Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Erken Çocuklukta Öğrenme Yaklaşımları OÖÖ305 Türkçe Zorunlu 5. Yarıyıl 3 + 0 3,0 5,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Zeynep TOPCU BİLİR
Dersi Veren(ler)
Dersin Amacı Öğretmen adaylarının öğrenme yaklaşımlarını kavraması ve erken çocukluk döneminde etkili öğrenmeler uygun ortam ve eğitim içeriği düzenlemesidir.
Dersin İçeriği Erken çocukluk eğitiminde yer alan farklı öğrenme yaklaşımları (Waldorf, Bank Street, High Scope, Montessori,Head Start, Proje, Rejio Emilia, Orman Okulları), Bu yaklaşımların felsefesi, program yapıları, öğrenme ortamları, öğretmen, ebeveyn katılımı, değerlendirme süreçleri açısından değerlendirilmesi yer almaktadır. Bu yaklaşımları araştırmak ve etkili bir şekilde sunma
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Öğrenciler, erken çocuklukta döneminde uygulanan yaklaşımları inceler.
2 Yaklaşımları felsefe, program yapısı, öğrenme ortamları, öğretmenin rolü, ebeveyn katılımı ve değerlendirme süreçleri yönünden analiz ederler.
3 Yaklaşımların etkili ve kalıcı bir şekilde karşıya aktarılmasında farklı stratejileri uygular.
4 Uygulamalarda karşılaşılan durumları tespit ederek özgün değerlendirmeler yapar.
5 Farklı yaklaşımları tüm yönleriyle inceleyerek farklı ve üstün özelliklerinin okul öncesi eğitime aktarımını sağlar.
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Erken çocuklukta öğrenme yaklaşımlarına yönelik literatür taramalarının yapılması Araştırma
2. Hafta Erken çocuklukta öğrenme yaklaşımlarına yönelik literatür taramalarının yapılması Araştırma
3. Hafta Erken çocuklukta öğrenme yaklaşımlarına yönelik literatür taramalarının yapılması Araştırma
4. Hafta Erken çocuklukta öğrenme yaklaşımlarına yönelik literatür taramalarından elde edilen verilerin farklı yöntemlerle etkili bir şekilde sunumunun sağlanması için tartışmaların yapılması Araştırma, Diğer Faaliyetler
5. Hafta Erken çocuklukta öğrenme yaklaşımlarına yönelik literatür taramalarından elde edilen verilerin farklı yöntemlerle etkili bir şekilde sunumunun sağlanması için tartışmaların yapılması Diğer Faaliyetler, Araştırma
6. Hafta Erken çocuklukta öğrenme yaklaşımlarına yönelik literatür taramalarından elde edilen verilerin farklı yöntemlerle etkili bir şekilde sunumunun sağlanması için tartışmaların yapılması Diğer Faaliyetler, Araştırma
7. Hafta Ders sorumlusunun grup çalışmalarını dinlemesi ve dönütleri vermesi sonucu ortaya çıkan yaklaşımların farklı yöntemlerle sunumu, değerlendirilmesi ve yaklaşımların özetlenmesi. Diğer Faaliyetler
8. Hafta Ders sorumlusunun grup çalışmalarını dinlemesi ve dönütleri vermesi sonucu ortaya çıkan yaklaşımların farklı yöntemlerle sunumu, değerlendirilmesi ve yaklaşımların özetlenmesi. Diğer Faaliyetler
9. Hafta Vize Diğer Faaliyetler
10. Hafta Ders sorumlusunun grup çalışmalarını dinlemesi ve dönütleri vermesi sonucu ortaya çıkan yaklaşımların farklı yöntemlerle sunumu, değerlendirilmesi ve yaklaşımların özetlenmesi. Diğer Faaliyetler
11. Hafta Ders sorumlusunun grup çalışmalarını dinlemesi ve dönütleri vermesi sonucu ortaya çıkan yaklaşımların farklı yöntemlerle sunumu, değerlendirilmesi ve yaklaşımların özetlenmesi. Diğer Faaliyetler
12. Hafta Ders sorumlusunun grup çalışmalarını dinlemesi ve dönütleri vermesi sonucu ortaya çıkan yaklaşımların farklı yöntemlerle sunumu, değerlendirilmesi ve yaklaşımların özetlenmesi. Diğer Faaliyetler
13. Hafta Ders sorumlusunun grup çalışmalarını dinlemesi ve dönütleri vermesi sonucu ortaya çıkan yaklaşımların farklı yöntemlerle sunumu, değerlendirilmesi ve yaklaşımların özetlenmesi. Diğer Faaliyetler
14. Hafta Ders sorumlusunun grup çalışmalarını dinlemesi ve dönütleri vermesi sonucu ortaya çıkan yaklaşımların farklı yöntemlerle sunumu, değerlendirilmesi ve yaklaşımların özetlenmesi. Diğer Faaliyetler
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Erken çocukluk dönemi temel alan bilgisine sahip olur ve uygular.
2 Gelişim ve öğrenmeyi desteklemeye yönelik eğitim sürecini planlar.
3 Sağlıklı, destekleyici ve uyarıcı eğitim ortamlarını düzenler.
4 Erken çocukluk döneminde etkin ve alternatif öğrenme yöntemlerini kullanır.
5 Aile, okul ve toplumla iş birliği içerisinde çalışır.
6 Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır.
7 Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir.
8 Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir.
9 Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir.
10 Öğretmenlik mesleği alanındaki yenilik, gelişme ve 21. yy becerilerini takip eder ve bu gelişme ve becerileri bilimsellik ilkelerine dayanarak araştırma ve uygulamalarına yansıtır.
11 Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur.
12 Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasi, insan hakları Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerin bilincine uygun biçimde öğretmenlik tutum ve davranışları sergiler.
13 En az bir yabancı dili alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir.
14 Etkili bir dünya vatandaşı olabilmek için gereken kültürel, sosyal, çevresel, sanatsal ve sportif faaliyetlere istekli ve etkin olarak katılmanın öğretmenlik mesleği için öneminin bilincindedir.
15 Toplumsal sorumluluk bilinci ile yerel ve küresel düzeydeki olaylara ve gelişmelere karşı duyarlı olarak toplumun gelişimini desteklemeyi amaçlayan proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4 DK5
PY1 2 5 5 5 4
PY2 5 4 4 5 3
PY3 5 4 5 4 4
PY4 5 4 5 4 4
PY5 3 5 5 4 4
PY6 4 5 4 4 5
PY7 1 1 2 2 2
PY8 2 1 2 1 2
PY9 4 2 2 2 3
PY10 5 5 5 5 5
PY11 5 5 5 5 5
PY12 5 4 5 4 3
PY13 1 2 2 1 2
PY14 1 2 1 1 1
PY15 1 1 1 1 1
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • Özen Atınkaynak (2016).Okul Öncesi Eğitimde Farklı Yaklaşımlar. (F. Alisinanoğlu&V. Bayraktar) Okul Öncesi Eğitime Giriş. Ankara: Vize Yayıncılık
  • Schunk, D. H. (2011) (Çev.) Öğrenme Teorileri: Eğitimsel Bir Bakışla. Ankara: Nobel.
  • Senemoğlu, N. (2002). Gelişim, Öğrenme ve Öğretim. Ankara: Gazi Kitabevi.
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 14 3 42
Ders Dışı
Araştırma 6 3 18
Diğer Faaliyetler 7 3 21
Sınavlar
Uygulama 7 3 21
Sınıf İçi Etkinlik 8 3 24
Toplam İş Yükü 126
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 5,0