Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Eğitimde Ahlak ve Etik MB306 Türkçe Zorunlu 6. Yarıyıl 2 + 0 2,0 3,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. Engin ASLANARGUN
Dersi Veren(ler)
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilerin psikolojik danışma ve rehberlik meslek alanının etik ilkeleri, etik ve yasal sorunları, mesleki sorunları, eğitim kurumlarında ve ruh sağlığı merkezlerindeki örgüt yapısı ve bu yapıya ilişkin sorunları öğrenmelerini ve bu sorunlara ilişkin çözüm önerileri getirebilmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği 1.Professional ethics: Basic concepts 2.Profession and ethics 3.Psychological counselor as an indvidual and a professional 4.Values, principles, and helping professions 5. Law about responsibilities of counseling profession 6. Confidentiality, ethical and legal issues 7. Ethics in multiple relationships
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Öğrenciler ahlak ve etik kurallarını tanımlar.
2 Öğrenciler ahlak ve etik kavramlarını ayırt edebilir.
3 Öğrenciler ahlak ve etik arasındaki ilişkiyi açıklayabilecektir.
4 Öğrenciler dinin günlük hayatta ahlaki konulara olan bakış açısını açıklayabilecektir.
5 Öğrenciler etik ve hukuk arasındaki ilişkiyi açıklayabilecektir.
6 Öğretmenlik mesleğinin prensiplerini açıklayabilecektir.
7 Öğretmenlerin yaşayabilecekleri olası etik sorunları tartışabilecektir.
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Etik ve ahlak ile ilgili temel kavramlar, ahlak ve ahlakın temelleri, ahlak ve etik kuramları Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
2. Hafta Etik ilke, etik ural, iş ve mesle ahlakı/etiği Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
3. Hafta Sosyal, kültürel, ahlaki, etik yönleriyle öğretmenlik mesleği Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
4. Hafta Sosyal, kültürel, ahlaki, etik yönleriyle öğretmenlik mesleği Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
5. Hafta Eğitim ve öğrenme hakkı, eğitim, öğretim, öğrenme ve değerlendirme sürecinde etik ilkeler Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
6. Hafta Eğitim paydaşlarıyla (işverenler/yöneticiler, meslektaşlar, veliler, meslek kuruluşları ve toplumla) ilişkilerde etik ilkeler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma
7. Hafta Eğitim/okul yöneticileri, veliler ve öğrencilerin ahlaki/etik sorumlukları Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
8. Hafta Vize
9. Hafta İş ve meslek hayatında etik dışı davranışlar Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
10. Hafta Türkiye’de kamu yönetimi, eğitim ve öğretmenlerle ilgili etik düzenlemeler Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
11. Hafta Okulda ve eğitimde etik dışı davranışlar, etik ikilemler, sorunlar ve çözüm yolları Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma
12. Hafta Okulda ve eğitimde etik dışı davranışlar, etik ikilemler, sorunlar ve çözüm yolları Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
13. Hafta Okulda ahlak/etik eğitimi ve etik kurullar Diğer Faaliyetler
14. Hafta Etik İhlallerle İlgili Örnek Olaylar
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Erken çocukluk dönemi temel alan bilgisine sahip olur ve uygular.
2 Gelişim ve öğrenmeyi desteklemeye yönelik eğitim sürecini planlar.
3 Sağlıklı, destekleyici ve uyarıcı eğitim ortamlarını düzenler.
4 Erken çocukluk döneminde etkin ve alternatif öğrenme yöntemlerini kullanır.
5 Aile, okul ve toplumla iş birliği içerisinde çalışır.
6 Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır.
7 Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir.
8 Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir.
9 Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir.
10 Öğretmenlik mesleği alanındaki yenilik, gelişme ve 21. yy becerilerini takip eder ve bu gelişme ve becerileri bilimsellik ilkelerine dayanarak araştırma ve uygulamalarına yansıtır.
12 Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasi, insan hakları Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerin bilincine uygun biçimde öğretmenlik tutum ve davranışları sergiler.
13 En az bir yabancı dili alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir.
14 Etkili bir dünya vatandaşı olabilmek için gereken kültürel, sosyal, çevresel, sanatsal ve sportif faaliyetlere istekli ve etkin olarak katılmanın öğretmenlik mesleği için öneminin bilincindedir.
15 Toplumsal sorumluluk bilinci ile yerel ve küresel düzeydeki olaylara ve gelişmelere karşı duyarlı olarak toplumun gelişimini desteklemeyi amaçlayan proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 DK6 DK7
PY1 1 1 1 1 1 1 1
PY2 1 1 1 1 1 1 1
PY3 1 1 1 1 1 1 1
PY4 1 1 1 1 1 1 1
PY5 1 1 1 1 1 1 1
PY6 1 1 1 1 1 1 1
PY7 1 1 1 1 1 1 1
PY8 1 1 1 1 1 1 1
PY9 1 1 1 1 1 1 1
PY10 1 1 1 1 1 1 1
PY12 1 1 1 1 1 1 1
PY13 1 1 1 1 1 1 1
PY14 1 1 1 1 1 1 1
PY15 5 5 5 5 5 5 5
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • Eğitimde Ahlâk ve Etik, Mehmet Koçyiğit Esra Tekel Engin Karadağ , Nobel Yayın Dağıtım.
  • Eğitim ve Öğretimde Etik, İnayet Aydın , Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Meslek Etiği, Nuran Öztürk Başpınar Demet Çakıroğlu, Nobel Yayın Dağıtım.
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 14 2 28
Ders Dışı
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 14 2 28
Araştırma 3 1 3
Diğer Faaliyetler 1 3 3
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 2 2
Ödev 1 1 3 3
Final 1 2 2
Sınıf İçi Etkinlik 14 2 28
Toplam İş Yükü 97
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 3,0