Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II GKZ102 Türkçe Zorunlu 2. Yarıyıl 2 + 0 2,0 3,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Uzaktan Eğitim
Dersin Koordinatörü Öğr. Gör. Dr. Barış ÇATAL
Dersi Veren(ler)
Dersin Amacı Osmanlı Devleti, yapısal özellikleri ve yıkım dönemi, Türkiye öncesi Kurtuluş Savaşı, savaş yılları, yeni bir dönemin başlangıcı, siyasi yapılar, sosyal hayat, hukuk anlayışı, ekonomik yapı, kültürel, eğitim yaklaşımı, bir dönemin sonu. çağda (1938) konuları açıklamak, tartışarak değerlendirmek.
Dersin İçeriği Türk İnkılaplarının ve Türk İnkılabı'nın temel özellikleri; Türk devrimini etkileyen hareketler; Türk Devriminin Amacı: Demokratik Hukuk Devleti Türkiye ekonomisinin yeniden yapılanması, milli ekonomi ve küreselleşme; Laik bir Türk hukuk sisteminin kurulması; Türk sosyal hayatına düzen ve canlılık getiren diğer yenilikler; Atatürk ilkeleri ve Cumhuriyetçiliğin genel niteliği; Milliyetçilik ilkesi; Popülizm ve devletçilik ilkesi; Laiklik ilkesi; Devrimcilik ilkesi; Kemalizme Eleştiri ve Yanıtlar
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Türk inkılaplarının özelliklerini açıklar.
2 Öğrenciler Türk devrimlerinin nihai amacını yorumlar
3 Atatürk ilkelerini açıklar.
4 Öğrenciler cumhuriyet ilkesini açıklar.
5 Milliyetçilik, devletçilik, popülizm, modernite ve devrimcilik ilkelerini açıklar.
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Türk devrimi ve Türk devriminin temel özellikleri Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
2. Hafta Türk devrimini etkileyen diğer devrimler Araştırma
3. Hafta Türk devriminin amacı: Demokratik Hukuk Devleti Diğer Faaliyetler
4. Hafta Laik Türk laik hukuk sisteminin kurulması Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
5. Hafta Türk laik eğitim sisteminin kurulması Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
6. Hafta Türkiye ekonomisinin yeniden inşası, ulusal ekonomi ve küreselleşme Diğer Faaliyetler
7. Hafta Türk toplumunu çağdaş kılan yenilikler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Kemalist ilkelerin ve cumhuriyetçiliğin genel niteliği Araştırma
10. Hafta Devletçilik ve Popülizm Diğer Faaliyetler
11. Hafta laiklik Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
12. Hafta Devrimcilik Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
13. Hafta Kemalist ideolojiye yönelik eleştiriler ve yanıtları Diğer Faaliyetler
14. Hafta Final Sınavı
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Erken çocukluk dönemi temel alan bilgisine sahip olur ve uygular.
2 Gelişim ve öğrenmeyi desteklemeye yönelik eğitim sürecini planlar.
3 Sağlıklı, destekleyici ve uyarıcı eğitim ortamlarını düzenler.
4 Erken çocukluk döneminde etkin ve alternatif öğrenme yöntemlerini kullanır.
5 Aile, okul ve toplumla iş birliği içerisinde çalışır.
6 Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır.
7 Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir.
8 Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir.
9 Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir.
10 Öğretmenlik mesleği alanındaki yenilik, gelişme ve 21. yy becerilerini takip eder ve bu gelişme ve becerileri bilimsellik ilkelerine dayanarak araştırma ve uygulamalarına yansıtır.
11 Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur.
12 Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasi, insan hakları Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerin bilincine uygun biçimde öğretmenlik tutum ve davranışları sergiler.
13 En az bir yabancı dili alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir.
14 Etkili bir dünya vatandaşı olabilmek için gereken kültürel, sosyal, çevresel, sanatsal ve sportif faaliyetlere istekli ve etkin olarak katılmanın öğretmenlik mesleği için öneminin bilincindedir.
15 Toplumsal sorumluluk bilinci ile yerel ve küresel düzeydeki olaylara ve gelişmelere karşı duyarlı olarak toplumun gelişimini desteklemeyi amaçlayan proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4 DK5
PY1 1 2 1 1 1
PY2 1 1 1 1 1
PY3 1 1 1 1 1
PY4 1 1 1 1 1
PY5 1 1 1 1 1
PY6 1 1 1 1 1
PY7 1 1 1 1 1
PY8 1 1 1 1 1
PY9 1 1 1 1 1
PY10 1 1 1 1 1
PY11 1 1 1 1 1
PY12 1 1 1 1 1
PY13 1 1 1 1 1
PY14 1 1 1 1 1
PY15 1 1 1 1 1
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • Afet İnan, A. (1977). Türkiye Cumhuriyeti ve Türk Devrimi: Ankara. İmparatorluktan Ulus Devlete Türk İnkılap Tarihi. (2007). Ed. Cemil Öztürk: Ankara. Türkiye Cumhuriyeti Tarihi – I ve II. (2000). Atatürk Araştırma Merkezi: Ankara.
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 14 2 28
Ders Dışı
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 14 1 14
Araştırma 14 1 14
Diğer Faaliyetler 6 1 6
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 4 4
Final 1 6 6
Sınıf İçi Etkinlik 5 1 5
Toplam İş Yükü 77
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 3,0