| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Topluma Hizmet Uygulamaları | GKZ202 | Türkçe | Zorunlu | 4. Yarıyıl | 1 + 2 | 2,0 | 3,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Elçin YAZICI ARICI, Doç. Dr. Meryem ÇELİK, Dr. Öğr. Üyesi Zeynep Seda ÇAVUŞ, Dr. Öğr. Üyesi Zeynep TOPCU BİLİR |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Toplumun ihtiyaçlarına yönelik hizmet uygulamalarına ilişkin bilgi, beceri, tutum ve değer kazandırmaktır. |
| Dersin İçeriği | Topluma hizmet uygulamalarının önemi, toplumun güncel sorunlarını belirleme ve çözüm üretmeye yönelik projeler hazırlama, panel, konferans, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı yada düzenleyici olarak katılma, sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli projelerde gönüllü olarak yer alma, topluma hizmet çalışmalarının okullarda uygulanmasına yönelik temel bilgi ve beceriler. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Topluma hizmet uygulamalarının önemini kavrayabilme. |
| 2 | Sosyal ve güncel sorunların farkına varabilme. |
| 3 | Sosyal sorunların çözümüne yönelik projeler üretebilme. |
| 4 | Toplumu bilgilendirme adına düzenlenen konferans, panel, kongre vb. etkinliklere gönüllü olarak katılabilme. |
| 5 | Okullarımızda topluma hizmet uygulamalarına yönelik bilgi ve becerilerin gerekliliğini kavrayabilme. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Topluma hizmet uygulamalarının tanımı ve önemi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 2. Hafta | Toplumun güncel sorunlarını belirleme | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 3. Hafta | Projenin tanımı ve proje hazırlama aşamaları | Diğer Faaliyetler |
| 4. Hafta | Bireysel rapor, etkinlik raporu ve proje raporu hazırlamaya ilişkin bilgiler | Diğer Faaliyetler |
| 5. Hafta | Toplumun güncel sorunlarına çözüm üretmeye yönelik projelerin tartışılması | Diğer Faaliyetler |
| 6. Hafta | Projelerin yürütülmesine yönelik çalışmalar yapılması | Diğer Faaliyetler |
| 7. Hafta | Topluma hizmet çalışmalarının okullarda uygulanmasına yönelik temel bilgi ve becerilerin kazanılması | Diğer Faaliyetler |
| 8. Hafta | Projelerin yürütülmesi | Diğer Faaliyetler |
| 9. Hafta | Projelerin yürütülmesi | Diğer Faaliyetler |
| 10. Hafta | Projelerin yürütülmesi | Diğer Faaliyetler |
| 11. Hafta | Projelerin yürütülmesi | Diğer Faaliyetler |
| 12. Hafta | Projelerin yürütülmesi | Diğer Faaliyetler |
| 13. Hafta | Projelerin yürütülmesi | Diğer Faaliyetler |
| 14. Hafta | Projelerin yürütülmesi | Diğer Faaliyetler |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Erken çocukluk dönemi temel alan bilgisine sahip olur ve uygular. | ||||||
| 2 | Gelişim ve öğrenmeyi desteklemeye yönelik eğitim sürecini planlar. | ||||||
| 3 | Sağlıklı, destekleyici ve uyarıcı eğitim ortamlarını düzenler. | ||||||
| 4 | Erken çocukluk döneminde etkin ve alternatif öğrenme yöntemlerini kullanır. | ||||||
| 5 | Aile, okul ve toplumla iş birliği içerisinde çalışır. | ||||||
| 7 | Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir. | ✔ | |||||
| 9 | Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir. | ✔ | |||||
| 10 | Öğretmenlik mesleği alanındaki yenilik, gelişme ve 21. yy becerilerini takip eder ve bu gelişme ve becerileri bilimsellik ilkelerine dayanarak araştırma ve uygulamalarına yansıtır. | ✔ | |||||
| 11 | Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur. | ||||||
| 14 | Etkili bir dünya vatandaşı olabilmek için gereken kültürel, sosyal, çevresel, sanatsal ve sportif faaliyetlere istekli ve etkin olarak katılmanın öğretmenlik mesleği için öneminin bilincindedir. | ||||||
| 15 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yerel ve küresel düzeydeki olaylara ve gelişmelere karşı duyarlı olarak toplumun gelişimini desteklemeyi amaçlayan proje ve etkinlikler planlar ve uygular. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 |
|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY7 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 |
| PY9 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY10 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 |
| PY11 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY14 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY15 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 3 | 0,5 | 1,5 |
| Araştırma | 5 | 3 | 15 | |
| Diğer Faaliyetler | 8 | 2 | 16 | |
|
Sınavlar |
Uygulama | 8 | 2 | 16 |
| Toplam İş Yükü | 76,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||