| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bebeklik Dön. Gelişim ve Eğitim | OAE104 | Türkçe | Zorunlu | 2. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 6,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Zeynep TOPCU BİLİR |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Bu derste; Doğum öncesi dönem özelliklerini tartışma. Anne-babalaın doğum öncesi dönemde dikkat etmeleri önerilen unsurları tartışma. Yenidoğan döneminin özelliklerini anlatma. 0-3 yaş arası bebeklerin farklı gelişim alanlarının (fiziksel, dil, bilişsel, sosyal-duygusal) özelliklerinin tartışılması amaçlanmaktadır. |
| Dersin İçeriği | Bu derste doğum öncesinde gelişme ve büyümeyle birlikte bebeklik dönemindeki çocukların farklı gelişim alanlarının özelliklerine yer verilecektir. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Doğum öncesi dönemin özelliklerini bilir. |
| 2 | Bebeklik dönemindeki çocukların (0-3 yaş) fiziksel, sosyal-duygusal ve dil gelişim özelliklerini açıklar. |
| 3 | Bağlanma kuramına göre çocukların temel güven duygusu edinmeleri konusundaki yetişkin tutum ve davranışlarının önemini kavrar. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Doğum öncesi dönem ve özellikleri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 2. Hafta | Doğum öncesi dönem ve özellikleri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 3. Hafta | Bebeklik döneminde fiziksel gelişim | Diğer Faaliyetler, Araştırma |
| 4. Hafta | Bebeklik döneminde fiziksel gelişim | Diğer Faaliyetler |
| 5. Hafta | Bebeklik döneminde sosyal-duygusal gelişim | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 6. Hafta | Bağlanma Kuramı | Diğer Faaliyetler |
| 7. Hafta | Erken dil öğrenimi ve gelişimi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 8. Hafta | Vize | |
| 9. Hafta | Erken ve geç bebeklik döneminde bilişsel gelişim | Diğer Faaliyetler, Araştırma |
| 10. Hafta | Erken ve geç bebeklik döneminde farklı gelişim alanlarını destekleyen oyun materyalleri | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 11. Hafta | Bebeklik Döneminde Karşılaşılan Farklı Durumlar ve Çözüm Önerileri | Diğer Faaliyetler, Araştırma |
| 12. Hafta | Bebekler İçin kaliteli ev yaşamının özellikleri | Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 13. Hafta | Bebekler İçin kaliteli ev yaşamının özellikleri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 14. Hafta | Final |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Erken çocukluk dönemi temel alan bilgisine sahip olur ve uygular. | ✔ | |||||
| 2 | Gelişim ve öğrenmeyi desteklemeye yönelik eğitim sürecini planlar. | ✔ | |||||
| 3 | Sağlıklı, destekleyici ve uyarıcı eğitim ortamlarını düzenler. | ✔ | |||||
| 4 | Erken çocukluk döneminde etkin ve alternatif öğrenme yöntemlerini kullanır. | ✔ | |||||
| 5 | Aile, okul ve toplumla iş birliği içerisinde çalışır. | ✔ | |||||
| 6 | Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır. | ✔ | |||||
| 7 | Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir. | ✔ | |||||
| 8 | Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir. | ✔ | |||||
| 9 | Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir. | ✔ | |||||
| 10 | Öğretmenlik mesleği alanındaki yenilik, gelişme ve 21. yy becerilerini takip eder ve bu gelişme ve becerileri bilimsellik ilkelerine dayanarak araştırma ve uygulamalarına yansıtır. | ✔ | |||||
| 11 | Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur. | ✔ | |||||
| 12 | Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasi, insan hakları Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerin bilincine uygun biçimde öğretmenlik tutum ve davranışları sergiler. | ✔ | |||||
| 13 | En az bir yabancı dili alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir. | ✔ | |||||
| 14 | Etkili bir dünya vatandaşı olabilmek için gereken kültürel, sosyal, çevresel, sanatsal ve sportif faaliyetlere istekli ve etkin olarak katılmanın öğretmenlik mesleği için öneminin bilincindedir. | ✔ | |||||
| 15 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yerel ve küresel düzeydeki olaylara ve gelişmelere karşı duyarlı olarak toplumun gelişimini desteklemeyi amaçlayan proje ve etkinlikler planlar ve uygular. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 |
|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 | 5 |
| PY2 | 5 | 5 | 5 |
| PY3 | 5 | 5 | 5 |
| PY4 | 5 | 5 | 4 |
| PY5 | 5 | 5 | 4 |
| PY6 | 5 | 4 | 4 |
| PY7 | 1 | 1 | 3 |
| PY8 | 2 | 2 | 3 |
| PY9 | 2 | 3 | 3 |
| PY10 | 3 | 2 | 2 |
| PY11 | 2 | 3 | 3 |
| PY12 | 2 | 2 | 2 |
| PY13 | 2 | 2 | 2 |
| PY14 | 2 | 2 | 1 |
| PY15 | 1 | 1 | 1 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 2 | 28 |
| Araştırma | 14 | 2 | 28 | |
| Diğer Faaliyetler | 14 | 2 | 28 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 3 | 3 |
| Ödev 1 | 3 | 6 | 18 | |
| Final | 1 | 3 | 3 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 2 | 28 | |
| Toplam İş Yükü | 164 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 6,0 | ||