| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Eğitimde Ahlak ve Etik | MB306 | Türkçe | Zorunlu | 6. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Engin ASLANARGUN |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin psikolojik danışma ve rehberlik meslek alanının etik ilkeleri, etik ve yasal sorunları, mesleki sorunları, eğitim kurumlarında ve ruh sağlığı merkezlerindeki örgüt yapısı ve bu yapıya ilişkin sorunları öğrenmelerini ve bu sorunlara ilişkin çözüm önerileri getirebilmelerini sağlamaktır. |
| Dersin İçeriği | 1.Professional ethics: Basic concepts 2.Profession and ethics 3.Psychological counselor as an indvidual and a professional 4.Values, principles, and helping professions 5. Law about responsibilities of counseling profession 6. Confidentiality, ethical and legal issues 7. Ethics in multiple relationships |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Öğrenciler ahlak ve etik kurallarını tanımlar. |
| 2 | Öğrenciler ahlak ve etik kavramlarını ayırt edebilir. |
| 3 | Öğrenciler ahlak ve etik arasındaki ilişkiyi açıklayabilecektir. |
| 4 | Öğrenciler dinin günlük hayatta ahlaki konulara olan bakış açısını açıklayabilecektir. |
| 5 | Öğrenciler etik ve hukuk arasındaki ilişkiyi açıklayabilecektir. |
| 6 | Öğretmenlik mesleğinin prensiplerini açıklayabilecektir. |
| 7 | Öğretmenlerin yaşayabilecekleri olası etik sorunları tartışabilecektir. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Etik ve ahlak ile ilgili temel kavramlar, ahlak ve ahlakın temelleri, ahlak ve etik kuramları | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 2. Hafta | Etik ilke, etik ural, iş ve mesle ahlakı/etiği | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 3. Hafta | Sosyal, kültürel, ahlaki, etik yönleriyle öğretmenlik mesleği | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 4. Hafta | Sosyal, kültürel, ahlaki, etik yönleriyle öğretmenlik mesleği | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 5. Hafta | Eğitim ve öğrenme hakkı, eğitim, öğretim, öğrenme ve değerlendirme sürecinde etik ilkeler | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 6. Hafta | Eğitim paydaşlarıyla (işverenler/yöneticiler, meslektaşlar, veliler, meslek kuruluşları ve toplumla) ilişkilerde etik ilkeler | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 7. Hafta | Eğitim/okul yöneticileri, veliler ve öğrencilerin ahlaki/etik sorumlukları | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 8. Hafta | Vize | |
| 9. Hafta | İş ve meslek hayatında etik dışı davranışlar | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 10. Hafta | Türkiye’de kamu yönetimi, eğitim ve öğretmenlerle ilgili etik düzenlemeler | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 11. Hafta | Okulda ve eğitimde etik dışı davranışlar, etik ikilemler, sorunlar ve çözüm yolları | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 12. Hafta | Okulda ve eğitimde etik dışı davranışlar, etik ikilemler, sorunlar ve çözüm yolları | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 13. Hafta | Okulda ahlak/etik eğitimi ve etik kurullar | Diğer Faaliyetler |
| 14. Hafta | Etik İhlallerle İlgili Örnek Olaylar |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Erken çocukluk dönemi temel alan bilgisine sahip olur ve uygular. | ✔ | |||||
| 2 | Gelişim ve öğrenmeyi desteklemeye yönelik eğitim sürecini planlar. | ✔ | |||||
| 3 | Sağlıklı, destekleyici ve uyarıcı eğitim ortamlarını düzenler. | ✔ | |||||
| 4 | Erken çocukluk döneminde etkin ve alternatif öğrenme yöntemlerini kullanır. | ✔ | |||||
| 5 | Aile, okul ve toplumla iş birliği içerisinde çalışır. | ✔ | |||||
| 6 | Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır. | ✔ | |||||
| 7 | Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir. | ✔ | |||||
| 8 | Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir. | ✔ | |||||
| 9 | Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir. | ✔ | |||||
| 10 | Öğretmenlik mesleği alanındaki yenilik, gelişme ve 21. yy becerilerini takip eder ve bu gelişme ve becerileri bilimsellik ilkelerine dayanarak araştırma ve uygulamalarına yansıtır. | ✔ | |||||
| 12 | Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasi, insan hakları Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerin bilincine uygun biçimde öğretmenlik tutum ve davranışları sergiler. | ✔ | |||||
| 13 | En az bir yabancı dili alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir. | ✔ | |||||
| 14 | Etkili bir dünya vatandaşı olabilmek için gereken kültürel, sosyal, çevresel, sanatsal ve sportif faaliyetlere istekli ve etkin olarak katılmanın öğretmenlik mesleği için öneminin bilincindedir. | ✔ | |||||
| 15 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yerel ve küresel düzeydeki olaylara ve gelişmelere karşı duyarlı olarak toplumun gelişimini desteklemeyi amaçlayan proje ve etkinlikler planlar ve uygular. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY6 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY7 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY8 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY9 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY10 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY12 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY13 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY14 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY15 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 2 | 28 |
| Araştırma | 3 | 1 | 3 | |
| Diğer Faaliyetler | 1 | 3 | 3 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
| Ödev 1 | 1 | 3 | 3 | |
| Final | 1 | 2 | 2 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 2 | 28 | |
| Toplam İş Yükü | 97 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||