Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Bebeklik Dön. Gelişim ve Eğitim OAE104 Türkçe Zorunlu 2. Yarıyıl 2 + 0 2,0 6,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Zeynep TOPCU BİLİR
Dersi Veren(ler)
Dersin Amacı Bu derste; Doğum öncesi dönem özelliklerini tartışma. Anne-babalaın doğum öncesi dönemde dikkat etmeleri önerilen unsurları tartışma. Yenidoğan döneminin özelliklerini anlatma. 0-3 yaş arası bebeklerin farklı gelişim alanlarının (fiziksel, dil, bilişsel, sosyal-duygusal) özelliklerinin tartışılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği Bu derste doğum öncesinde gelişme ve büyümeyle birlikte bebeklik dönemindeki çocukların farklı gelişim alanlarının özelliklerine yer verilecektir.
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Doğum öncesi dönemin özelliklerini bilir.
2 Bebeklik dönemindeki çocukların (0-3 yaş) fiziksel, sosyal-duygusal ve dil gelişim özelliklerini açıklar.
3 Bağlanma kuramına göre çocukların temel güven duygusu edinmeleri konusundaki yetişkin tutum ve davranışlarının önemini kavrar.
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Doğum öncesi dönem ve özellikleri Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
2. Hafta Doğum öncesi dönem ve özellikleri Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma
3. Hafta Bebeklik döneminde fiziksel gelişim Diğer Faaliyetler, Araştırma
4. Hafta Bebeklik döneminde fiziksel gelişim Diğer Faaliyetler
5. Hafta Bebeklik döneminde sosyal-duygusal gelişim Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
6. Hafta Bağlanma Kuramı Diğer Faaliyetler
7. Hafta Erken dil öğrenimi ve gelişimi Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma
8. Hafta Vize
9. Hafta Erken ve geç bebeklik döneminde bilişsel gelişim Diğer Faaliyetler, Araştırma
10. Hafta Erken ve geç bebeklik döneminde farklı gelişim alanlarını destekleyen oyun materyalleri Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
11. Hafta Bebeklik Döneminde Karşılaşılan Farklı Durumlar ve Çözüm Önerileri Diğer Faaliyetler, Araştırma
12. Hafta Bebekler İçin kaliteli ev yaşamının özellikleri Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
13. Hafta Bebekler İçin kaliteli ev yaşamının özellikleri Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma
14. Hafta Final
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Erken çocukluk dönemi temel alan bilgisine sahip olur ve uygular.
2 Gelişim ve öğrenmeyi desteklemeye yönelik eğitim sürecini planlar.
3 Sağlıklı, destekleyici ve uyarıcı eğitim ortamlarını düzenler.
4 Erken çocukluk döneminde etkin ve alternatif öğrenme yöntemlerini kullanır.
5 Aile, okul ve toplumla iş birliği içerisinde çalışır.
6 Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır.
7 Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir.
8 Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir.
9 Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir.
10 Öğretmenlik mesleği alanındaki yenilik, gelişme ve 21. yy becerilerini takip eder ve bu gelişme ve becerileri bilimsellik ilkelerine dayanarak araştırma ve uygulamalarına yansıtır.
11 Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur.
12 Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasi, insan hakları Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerin bilincine uygun biçimde öğretmenlik tutum ve davranışları sergiler.
13 En az bir yabancı dili alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir.
14 Etkili bir dünya vatandaşı olabilmek için gereken kültürel, sosyal, çevresel, sanatsal ve sportif faaliyetlere istekli ve etkin olarak katılmanın öğretmenlik mesleği için öneminin bilincindedir.
15 Toplumsal sorumluluk bilinci ile yerel ve küresel düzeydeki olaylara ve gelişmelere karşı duyarlı olarak toplumun gelişimini desteklemeyi amaçlayan proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3
PY1 5 5 5
PY2 5 5 5
PY3 5 5 5
PY4 5 5 4
PY5 5 5 4
PY6 5 4 4
PY7 1 1 3
PY8 2 2 3
PY9 2 3 3
PY10 3 2 2
PY11 2 3 3
PY12 2 2 2
PY13 2 2 2
PY14 2 2 1
PY15 1 1 1
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • Berk, L. E. (2015). Bebekler ve Çocuklar Doğum Öncesinden Orta Çocukluğa (Infants and Children Prenatal Through Middle Childhood), (7. Basımdan Çev: Nesrin Işıkoğlu Erdoğan). Ankara: Nobel Yay.
  • G. Haktanır 2010 (Ed.). “Zihnin Araçları”. Ankara: Anı Yayıncılık. Bodrova, E. Ve Leong, D.J. 2007. Tools of The Mind. The Vygotskian Approach to Early Childhood Education. Second Edition. New Jersey, Merrill Prentice Hall.
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 14 2 28
Ders Dışı
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 14 2 28
Araştırma 14 2 28
Diğer Faaliyetler 14 2 28
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 3 3
Ödev 1 3 6 18
Final 1 3 3
Sınıf İçi Etkinlik 14 2 28
Toplam İş Yükü 164
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 6,0