| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Çocuğu Tanıma ve Değerlendirme | OÖÖ303 | Türkçe | Zorunlu | 5. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 4,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Türkçe/Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Zeynep TOPCU BİLİR |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Zeynep TOPCU BİLİR (Güz) |
| Dersin Amacı | Öğrencilerin etkili iletişim ve kişilerarası iletişimle ilgili bilgiler vermek |
| Dersin İçeriği | Öğrencilerin iletişimle ilgili genel bilgilere sahip olarak, günlük yaşamlarında etkili iletişim öğelerini dikkate almalarını sağlamak Öğretmen, öğrenci, veli iletişiminde dikkat edilmesi gerekli hususlar konusunda bilgilendirmek |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Öğrenciler çocukları tanımanın amacını ve önemini açıklar |
| 2 | Öğrenciler çocukları tanıma sürecinde göz önünde bulundurulması gerekli temel ilkeleri belirler |
| 3 | Öğrenciler çocukları tanıma ve değerlendirme ile ilgili süreçleri açıklar, planlar ve uygular |
| 4 | Öğrenciler çocukları tanıma ve değerlendirme tekniklerini açıklar, planlar ve uygular |
| 5 | Öğrenciler değerlendirilen alanların nasıl yorumlanacağını ve sonuçların nasıl kullanılacağını açıklar |
| 6 | Öğrenciler değerlendirilen alanları yorumlar ve sonuçları çocuğun öğrenme ve gelişimini desteklemek amacıyla kullanılabilmesi için plan yapar |
| 7 | Öğrenciler çocukları tanıma tekniklerine uygun etkinlik planı hazırlar |
| 8 | Öğrenciler çocukları tanıma tekniklerine uygun araç-gereç hazırlar |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Çocukları tanımanın amacı, önemi ve gerekliliği | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 2. Hafta | Çocukları tanıma sürecindeki temel ilkeler | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 3. Hafta | Farklı öğrenme yaklaşımlarına göre değerlendirme | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 4. Hafta | Çocukları tanımada kullanılabilecek teknikler: Gözlem tekniği Gözlem yapılırken dikkat edilecek noktalar | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 5. Hafta | Gözlemsel teknikler: Anekdot kayıtları, Gözlem listeleri, Süre Kayıtları, Zaman örneklemleri, Olay Örneklemeleri, Kontrol Listeleri, Oran Skalaları | Diğer Faaliyetler |
| 6. Hafta | Gözlemsel teknikler: Anekdot kayıtları, Gözlem listeleri, Süre Kayıtları, Zaman örneklemleri, Olay Örneklemeleri, Kontrol Listeleri, Oran Skalaları | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 7. Hafta | Vize | |
| 8. Hafta | Görüşme tekniği | Araştırma |
| 9. Hafta | Çocuklara yönelik anket tekniği - Arzu listeleri | Araştırma |
| 10. Hafta | Çocukları tanımaya yönelik testler Örneğin; Aile Çiz Testi gibi. Resim analizi | Araştırma |
| 11. Hafta | Standart testler | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler, Araştırma |
| 12. Hafta | Çocuğu tanıma ve değerlendirmede ailenin yeri ve rolü | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 13. Hafta | Vaka analizi | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 14. Hafta | Final |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Erken çocukluk dönemi temel alan bilgisine sahip olur ve uygular. | ✔ | |||||
| 2 | Gelişim ve öğrenmeyi desteklemeye yönelik eğitim sürecini planlar. | ✔ | |||||
| 3 | Sağlıklı, destekleyici ve uyarıcı eğitim ortamlarını düzenler. | ✔ | |||||
| 4 | Erken çocukluk döneminde etkin ve alternatif öğrenme yöntemlerini kullanır. | ✔ | |||||
| 5 | Aile, okul ve toplumla iş birliği içerisinde çalışır. | ✔ | |||||
| 6 | Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır. | ✔ | |||||
| 7 | Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir. | ✔ | |||||
| 8 | Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir. | ✔ | |||||
| 9 | Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir. | ✔ | |||||
| 10 | Öğretmenlik mesleği alanındaki yenilik, gelişme ve 21. yy becerilerini takip eder ve bu gelişme ve becerileri bilimsellik ilkelerine dayanarak araştırma ve uygulamalarına yansıtır. | ✔ | |||||
| 11 | Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur. | ✔ | |||||
| 12 | Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasi, insan hakları Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerin bilincine uygun biçimde öğretmenlik tutum ve davranışları sergiler. | ✔ | |||||
| 13 | En az bir yabancı dili alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir. | ✔ | |||||
| 14 | Etkili bir dünya vatandaşı olabilmek için gereken kültürel, sosyal, çevresel, sanatsal ve sportif faaliyetlere istekli ve etkin olarak katılmanın öğretmenlik mesleği için öneminin bilincindedir. | ✔ | |||||
| 15 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yerel ve küresel düzeydeki olaylara ve gelişmelere karşı duyarlı olarak toplumun gelişimini desteklemeyi amaçlayan proje ve etkinlikler planlar ve uygular. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 | DK8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 |
| PY4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 |
| PY6 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 |
| PY7 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 |
| PY8 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 |
| PY9 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 3 | 3 | 3 |
| PY10 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |
| PY11 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 |
| PY12 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY13 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY14 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 |
| PY15 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 1 | 14 |
| Araştırma | 14 | 2 | 28 | |
| Diğer Faaliyetler | 14 | 1 | 14 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
| Ödev 1 | 5 | 2 | 10 | |
| Ödev 2 | 2 | 2 | 4 | |
| Final | 1 | 2 | 2 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 1 | 14 | |
| Toplam İş Yükü | 116 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 4,0 | ||