Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Erken Çocuklukta Müzik Eğitimi OAE202 Türkçe Zorunlu 4. Yarıyıl 3 + 0 3,0 3,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. Elçin YAZICI ARICI
Dersi Veren(ler)
Dersin Amacı Öğretmen adaylarının, okul öncesi eğitimde müzik etkinliklerini milli eğitimin programı doğrultusunda yapabilmeleri için gerekli donanımı elde etmelerini sağlamak.
Dersin İçeriği Ülkemizde ve dünyada müzik türleri, Çalgılar ve özellikleri, Solfej ve çalgı eğitimi, Solfej ve çalgı eğitimi, Tartım çalışmaları ve çalgı eğitimi, Ses değiştirici işaretler, majör, minör diziler ve örnek şarkı çalışmaları, çalgı eğitimi, Majör, minör dizilerde örnek çocuk şarkı çalışmaları, tartım çalışmaları, çalgı eğitimi, Ders çalışma haftası, Ara sınav, Türk müziğinde kullanılan diziler ve örnek çocuk şarkı çalışmaları, çalgı eğitimi, Müzikte nüans ve örnek çalışmalar, tartım çalışmaları, Doğru ses kullanma teknikleri, çalgı eğitimi, Doğru şarkı söyleme teknikleri, çalgı eğitimi, tartım çalışması, Yeni şarkı deşifre edebilme teknikleri, çalgı eğitimi, tartım çalışmaları, Dikte çalışmaları, Çocuk şarkısına çalgı ile eşlik edebilme çalışmaları, Ders çalışma haftası, Yarıyıl sonu sınavı
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Ülkemizde ve dünyadaki çocuk müziklerini tanır ve müzik eğitiminin felsefesini kavrar.
2 Müzik ile ilgili kavramları (ritm, tartım, nüans, majör-minör tonlar) çocukların eğitim ortamında uygulayabilecek düzeyde kavrar, çocuk eğitim müziğinde kullanılacak çalgıları tanır.
3 Çocuk Şarkılarının solfejini doğru şekilde yapar, yeni bir çocuk şarkısını kendi kendine deşifre ederek çalgı ile çalabilir.
4 Sesini doğru kullanmayı öğrenir, doğru ses kullanma ilgili bilgilerini çocuklara da uygulatabilir.
5 Okul öncesi eğitimde müzik etkinlikleri için gereken çocuklara uygun yeterli sayıda şarkı repertuarını edinerek eğitim ortamında uygulayabilir.
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Ülkemizde ve dünyada müzik türleri Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
2. Hafta Çalgılar ve özellikleri Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
3. Hafta Solfej ve çalgı eğitimi Araştırma, Diğer Faaliyetler
4. Hafta Solfej ve çalgı eğitimi Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler
5. Hafta Tartım çalışmaları ve çalgı eğitimi Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma
6. Hafta Ses değiştirici işaretler, majör, minör diziler ve örnek şarkı çalışmaları, çalgı eğitimi Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler
7. Hafta Türk müziğinde kullanılan diziler ve örnek çocuk şarkı çalışmaları, çalgı eğitimi Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
8. Hafta Vize
9. Hafta Müzikte nüans ve örnek çalışmalar, tartım çalışmaları Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
10. Hafta Doğru ses kullanma teknikleri, çalgı eğitimi Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler
11. Hafta Doğru şarkı söyleme teknikleri, çalgı eğitimi, tartım çalışması Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma
12. Hafta Yeni şarkı deşifre edebilme teknikleri, çalgı eğitimi, tartım çalışmaları Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
13. Hafta Çocuk şarkısına çalgı ile eşlik edebilme çalışmaları Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
14. Hafta Örnek müzikal etkinliklerin değerlendirilmesi
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Erken çocukluk dönemi temel alan bilgisine sahip olur ve uygular.
2 Gelişim ve öğrenmeyi desteklemeye yönelik eğitim sürecini planlar.
3 Sağlıklı, destekleyici ve uyarıcı eğitim ortamlarını düzenler.
4 Erken çocukluk döneminde etkin ve alternatif öğrenme yöntemlerini kullanır.
5 Aile, okul ve toplumla iş birliği içerisinde çalışır.
6 Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır.
7 Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir.
8 Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir.
9 Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir.
10 Öğretmenlik mesleği alanındaki yenilik, gelişme ve 21. yy becerilerini takip eder ve bu gelişme ve becerileri bilimsellik ilkelerine dayanarak araştırma ve uygulamalarına yansıtır.
11 Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur.
12 Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasi, insan hakları Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerin bilincine uygun biçimde öğretmenlik tutum ve davranışları sergiler.
13 En az bir yabancı dili alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir.
14 Etkili bir dünya vatandaşı olabilmek için gereken kültürel, sosyal, çevresel, sanatsal ve sportif faaliyetlere istekli ve etkin olarak katılmanın öğretmenlik mesleği için öneminin bilincindedir.
15 Toplumsal sorumluluk bilinci ile yerel ve küresel düzeydeki olaylara ve gelişmelere karşı duyarlı olarak toplumun gelişimini desteklemeyi amaçlayan proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4 DK5
PY1 1 2 2 2 2
PY2 2 3 3 3 2
PY3 2 3 2 2 3
PY4 1 1 1 1 1
PY5 3 4 5 5 5
PY6 2 3 2 2 2
PY7 1 1 1 1 2
PY8 1 1 1 1 1
PY9 2 2 1 1 1
PY10 5 5 5 5 5
PY11 2 2 1 2 3
PY12 5 4 3 4 3
PY13 2 3 2 4 3
PY14 5 4 3 4 2
PY15 1 1 1 1 1
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • AKKAŞ, Salih. (1993). Okulöncesi Eğitimde Müzik. Ankara: Gazi Üniversitesi.
  • BAL, Servet. ve ARTAN, İsmihan (1995). 0-6 Yaş Çocuklarının Müzik Eğitimi. İstanbul:Ya-Pa Yayınları.
  • BİLEN, Sermin; ÖZEVİN Banu ve CANAKAY, Esin. (2001). Orff Destekli Etkinliklerle Müzik Eğitimi. Ankara: Müzik Eğitimi Yayınları.
  • DAVRAN, Yalçın. (1997). Şarkı Söyleme Sanatının Öyküsü. Ankara: Önder Matbaacılık.
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 14 3 42
Ders Dışı
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 14 1 14
Araştırma 6 3 18
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 1 1
Final 1 1 1
Sınıf İçi Etkinlik 1 2 2
Toplam İş Yükü 78
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 3,0