| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Erken Çocuklukta. Sanat Eğitimi | OÖÖ301 | Türkçe | Zorunlu | 5. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 4,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Zeynep Seda ÇAVUŞ |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Zeynep Seda ÇAVUŞ (Güz) |
| Dersin Amacı | Sanatın tanımı ve işlevi, temel sanat eğitimi, sanat eğitimi tarihi, çağdaş eğitimde sanat eğitiminin yeri ve önemi, bir sanat eserini tanıyabilme ve değerlendirebilme, gelişim evrelerine göre çocuk resmi ve özellikleri, sanat eğitiminin okul öncesi çocuğuna kazandırdıkları, okul öncesinde görsel sanat eğitimi yöntem ve teknikleri, kullanılan malzemeler, müze eğitimi. |
| Dersin İçeriği | Sanat Eğitiminde Genel Bilgi Sanat Tarihi: Sanat Tarihinin belli başlı akımlarına ait örnekler gösterilerek, yapıtın ait olduğu dönemi ve özelliklerini o yapıt üzerinden öğrenme. Sanat Eleştirisi: Bir sanat eserini tanıma ve öğrenme süreci. Estetik: Yapıtın sanatsal ölçütlerle değerlendirilmesini öğrenme Müze Eğitimi: Müzelerde bulunan gerçek sanat neneleri ile karşılaşmak, onları tanımak ve eğitimde yararlanmak. Sanatın Dili, Temel Sanat Eğitimi-1. Tasarım elemanları Sanatın Dili, Temel Sanat Eğitimi-2. Tasarım İlkeleri Çocuk Resmi ve Özellikleri Çocuğun Sanatsal Gelişim Evreleri - Sanat Eğitiminin Okul Öncesi Çocuğuna Kazandırdıkları Okul Öncesi Görsel Sanat Eğitiminde Kullanılan Malzemeler - Okul Öncesi Görsel Sanat Eğitiminde İki Boyutlu Çalışma Yöntem ve Teknikleri Okul Öncesi Görsel Sanat Eğitimi Yöntemler ve Teknikleri - Boya Teknikleri Okul Öncesi Görsel Sanat Eğitimi Yöntemler ve Teknikleri - Kolaj teknikleri Okul Öncesi Görsel Sanat Eğitimi Yöntemler ve Teknikleri - Baskı Teknikleri Okul Öncesi Görsel Sanat Eğitimi Yöntemler ve Teknikleri üzerine uygulamaların değerlendirilmesi |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Sanatın Temel ilkelerini öğrenir. |
| 2 | Sanat Eğitimi ve yaratıcı düşünce arasındaki ilişkiyi kavrar. |
| 3 | Okulöncesi eğitiminde sanat eğitiminin önemini kavrar. |
| 4 | Çocuk resmini ve özellikleri bilir. |
| 5 | Çocuk resim tekniklerini bilir. |
| 6 | Çocuklara sanat eğitiminin neler kazandırdığını bilir. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Sanat Eğitiminde genel bilgi, Sanat ve Estetik | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 2. Hafta | Sanat Tarihi:Bir yapıtın ait olduğu dönemi ve özelliklerini o yapıt üzerinden öğrenme. | Araştırma |
| 3. Hafta | Sanat Eleştirisi: Bir sanat eserini tanıma ve öğrenme süreci. | Diğer Faaliyetler |
| 4. Hafta | Estetik: Yapıtın sanatsal ölçütlerle değerlendirilmesini öğrenme | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 5. Hafta | Müze Eğitimi: Müzelerde bulunan gerçek sanat nenelerinden eğitimde yararlanma yöntemleri | Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 6. Hafta | Sanatın dili, Temel sanat eğitimi. Tasarım elemanları | Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 7. Hafta | Vize | |
| 8. Hafta | Sanat Eğitimi Kuramları | Diğer Faaliyetler |
| 9. Hafta | Çocuk Resmi ve Özellikleri | Araştırma, Diğer Faaliyetler |
| 10. Hafta | Çocuğun Sanatsal Gelişim Evreleri - Sanat Eğitiminin Okul Öncesi Çocuğuna Kazandırdıkları | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler |
| 11. Hafta | Okul Öncesi Görsel Sanat Eğitiminde Kullanılan Malzemeler - Okul Öncesi Görsel Sanat Eğitiminde | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 12. Hafta | Okul öncesi görsel sanat eğitimi yöntemleri ve teknikleri | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 13. Hafta | Okul öncesi görsel sanat eğitimi yöntemleri ve teknikleri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler, Araştırma |
| 14. Hafta | Final |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Erken çocukluk dönemi temel alan bilgisine sahip olur ve uygular. | ✔ | |||||
| 2 | Gelişim ve öğrenmeyi desteklemeye yönelik eğitim sürecini planlar. | ✔ | |||||
| 3 | Sağlıklı, destekleyici ve uyarıcı eğitim ortamlarını düzenler. | ✔ | |||||
| 4 | Erken çocukluk döneminde etkin ve alternatif öğrenme yöntemlerini kullanır. | ✔ | |||||
| 5 | Aile, okul ve toplumla iş birliği içerisinde çalışır. | ✔ | |||||
| 6 | Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır. | ✔ | |||||
| 7 | Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir. | ✔ | |||||
| 8 | Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir. | ✔ | |||||
| 9 | Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir. | ✔ | |||||
| 10 | Öğretmenlik mesleği alanındaki yenilik, gelişme ve 21. yy becerilerini takip eder ve bu gelişme ve becerileri bilimsellik ilkelerine dayanarak araştırma ve uygulamalarına yansıtır. | ✔ | |||||
| 11 | Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur. | ✔ | |||||
| 12 | Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasi, insan hakları Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerin bilincine uygun biçimde öğretmenlik tutum ve davranışları sergiler. | ✔ | |||||
| 13 | En az bir yabancı dili alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir. | ✔ | |||||
| 14 | Etkili bir dünya vatandaşı olabilmek için gereken kültürel, sosyal, çevresel, sanatsal ve sportif faaliyetlere istekli ve etkin olarak katılmanın öğretmenlik mesleği için öneminin bilincindedir. | ✔ | |||||
| 15 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yerel ve küresel düzeydeki olaylara ve gelişmelere karşı duyarlı olarak toplumun gelişimini desteklemeyi amaçlayan proje ve etkinlikler planlar ve uygular. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 |
| PY2 | 5 | 5 | 5 | 3 | 2 | 1 |
| PY3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY5 | 3 | 3 | 4 | 2 | 2 | 4 |
| PY6 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY7 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY8 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY9 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY10 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 |
| PY11 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY12 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY13 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY14 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY15 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 3 | 42 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 2 | 28 |
| Araştırma | 10 | 3 | 30 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 1 | 1 | |
| Toplam İş Yükü | 102 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 4,0 | ||