 4 | 4 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 6 | 6 |
| Ödev 1 | 17 | 6 | 102 | |
| Ödev 2 | 17 | 6 | 102 | |
| Uygulama | 14 | 6 | 84 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 1 | 2 | 2 | |
| Toplam İş Yükü | 306 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 12,0 | ||