Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Öğretmenlik Uygulaması I MB401 Türkçe Zorunlu 7. Yarıyıl 2 + 6 5,0 12,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Yüz Yüze
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. Meryem ÇELİK, Dr. Öğr. Üyesi Zeynep Seda ÇAVUŞ, Dr. Öğr. Üyesi Zeynep TOPCU BİLİR, Öğr. Gör. Zeynep Sena DERDİYOK, Öğr. Gör. Samet TÜRER
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Meryem ÇELİK (Güz), Dr. Öğr. Üyesi Zeynep Seda ÇAVUŞ (Güz), Dr. Öğr. Üyesi Zeynep TOPCU BİLİR (Güz), Öğr. Gör. Samet TÜRER (Güz), Öğr. Gör. Yağmur BAŞARAN (Güz), Öğr. Gör. Zeynep Sena DERDİYOK (Güz)
Dersin Amacı Okulda bir gün içinde yapılacak işleri, günlük plan, materyal, ölçme araçları hazırlama ve öğrenci davranışlarını yönetme, kendini değerlendirebilme gibi konular hakkında bilgi vermek.
Dersin İçeriği Bu dersin hedefi öğrencilerin günlük plan yapabilmelerini ve uygulayabilmelerini, sonucunda kendilerini değerlendirmelerini sağlamaktır.
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Erken çocukluk döneminde; okul öncesi çocukları için öğrenme süreçleri planlar.
2 Okul öncesi eğitim kurumlarında uygulama için eğitim materyalleri hazırlar.
3 Okul öncesi çocuklarına uygun aylık plan, günlük akış ve etkinlik planları hazırlar.
4 Öğrenme sürecini ve çocukların gelişimlerini değerlendirir.
5 Özel durumlara uygun planlamalar yapar ve uygular.
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Dersin içeriğinin tanıtılması, ders ile ilgili beklentiler.
2. Hafta Aylık plan, günlük akış ve etkinlik planlarının hazırlanması.
3. Hafta Aylık plan, günlük akış ve etkinlik planlarının hazırlanması.
4. Hafta Günlük akış ve etkinliklerin hazırlanması, belirlenen kurumlarda uygulama yapılması, planların çocuk, öğretmen ve program açısından değerlendirilmesi.
5. Hafta Günlük akış ve etkinliklerin hazırlanması, uygulama yapılması, planların değerlendirilmesi.
6. Hafta Günlük akış ve etkinliklerin hazırlanması, uygulama yapılması, planların değerlendirilmesi.
7. Hafta Günlük akış ve etkinliklerin hazırlanması, uygulama yapılması, planların değerlendirilmesi.
8. Hafta Günlük akış ve etkinliklerin hazırlanması, uygulama yapılması, planların değerlendirilmesi.
9. Hafta Vize
10. Hafta Günlük akış ve etkinliklerin hazırlanması, uygulama yapılması, planların değerlendirilmesi
11. Hafta Günlük akış ve etkinliklerin hazırlanması, uygulama yapılması, planların değerlendirilmesi
12. Hafta Günlük akış ve etkinliklerin hazırlanması, uygulama yapılması, planların değerlendirilmesi
13. Hafta Günlük akış ve etkinliklerin hazırlanması, uygulama yapılması, planların değerlendirilmesi
14. Hafta Günlük akış ve etkinliklerin hazırlanması, uygulama yapılması, planların değerlendirilmesi
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Erken çocukluk dönemi temel alan bilgisine sahip olur ve uygular.
2 Gelişim ve öğrenmeyi desteklemeye yönelik eğitim sürecini planlar.
3 Sağlıklı, destekleyici ve uyarıcı eğitim ortamlarını düzenler.
4 Erken çocukluk döneminde etkin ve alternatif öğrenme yöntemlerini kullanır.
5 Aile, okul ve toplumla iş birliği içerisinde çalışır.
6 Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır.
7 Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir.
8 Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir.
9 Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir.
11 Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4 DK5
PY1 5 5 5 5 5
PY2 5 5 5 4 5
PY3 5 4 5 4 5
PY4 4 4 5 4 5
PY5 5 5 5 5 5
PY6 5 5 5 5 5
PY7 3 2 2 1 1
PY8 1 1 1 1 1
PY9 5 5 5 5 5
PY11 4 4 5 4 4
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • MEB 2013 Okul Öncesi Eğitim Programı
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 1 1 1
Ders Dışı
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 1 5 5
Araştırma 1 4 4
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 6 6
Ödev 1 17 6 102
Ödev 2 17 6 102
Uygulama 14 6 84
Sınıf İçi Etkinlik 1 2 2
Toplam İş Yükü 306
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 12,0