Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sınıf Yönetimi MB308 Türkçe Zorunlu 6. Yarıyıl 2 + 0 2,0 3,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Türkçe/Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. Filiz EVRAN ACAR
Dersi Veren(ler)
Dersin Amacı Öğrencilere etkili sınıf yönetimi becerilerini kazandırmak
Dersin İçeriği Sınıf yönetiminin temellerini kavramak Öğrenci davranışlarını etkileyen sosya ve psikolojik faktörleri öğrenmek sınıf yönetimi yaklaşımlarını bilmek Sınıf kurallarının oluşturulması ve yönetimini kavramak Sınıf organizasyonunu öğrenmek Sınıfta zaman yönetimini kavramak Öğretim yöntemini kavramak Sınıfta iletişimi öğrenmek Sınıfta motivasyonu kavramak Aile ile ilişkilerin geliştirilmesini öğrenmek İstenmeyen davranışların önlenmesi ve değiştirilmesi Sınıf liderliğini kavramak
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları kavrar
2 Sınıf ortamında etkili iletişim kurar
3 Sınıf içi kuralların önemini kavrar
4 Farklı disiplin modellerini karşılaştırır
5 Olumlu ve güvenli bir öğrenme ortamının nasıl oluşturulacağını bilir
6 Öğretim faaliyetlerinin nasıl planlanacağı ve yönetileceği hakkında bilgi sahibi olur.
7 Öğrenme-öğretme sürecinde zamanı yönetir.
8 Sınıf ortamında motivasyonu etkileyen etkenlerin farkında olur.
9 Sınıfta istenmeyen davranışlara yönelik önleme ve müdahale stratejilerini kullanır.
10 Çocuğun eğitiminde ana-babanın yeri ve önemini bilir. Okuldaki disiplin işleri ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur.
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramlar Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
2. Hafta Sınıf içi iletişim ve etkileşim Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
3. Hafta Sınıfta kurallar geliştirme ve uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
4. Hafta Sınıf yönetimi ve disiplin modelleri Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
5. Hafta Sınıf içinde öğrenme ve öğretme ortamlarının düzenlenmesi Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
6. Hafta Öğretimin yönetimi Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
7. Hafta Sınıfta zaman yönetimi Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Sınıfta motivasyon Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
10. Hafta Sınıfta istenmeyen davranışların yönetimi Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
11. Hafta Okul aile ilişkileri Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
12. Hafta Okulda disiplin işleri ve uygulamaları Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
13. Hafta Sınıf yönetimi uygulamaları Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
14. Hafta Final Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Erken çocukluk dönemi temel alan bilgisine sahip olur ve uygular.
2 Gelişim ve öğrenmeyi desteklemeye yönelik eğitim sürecini planlar.
3 Sağlıklı, destekleyici ve uyarıcı eğitim ortamlarını düzenler.
4 Erken çocukluk döneminde etkin ve alternatif öğrenme yöntemlerini kullanır.
5 Aile, okul ve toplumla iş birliği içerisinde çalışır.
6 Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır.
7 Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir.
8 Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir.
9 Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir.
10 Öğretmenlik mesleği alanındaki yenilik, gelişme ve 21. yy becerilerini takip eder ve bu gelişme ve becerileri bilimsellik ilkelerine dayanarak araştırma ve uygulamalarına yansıtır.
10 Öğretmenlik mesleği alanındaki yenilik, gelişme ve 21. yy becerilerini takip eder ve bu gelişme ve becerileri bilimsellik ilkelerine dayanarak araştırma ve uygulamalarına yansıtır.
12 Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasi, insan hakları Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerin bilincine uygun biçimde öğretmenlik tutum ve davranışları sergiler.
13 En az bir yabancı dili alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir.
14 Etkili bir dünya vatandaşı olabilmek için gereken kültürel, sosyal, çevresel, sanatsal ve sportif faaliyetlere istekli ve etkin olarak katılmanın öğretmenlik mesleği için öneminin bilincindedir.
15 Toplumsal sorumluluk bilinci ile yerel ve küresel düzeydeki olaylara ve gelişmelere karşı duyarlı olarak toplumun gelişimini desteklemeyi amaçlayan proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 DK6 DK7 DK8 DK9 DK10
PY1 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
PY2 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
PY3 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
PY4 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
PY5 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
PY6 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
PY7 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
PY8 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
PY9 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
PY10 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
PY12 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
PY13 3 4 4 3 3 3 3 3 3 3
PY14 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2
PY15 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • Küçükahmet, L. (Editör) (2011). Sınıf yönetimi. Ankara: Pegem Akademi. Karip, E. (Editör) (2014). Sınıf yönetimi. Ankara: Pegem Akademi. Özdemir, M. Ç. (Editör) (2011). Sınıf yönetimi. Ankara: Pegem Akademi. Çelik, V. (2012). Sınıf yönetimi. Ankara Nobel
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 2 14 28
Ders Dışı
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 1 14 14
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 1 1
Ödev 1 1 1 1
Ödev 2 1 1 1
Final 1 1 1
Sınıf İçi Etkinlik 12 3 36
Toplam İş Yükü 82
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 3,0