| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Erken Çocuklukta Müzik Eğitimi | OAE202 | Türkçe | Zorunlu | 4. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 3,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Elçin YAZICI ARICI |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Öğretmen adaylarının, okul öncesi eğitimde müzik etkinliklerini milli eğitimin programı doğrultusunda yapabilmeleri için gerekli donanımı elde etmelerini sağlamak. |
| Dersin İçeriği | Ülkemizde ve dünyada müzik türleri, Çalgılar ve özellikleri, Solfej ve çalgı eğitimi, Solfej ve çalgı eğitimi, Tartım çalışmaları ve çalgı eğitimi, Ses değiştirici işaretler, majör, minör diziler ve örnek şarkı çalışmaları, çalgı eğitimi, Majör, minör dizilerde örnek çocuk şarkı çalışmaları, tartım çalışmaları, çalgı eğitimi, Ders çalışma haftası, Ara sınav, Türk müziğinde kullanılan diziler ve örnek çocuk şarkı çalışmaları, çalgı eğitimi, Müzikte nüans ve örnek çalışmalar, tartım çalışmaları, Doğru ses kullanma teknikleri, çalgı eğitimi, Doğru şarkı söyleme teknikleri, çalgı eğitimi, tartım çalışması, Yeni şarkı deşifre edebilme teknikleri, çalgı eğitimi, tartım çalışmaları, Dikte çalışmaları, Çocuk şarkısına çalgı ile eşlik edebilme çalışmaları, Ders çalışma haftası, Yarıyıl sonu sınavı |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Ülkemizde ve dünyadaki çocuk müziklerini tanır ve müzik eğitiminin felsefesini kavrar. |
| 2 | Müzik ile ilgili kavramları (ritm, tartım, nüans, majör-minör tonlar) çocukların eğitim ortamında uygulayabilecek düzeyde kavrar, çocuk eğitim müziğinde kullanılacak çalgıları tanır. |
| 3 | Çocuk Şarkılarının solfejini doğru şekilde yapar, yeni bir çocuk şarkısını kendi kendine deşifre ederek çalgı ile çalabilir. |
| 4 | Sesini doğru kullanmayı öğrenir, doğru ses kullanma ilgili bilgilerini çocuklara da uygulatabilir. |
| 5 | Okul öncesi eğitimde müzik etkinlikleri için gereken çocuklara uygun yeterli sayıda şarkı repertuarını edinerek eğitim ortamında uygulayabilir. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Ülkemizde ve dünyada müzik türleri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 2. Hafta | Çalgılar ve özellikleri | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 3. Hafta | Solfej ve çalgı eğitimi | Araştırma, Diğer Faaliyetler |
| 4. Hafta | Solfej ve çalgı eğitimi | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler |
| 5. Hafta | Tartım çalışmaları ve çalgı eğitimi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 6. Hafta | Ses değiştirici işaretler, majör, minör diziler ve örnek şarkı çalışmaları, çalgı eğitimi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler |
| 7. Hafta | Türk müziğinde kullanılan diziler ve örnek çocuk şarkı çalışmaları, çalgı eğitimi | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 8. Hafta | Vize | |
| 9. Hafta | Müzikte nüans ve örnek çalışmalar, tartım çalışmaları | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 10. Hafta | Doğru ses kullanma teknikleri, çalgı eğitimi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler |
| 11. Hafta | Doğru şarkı söyleme teknikleri, çalgı eğitimi, tartım çalışması | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 12. Hafta | Yeni şarkı deşifre edebilme teknikleri, çalgı eğitimi, tartım çalışmaları | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 13. Hafta | Çocuk şarkısına çalgı ile eşlik edebilme çalışmaları | Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 14. Hafta | Örnek müzikal etkinliklerin değerlendirilmesi |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Erken çocukluk dönemi temel alan bilgisine sahip olur ve uygular. | ✔ | |||||
| 2 | Gelişim ve öğrenmeyi desteklemeye yönelik eğitim sürecini planlar. | ✔ | |||||
| 3 | Sağlıklı, destekleyici ve uyarıcı eğitim ortamlarını düzenler. | ✔ | |||||
| 4 | Erken çocukluk döneminde etkin ve alternatif öğrenme yöntemlerini kullanır. | ✔ | |||||
| 5 | Aile, okul ve toplumla iş birliği içerisinde çalışır. | ✔ | |||||
| 6 | Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır. | ✔ | |||||
| 7 | Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir. | ✔ | |||||
| 8 | Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir. | ✔ | |||||
| 9 | Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir. | ✔ | |||||
| 10 | Öğretmenlik mesleği alanındaki yenilik, gelişme ve 21. yy becerilerini takip eder ve bu gelişme ve becerileri bilimsellik ilkelerine dayanarak araştırma ve uygulamalarına yansıtır. | ✔ | |||||
| 11 | Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur. | ✔ | |||||
| 12 | Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasi, insan hakları Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerin bilincine uygun biçimde öğretmenlik tutum ve davranışları sergiler. | ✔ | |||||
| 13 | En az bir yabancı dili alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir. | ✔ | |||||
| 14 | Etkili bir dünya vatandaşı olabilmek için gereken kültürel, sosyal, çevresel, sanatsal ve sportif faaliyetlere istekli ve etkin olarak katılmanın öğretmenlik mesleği için öneminin bilincindedir. | ✔ | |||||
| 15 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yerel ve küresel düzeydeki olaylara ve gelişmelere karşı duyarlı olarak toplumun gelişimini desteklemeyi amaçlayan proje ve etkinlikler planlar ve uygular. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 |
|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 |
| PY3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 |
| PY4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 |
| PY6 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 |
| PY7 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 |
| PY8 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY9 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 |
| PY10 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY11 | 2 | 2 | 1 | 2 | 3 |
| PY12 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 |
| PY13 | 2 | 3 | 2 | 4 | 3 |
| PY14 | 5 | 4 | 3 | 4 | 2 |
| PY15 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 3 | 42 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 1 | 14 |
| Araştırma | 6 | 3 | 18 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 1 | 1 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 1 | 2 | 2 | |
| Toplam İş Yükü | 78 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||