Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çocuğu Tanıma ve Değerlendirme OÖÖ303 Türkçe Zorunlu 5. Yarıyıl 3 + 0 3,0 4,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Türkçe/Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Zeynep TOPCU BİLİR
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Zeynep TOPCU BİLİR (Güz)
Dersin Amacı Öğrencilerin etkili iletişim ve kişilerarası iletişimle ilgili bilgiler vermek
Dersin İçeriği Öğrencilerin iletişimle ilgili genel bilgilere sahip olarak, günlük yaşamlarında etkili iletişim öğelerini dikkate almalarını sağlamak Öğretmen, öğrenci, veli iletişiminde dikkat edilmesi gerekli hususlar konusunda bilgilendirmek
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Öğrenciler çocukları tanımanın amacını ve önemini açıklar
2 Öğrenciler çocukları tanıma sürecinde göz önünde bulundurulması gerekli temel ilkeleri belirler
3 Öğrenciler çocukları tanıma ve değerlendirme ile ilgili süreçleri açıklar, planlar ve uygular
4 Öğrenciler çocukları tanıma ve değerlendirme tekniklerini açıklar, planlar ve uygular
5 Öğrenciler değerlendirilen alanların nasıl yorumlanacağını ve sonuçların nasıl kullanılacağını açıklar
6 Öğrenciler değerlendirilen alanları yorumlar ve sonuçları çocuğun öğrenme ve gelişimini desteklemek amacıyla kullanılabilmesi için plan yapar
7 Öğrenciler çocukları tanıma tekniklerine uygun etkinlik planı hazırlar
8 Öğrenciler çocukları tanıma tekniklerine uygun araç-gereç hazırlar
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Çocukları tanımanın amacı, önemi ve gerekliliği Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
2. Hafta Çocukları tanıma sürecindeki temel ilkeler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma
3. Hafta Farklı öğrenme yaklaşımlarına göre değerlendirme Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
4. Hafta Çocukları tanımada kullanılabilecek teknikler: Gözlem tekniği Gözlem yapılırken dikkat edilecek noktalar Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
5. Hafta Gözlemsel teknikler: Anekdot kayıtları, Gözlem listeleri, Süre Kayıtları, Zaman örneklemleri, Olay Örneklemeleri, Kontrol Listeleri, Oran Skalaları Diğer Faaliyetler
6. Hafta Gözlemsel teknikler: Anekdot kayıtları, Gözlem listeleri, Süre Kayıtları, Zaman örneklemleri, Olay Örneklemeleri, Kontrol Listeleri, Oran Skalaları Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
7. Hafta Vize
8. Hafta Görüşme tekniği Araştırma
9. Hafta Çocuklara yönelik anket tekniği - Arzu listeleri Araştırma
10. Hafta Çocukları tanımaya yönelik testler Örneğin; Aile Çiz Testi gibi. Resim analizi Araştırma
11. Hafta Standart testler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler, Araştırma
12. Hafta Çocuğu tanıma ve değerlendirmede ailenin yeri ve rolü Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
13. Hafta Vaka analizi Araştırma, Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
14. Hafta Final
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Erken çocukluk dönemi temel alan bilgisine sahip olur ve uygular.
2 Gelişim ve öğrenmeyi desteklemeye yönelik eğitim sürecini planlar.
3 Sağlıklı, destekleyici ve uyarıcı eğitim ortamlarını düzenler.
4 Erken çocukluk döneminde etkin ve alternatif öğrenme yöntemlerini kullanır.
5 Aile, okul ve toplumla iş birliği içerisinde çalışır.
6 Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır.
7 Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir.
8 Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir.
9 Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir.
10 Öğretmenlik mesleği alanındaki yenilik, gelişme ve 21. yy becerilerini takip eder ve bu gelişme ve becerileri bilimsellik ilkelerine dayanarak araştırma ve uygulamalarına yansıtır.
11 Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur.
12 Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasi, insan hakları Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerin bilincine uygun biçimde öğretmenlik tutum ve davranışları sergiler.
13 En az bir yabancı dili alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir.
14 Etkili bir dünya vatandaşı olabilmek için gereken kültürel, sosyal, çevresel, sanatsal ve sportif faaliyetlere istekli ve etkin olarak katılmanın öğretmenlik mesleği için öneminin bilincindedir.
15 Toplumsal sorumluluk bilinci ile yerel ve küresel düzeydeki olaylara ve gelişmelere karşı duyarlı olarak toplumun gelişimini desteklemeyi amaçlayan proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 DK6 DK7 DK8
PY1 5 5 5 5 5 5 5 5
PY2 3 3 3 3 3 3 3 3
PY3 5 4 5 4 4 4 3 4
PY4 3 4 4 5 4 4 4 4
PY5 5 3 3 3 4 3 4 3
PY6 3 4 3 3 4 3 4 4
PY7 2 1 2 2 1 2 1 2
PY8 2 1 2 1 2 1 2 1
PY9 2 2 2 1 2 3 3 3
PY10 5 4 5 4 4 5 5 5
PY11 4 5 5 4 4 5 4 4
PY12 1 1 1 1 2 2 2 2
PY13 2 2 2 1 2 2 2 2
PY14 2 3 2 2 2 2 3 2
PY15 2 3 2 2 2 3 2 2
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • Allen, K.E., Cowdery, G.E. (2009). The Exceptional Child: Inclusion in Early Childhood Education (6th Edition). Clifton Park, NY: Thomson Delmar Learning.
  • Mcmillan, H., J. (2007). Classroom assessment: Principles And Practice For Effective Standards-Based Instruction. Boston, MA: Pearson/ Allyn & Bacon.
  • Shepard, L., Kagan, S., L. and Wurtz, E., (1998). Principles And Recommendations for Early Childhood Assessments. Goal 1 Early Childhood Assessments Resource Group, Washington, DC: The National Education Goals Panel.
  • Snow, E., C and Van Hemel, B., S., (Eds.), (2008). Early Childhood Assessment: Why?, What? And How?, Washington, DC: National Academies Press.
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 14 2 28
Ders Dışı
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 14 1 14
Araştırma 14 2 28
Diğer Faaliyetler 14 1 14
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 2 2
Ödev 1 5 2 10
Ödev 2 2 2 4
Final 1 2 2
Sınıf İçi Etkinlik 14 1 14
Toplam İş Yükü 116
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 4,0