| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Sınıf Yönetimi | MB308 | Türkçe | Zorunlu | 6. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Türkçe/Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Filiz EVRAN ACAR |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Öğrencilere etkili sınıf yönetimi becerilerini kazandırmak |
| Dersin İçeriği | Sınıf yönetiminin temellerini kavramak Öğrenci davranışlarını etkileyen sosya ve psikolojik faktörleri öğrenmek sınıf yönetimi yaklaşımlarını bilmek Sınıf kurallarının oluşturulması ve yönetimini kavramak Sınıf organizasyonunu öğrenmek Sınıfta zaman yönetimini kavramak Öğretim yöntemini kavramak Sınıfta iletişimi öğrenmek Sınıfta motivasyonu kavramak Aile ile ilişkilerin geliştirilmesini öğrenmek İstenmeyen davranışların önlenmesi ve değiştirilmesi Sınıf liderliğini kavramak |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları kavrar |
| 2 | Sınıf ortamında etkili iletişim kurar |
| 3 | Sınıf içi kuralların önemini kavrar |
| 4 | Farklı disiplin modellerini karşılaştırır |
| 5 | Olumlu ve güvenli bir öğrenme ortamının nasıl oluşturulacağını bilir |
| 6 | Öğretim faaliyetlerinin nasıl planlanacağı ve yönetileceği hakkında bilgi sahibi olur. |
| 7 | Öğrenme-öğretme sürecinde zamanı yönetir. |
| 8 | Sınıf ortamında motivasyonu etkileyen etkenlerin farkında olur. |
| 9 | Sınıfta istenmeyen davranışlara yönelik önleme ve müdahale stratejilerini kullanır. |
| 10 | Çocuğun eğitiminde ana-babanın yeri ve önemini bilir. Okuldaki disiplin işleri ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramlar | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 2. Hafta | Sınıf içi iletişim ve etkileşim | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 3. Hafta | Sınıfta kurallar geliştirme ve uygulama | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 4. Hafta | Sınıf yönetimi ve disiplin modelleri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 5. Hafta | Sınıf içinde öğrenme ve öğretme ortamlarının düzenlenmesi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 6. Hafta | Öğretimin yönetimi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 7. Hafta | Sınıfta zaman yönetimi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 8. Hafta | Ara Sınav | |
| 9. Hafta | Sınıfta motivasyon | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 10. Hafta | Sınıfta istenmeyen davranışların yönetimi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 11. Hafta | Okul aile ilişkileri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 12. Hafta | Okulda disiplin işleri ve uygulamaları | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 13. Hafta | Sınıf yönetimi uygulamaları | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 14. Hafta | Final | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Erken çocukluk dönemi temel alan bilgisine sahip olur ve uygular. | ✔ | |||||
| 2 | Gelişim ve öğrenmeyi desteklemeye yönelik eğitim sürecini planlar. | ✔ | |||||
| 3 | Sağlıklı, destekleyici ve uyarıcı eğitim ortamlarını düzenler. | ✔ | |||||
| 4 | Erken çocukluk döneminde etkin ve alternatif öğrenme yöntemlerini kullanır. | ✔ | |||||
| 5 | Aile, okul ve toplumla iş birliği içerisinde çalışır. | ✔ | |||||
| 6 | Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır. | ✔ | |||||
| 7 | Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir. | ✔ | |||||
| 8 | Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir. | ✔ | |||||
| 9 | Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir. | ✔ | |||||
| 10 | Öğretmenlik mesleği alanındaki yenilik, gelişme ve 21. yy becerilerini takip eder ve bu gelişme ve becerileri bilimsellik ilkelerine dayanarak araştırma ve uygulamalarına yansıtır. | ✔ | |||||
| 10 | Öğretmenlik mesleği alanındaki yenilik, gelişme ve 21. yy becerilerini takip eder ve bu gelişme ve becerileri bilimsellik ilkelerine dayanarak araştırma ve uygulamalarına yansıtır. | ✔ | |||||
| 12 | Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasi, insan hakları Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerin bilincine uygun biçimde öğretmenlik tutum ve davranışları sergiler. | ✔ | |||||
| 13 | En az bir yabancı dili alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir. | ✔ | |||||
| 14 | Etkili bir dünya vatandaşı olabilmek için gereken kültürel, sosyal, çevresel, sanatsal ve sportif faaliyetlere istekli ve etkin olarak katılmanın öğretmenlik mesleği için öneminin bilincindedir. | ✔ | |||||
| 15 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yerel ve küresel düzeydeki olaylara ve gelişmelere karşı duyarlı olarak toplumun gelişimini desteklemeyi amaçlayan proje ve etkinlikler planlar ve uygular. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 | DK8 | DK9 | DK10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY7 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY8 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY9 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY10 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY12 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY13 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY14 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY15 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 2 | 14 | 28 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 1 | 14 | 14 |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ödev 1 | 1 | 1 | 1 | |
| Ödev 2 | 1 | 1 | 1 | |
| Final | 1 | 1 | 1 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 12 | 3 | 36 | |
| Toplam İş Yükü | 82 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||