Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Yabancı Dil II GKZ106 Türkçe Zorunlu 2. Yarıyıl 2 + 0 2,0 3,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Ar. Gör. Dr. Tuğba AKGÜR
Dersi Veren(ler)
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrenciye İngilizce Dilinin temel kurallarını öğretmeyi, kelime haznesini geliştirmeyi, okuduğunu ve duyduğunu anlayabilmeyi ve kendisini sözlü veya yazılı olarak ifade edebilmeyi sağlamaktır.
Dersin İçeriği Öğrencilerin lisans sonrası eğitim ve meslek hayatlarında ihtiyaç duyacakları İngilizce´ye temel oluşturacak seviyede İngilizce dilbilgisi, kelime dağarcığı, okuduğunu anlama, sözlü anlatım ve yazma becerilerine yönelik çalışmalar.
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Yabancı dil öğreniminin önemini benimser.
2 Dinlediği konuya ilişkin sorular sorar ve cevap verir
3 Hoşlanıp hoşlanmadıkları ile ilgili yazılar yazar.
4 Yavaş ve net konuşulduğunda dinlediği konuşmanın konusunu belirler.
5 Günlük ihtiyaçlarını karşılamak için sahip olduğu kelime bilgisini anlamına uygun olarak kullanır.
6 Basit cümle yapılarını doğru kullanır.
7 Kelimeleri doğru telaffuz eder, vurgu ve tonlamalara dikkat eder.
8 Kelime ve kelime gruplarını basit bağlaçlarla bağlar.
9 Geçmiş ve gelecek ile ilgili sorulan sorulara cevap verir.
10 Konuşmalarında karşılaştırmalar yapar.
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Okul dersleri (school subjects),çeşitli konularla ilgili diyaloglar (signs, buying medicine from the chemist's, having accidents) Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
2. Hafta Vücudumuzun Bölümleri Diğer Faaliyetler
3. Hafta Vücudumuzun bölümleri, geçmiş zaman Araştırma
4. Hafta Geçmiş zamanla ilgili değişik alıştırmalar Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
5. Hafta Gelecek zaman Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma
6. Hafta Seyahat ile ilgili kelimeler, restoranda geçen diyaloglar, sayılan ve sayılamayan isimler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
7. Hafta Giyecek adları (clothes), sıfat ve sıralanışı Araştırma
8. Hafta Vize
9. Hafta Postane ile ilgili kelimeler ve alıştırmalar, telefon diyalogları Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
10. Hafta Zorunluluk bildiren modals Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
11. Hafta Kıyaslamalar ve bunlarla ilgili yazma ve okuma-anlama alıştırması Diğer Faaliyetler
12. Hafta Coğrafik özellikler ve bunlarla ilgili ölçümler Araştırma
13. Hafta Ülke tanımlama, ölçü verme (metrik ve emperyal ölçüler) Diğer Faaliyetler
14. Hafta Final
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Erken çocukluk dönemi temel alan bilgisine sahip olur ve uygular.
2 Gelişim ve öğrenmeyi desteklemeye yönelik eğitim sürecini planlar.
3 Sağlıklı, destekleyici ve uyarıcı eğitim ortamlarını düzenler.
4 Erken çocukluk döneminde etkin ve alternatif öğrenme yöntemlerini kullanır.
5 Aile, okul ve toplumla iş birliği içerisinde çalışır.
6 Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır.
7 Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir.
8 Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir.
9 Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir.
10 Öğretmenlik mesleği alanındaki yenilik, gelişme ve 21. yy becerilerini takip eder ve bu gelişme ve becerileri bilimsellik ilkelerine dayanarak araştırma ve uygulamalarına yansıtır.
11 Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur.
12 Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasi, insan hakları Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerin bilincine uygun biçimde öğretmenlik tutum ve davranışları sergiler.
13 En az bir yabancı dili alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir.
14 Etkili bir dünya vatandaşı olabilmek için gereken kültürel, sosyal, çevresel, sanatsal ve sportif faaliyetlere istekli ve etkin olarak katılmanın öğretmenlik mesleği için öneminin bilincindedir.
15 Toplumsal sorumluluk bilinci ile yerel ve küresel düzeydeki olaylara ve gelişmelere karşı duyarlı olarak toplumun gelişimini desteklemeyi amaçlayan proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 DK6 DK7 DK8 DK9 DK10
PY1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
PY2 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
PY3 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
PY4 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
PY5 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
PY6 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
PY7 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
PY8 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
PY9 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
PY10 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
PY11 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
PY12 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
PY13 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
PY14 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
PY15 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • Tom, Hutchinson. English For Life Elementary, Student's Book, Oxford University Press.
  • Tom, Hutchinson. English For Life Elementary, Workbook, Oxford University Press.
  • Betty Azar. Basic English Grammar, Longman.
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 14 2 28
Ders Dışı
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 14 3 42
Araştırma 1 5 5
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 1 1
Final 1 1 1
Sınıf İçi Etkinlik 1 9 9
Toplam İş Yükü 86
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 3,0