Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Erken Çocuklukta Oyun Geliş. ve Eğitimi OAE204 Türkçe Zorunlu 4. Yarıyıl 3 + 0 3,0 3,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. Elçin YAZICI ARICI
Dersi Veren(ler)
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrenciye eğitimde eğitici oyuncak ve oyun etkinliği hazırlama ve uygulama yeterliliği kazandırmaktır.
Dersin İçeriği Oyunun tanımı, tarihsel gelişimi, çocuğun gelişimindeki yeri ve önemi, oyunun evreler ve türleri, oyun etkinliği planlama ve uygulama konuları ile eğitici oyuncakların önemi, eğitici oyuncak geliştirme konuları ele alınacaktır.
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Oyunun çocuğun gelişimindeki önemini kavrar
2 Oyun dağarcığını geliştirir
3 Çocuğun gelişimine uygun oyun etkinlikleri hazırlar
4 Çocuğun gelişimine uygun hazırladığı oyun etkinliklerini uygular
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Oyunun tanımı, işlevi ve özellikleri Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
2. Hafta Oyunun Çocuğun gelişimine katkıları Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma
3. Hafta Çocukta oyun gelişimi aşamaları Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
4. Hafta Oyunun gelişimi ve türleri Araştırma
5. Hafta Geleneksel Türk oyunları ve ödev oyuncakların incelenmesi Diğer Faaliyetler, Araştırma
6. Hafta Oyun dağarcığını geliştirme Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
7. Hafta Oyun alanı materyal ve oyuncaklar Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler
8. Hafta Vize
9. Hafta Oyuncak ödevlerinin incelenmesi Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
10. Hafta okul öncesi eğitim ortamlarında oyun Araştırma
11. Hafta Çocukları oyun sırasında gözlemlemek Diğer Faaliyetler, Araştırma
12. Hafta Oyun temelli öğrenme Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
13. Hafta Oyun ve oyuncak ödevlerinin incelenmesi Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler
14. Hafta Örnek oyun etkinliklerinin değerlendirilmesi
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Erken çocukluk dönemi temel alan bilgisine sahip olur ve uygular.
2 Gelişim ve öğrenmeyi desteklemeye yönelik eğitim sürecini planlar.
3 Sağlıklı, destekleyici ve uyarıcı eğitim ortamlarını düzenler.
4 Erken çocukluk döneminde etkin ve alternatif öğrenme yöntemlerini kullanır.
5 Aile, okul ve toplumla iş birliği içerisinde çalışır.
6 Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır.
7 Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir.
8 Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir.
9 Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir.
10 Öğretmenlik mesleği alanındaki yenilik, gelişme ve 21. yy becerilerini takip eder ve bu gelişme ve becerileri bilimsellik ilkelerine dayanarak araştırma ve uygulamalarına yansıtır.
11 Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur.
12 Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasi, insan hakları Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerin bilincine uygun biçimde öğretmenlik tutum ve davranışları sergiler.
13 En az bir yabancı dili alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir.
14 Etkili bir dünya vatandaşı olabilmek için gereken kültürel, sosyal, çevresel, sanatsal ve sportif faaliyetlere istekli ve etkin olarak katılmanın öğretmenlik mesleği için öneminin bilincindedir.
15 Toplumsal sorumluluk bilinci ile yerel ve küresel düzeydeki olaylara ve gelişmelere karşı duyarlı olarak toplumun gelişimini desteklemeyi amaçlayan proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4
PY1 5 4 4 4
PY2 4 4 5 5
PY3 4 5 5 5
PY4 2 2 2 3
PY5 5 4 4 4
PY6 2 2 5 3
PY7 1 1 1 1
PY8 0 0 0 0
PY9 2 3 2 2
PY10 0 0 0 0
PY11 0 0 0 0
PY12 0 0 0 0
PY13 0 0 0 0
PY14 0 0 0 0
PY15 0 0 0 0
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • • Onur, B, Güney, N. (2004). Türkiye’de çocuk oyunları: araştırmalar. Kök yayıncılık
  • • Şahin, S, Özkızıklı, S.(2011). Gel birlikte oynayalım. Eğiten Kitap: Ankara
  • • Çoban, B, Nacar, E. (2006) Okul Öncesi Eğitimde Eğitsel Oyunlar. Nobel yayıncılık. Ankara
  • Okul öncesi eğitimde oyun. Hedef Yayıncılık
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 14 2 28
Ders Dışı
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 14 1 14
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 1 1
Ödev 1 1 5 5
Final 1 1 1
Sınıf İçi Etkinlik 14 2 28
Toplam İş Yükü 77
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 3,0