| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Erken Çocuklukta Öğrenme Yaklaşımları | OÖÖ305 | Türkçe | Zorunlu | 5. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 5,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Zeynep TOPCU BİLİR |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Öğretmen adaylarının öğrenme yaklaşımlarını kavraması ve erken çocukluk döneminde etkili öğrenmeler uygun ortam ve eğitim içeriği düzenlemesidir. |
| Dersin İçeriği | Erken çocukluk eğitiminde yer alan farklı öğrenme yaklaşımları (Waldorf, Bank Street, High Scope, Montessori,Head Start, Proje, Rejio Emilia, Orman Okulları), Bu yaklaşımların felsefesi, program yapıları, öğrenme ortamları, öğretmen, ebeveyn katılımı, değerlendirme süreçleri açısından değerlendirilmesi yer almaktadır. Bu yaklaşımları araştırmak ve etkili bir şekilde sunma |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Öğrenciler, erken çocuklukta döneminde uygulanan yaklaşımları inceler. |
| 2 | Yaklaşımları felsefe, program yapısı, öğrenme ortamları, öğretmenin rolü, ebeveyn katılımı ve değerlendirme süreçleri yönünden analiz ederler. |
| 3 | Yaklaşımların etkili ve kalıcı bir şekilde karşıya aktarılmasında farklı stratejileri uygular. |
| 4 | Uygulamalarda karşılaşılan durumları tespit ederek özgün değerlendirmeler yapar. |
| 5 | Farklı yaklaşımları tüm yönleriyle inceleyerek farklı ve üstün özelliklerinin okul öncesi eğitime aktarımını sağlar. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Erken çocuklukta öğrenme yaklaşımlarına yönelik literatür taramalarının yapılması | Araştırma |
| 2. Hafta | Erken çocuklukta öğrenme yaklaşımlarına yönelik literatür taramalarının yapılması | Araştırma |
| 3. Hafta | Erken çocuklukta öğrenme yaklaşımlarına yönelik literatür taramalarının yapılması | Araştırma |
| 4. Hafta | Erken çocuklukta öğrenme yaklaşımlarına yönelik literatür taramalarından elde edilen verilerin farklı yöntemlerle etkili bir şekilde sunumunun sağlanması için tartışmaların yapılması | Araştırma, Diğer Faaliyetler |
| 5. Hafta | Erken çocuklukta öğrenme yaklaşımlarına yönelik literatür taramalarından elde edilen verilerin farklı yöntemlerle etkili bir şekilde sunumunun sağlanması için tartışmaların yapılması | Diğer Faaliyetler, Araştırma |
| 6. Hafta | Erken çocuklukta öğrenme yaklaşımlarına yönelik literatür taramalarından elde edilen verilerin farklı yöntemlerle etkili bir şekilde sunumunun sağlanması için tartışmaların yapılması | Diğer Faaliyetler, Araştırma |
| 7. Hafta | Ders sorumlusunun grup çalışmalarını dinlemesi ve dönütleri vermesi sonucu ortaya çıkan yaklaşımların farklı yöntemlerle sunumu, değerlendirilmesi ve yaklaşımların özetlenmesi. | Diğer Faaliyetler |
| 8. Hafta | Ders sorumlusunun grup çalışmalarını dinlemesi ve dönütleri vermesi sonucu ortaya çıkan yaklaşımların farklı yöntemlerle sunumu, değerlendirilmesi ve yaklaşımların özetlenmesi. | Diğer Faaliyetler |
| 9. Hafta | Vize | Diğer Faaliyetler |
| 10. Hafta | Ders sorumlusunun grup çalışmalarını dinlemesi ve dönütleri vermesi sonucu ortaya çıkan yaklaşımların farklı yöntemlerle sunumu, değerlendirilmesi ve yaklaşımların özetlenmesi. | Diğer Faaliyetler |
| 11. Hafta | Ders sorumlusunun grup çalışmalarını dinlemesi ve dönütleri vermesi sonucu ortaya çıkan yaklaşımların farklı yöntemlerle sunumu, değerlendirilmesi ve yaklaşımların özetlenmesi. | Diğer Faaliyetler |
| 12. Hafta | Ders sorumlusunun grup çalışmalarını dinlemesi ve dönütleri vermesi sonucu ortaya çıkan yaklaşımların farklı yöntemlerle sunumu, değerlendirilmesi ve yaklaşımların özetlenmesi. | Diğer Faaliyetler |
| 13. Hafta | Ders sorumlusunun grup çalışmalarını dinlemesi ve dönütleri vermesi sonucu ortaya çıkan yaklaşımların farklı yöntemlerle sunumu, değerlendirilmesi ve yaklaşımların özetlenmesi. | Diğer Faaliyetler |
| 14. Hafta | Ders sorumlusunun grup çalışmalarını dinlemesi ve dönütleri vermesi sonucu ortaya çıkan yaklaşımların farklı yöntemlerle sunumu, değerlendirilmesi ve yaklaşımların özetlenmesi. | Diğer Faaliyetler |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Erken çocukluk dönemi temel alan bilgisine sahip olur ve uygular. | ✔ | |||||
| 2 | Gelişim ve öğrenmeyi desteklemeye yönelik eğitim sürecini planlar. | ✔ | |||||
| 3 | Sağlıklı, destekleyici ve uyarıcı eğitim ortamlarını düzenler. | ✔ | |||||
| 4 | Erken çocukluk döneminde etkin ve alternatif öğrenme yöntemlerini kullanır. | ✔ | |||||
| 5 | Aile, okul ve toplumla iş birliği içerisinde çalışır. | ✔ | |||||
| 6 | Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır. | ✔ | |||||
| 7 | Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir. | ✔ | |||||
| 8 | Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir. | ✔ | |||||
| 9 | Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir. | ✔ | |||||
| 10 | Öğretmenlik mesleği alanındaki yenilik, gelişme ve 21. yy becerilerini takip eder ve bu gelişme ve becerileri bilimsellik ilkelerine dayanarak araştırma ve uygulamalarına yansıtır. | ✔ | |||||
| 11 | Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur. | ✔ | |||||
| 12 | Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasi, insan hakları Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerin bilincine uygun biçimde öğretmenlik tutum ve davranışları sergiler. | ✔ | |||||
| 13 | En az bir yabancı dili alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir. | ✔ | |||||
| 14 | Etkili bir dünya vatandaşı olabilmek için gereken kültürel, sosyal, çevresel, sanatsal ve sportif faaliyetlere istekli ve etkin olarak katılmanın öğretmenlik mesleği için öneminin bilincindedir. | ✔ | |||||
| 15 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yerel ve küresel düzeydeki olaylara ve gelişmelere karşı duyarlı olarak toplumun gelişimini desteklemeyi amaçlayan proje ve etkinlikler planlar ve uygular. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 |
|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 2 | 5 | 5 | 5 | 4 |
| PY2 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 |
| PY3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 |
| PY4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 |
| PY5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 |
| PY6 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 |
| PY7 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 |
| PY8 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 |
| PY9 | 4 | 2 | 2 | 2 | 3 |
| PY10 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY11 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY12 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 |
| PY13 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 |
| PY14 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 |
| PY15 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 3 | 42 |
|
Ders Dışı |
Araştırma | 6 | 3 | 18 |
| Diğer Faaliyetler | 7 | 3 | 21 | |
|
Sınavlar |
Uygulama | 7 | 3 | 21 |
| Sınıf İçi Etkinlik | 8 | 3 | 24 | |
| Toplam İş Yükü | 126 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 5,0 | ||