| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Eğitim Psikolojisi | MBZ108 | Türkçe | Zorunlu | 2. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Mustafa TEKKE |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Çocuk gelişimi ve öğrenme ile ilgili gelişimsel kavramları ve kuramsal bakış açılarını öğrenme. |
| Dersin İçeriği | Eğitim ve psikoloji ilişkisi, eğitim psikolojisinin tanımı ve işlevleri, psikoloji ve gelişim (Psikomotor, bilişsel, duygusal, sosyal, kişilik ve ahlak) alanındaki başlıca kavramlar ve kuramlar, farklı öğrenme yaklaşımları ve bireysel farklılık, yeterlikler ve güdülenme üzerindeki etkileri bu ders kapsamında yer alan konulardır. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Eğitim ve psikoloji ilişkisini açıklar. |
| 2 | Eğitim psikolojisini tanımlar ve işlevlerini açıklar. |
| 3 | Gelişim ve öğrenme psikolojisinin önemini kavrar. |
| 4 | Gelişim (Psikomotor, bilişsel, duygusal, sosyal, kişilik ve ahlak) ve öğrenme alanındaki başlıca kavramlar ve kuramları kavrar. |
| 5 | Gelişim ve öğrenmeyi etkileyen etmeleri açıklar. |
| 6 | Farklı öğrenme yaklaşımlarını açıklar. |
| 7 | Bireysel farklılıkları dikkate alarak gelişim ve öğrenme psikolojisinden elde edilen bulguları eğitim alanında nasıl yararlanacağını değerlendirir. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Eğitim-Psikoloji ilişkisi, Eğitim psikolojisinin tanımı ve işlevleri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 2. Hafta | Eğitim psikolojisinde temel kavramlar, ilkeler | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 3. Hafta | Bedensel Gelişim ve ilgili kuramlar | Araştırma, Diğer Faaliyetler |
| 4. Hafta | Bilişsel gelişim ve ilgili kuramlar | Araştırma |
| 5. Hafta | Kişilik gelişimi ve ilgili kuramlar | Diğer Faaliyetler |
| 6. Hafta | Sosyal Gelişim ve ilgili kuramlar | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 7. Hafta | Ahlak Gelişimi ve ilgili kuramlar | Diğer Faaliyetler |
| 8. Hafta | Vize | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 9. Hafta | Öğrenme ile ilgili kavramlar ve etkileyen etmenler | Araştırma |
| 10. Hafta | Behaviorist theories | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 11. Hafta | Gestalt teori ve İnsancıl yaklaşım | Araştırma |
| 12. Hafta | Bilgiyi işleme modeli | Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 13. Hafta | Sosyo kültürel yaklaşım | Diğer Faaliyetler |
| 14. Hafta | Final |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Erken çocukluk dönemi temel alan bilgisine sahip olur ve uygular. | ✔ | |||||
| 2 | Gelişim ve öğrenmeyi desteklemeye yönelik eğitim sürecini planlar. | ✔ | |||||
| 3 | Sağlıklı, destekleyici ve uyarıcı eğitim ortamlarını düzenler. | ✔ | |||||
| 4 | Erken çocukluk döneminde etkin ve alternatif öğrenme yöntemlerini kullanır. | ✔ | |||||
| 5 | Aile, okul ve toplumla iş birliği içerisinde çalışır. | ✔ | |||||
| 6 | Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır. | ✔ | |||||
| 7 | Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir. | ✔ | |||||
| 8 | Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir. | ✔ | |||||
| 9 | Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir. | ✔ | |||||
| 10 | Öğretmenlik mesleği alanındaki yenilik, gelişme ve 21. yy becerilerini takip eder ve bu gelişme ve becerileri bilimsellik ilkelerine dayanarak araştırma ve uygulamalarına yansıtır. | ✔ | |||||
| 11 | Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur. | ✔ | |||||
| 12 | Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasi, insan hakları Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerin bilincine uygun biçimde öğretmenlik tutum ve davranışları sergiler. | ✔ | |||||
| 13 | En az bir yabancı dili alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir. | ✔ | |||||
| 14 | Etkili bir dünya vatandaşı olabilmek için gereken kültürel, sosyal, çevresel, sanatsal ve sportif faaliyetlere istekli ve etkin olarak katılmanın öğretmenlik mesleği için öneminin bilincindedir. | ✔ | |||||
| 15 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yerel ve küresel düzeydeki olaylara ve gelişmelere karşı duyarlı olarak toplumun gelişimini desteklemeyi amaçlayan proje ve etkinlikler planlar ve uygular. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 4 | 4 |
| PY4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY6 | 1 | 2 | 1 | 2 | 3 | 1 | 2 |
| PY7 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 4 | 2 |
| PY8 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 |
| PY9 | 2 | 2 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 |
| PY10 | 2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 |
| PY11 | 1 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 2 |
| PY12 | 4 | 2 | 3 | 4 | 3 | 1 | 4 |
| PY13 | 1 | 2 | 2 | 3 | 4 | 2 | 2 |
| PY14 | 4 | 3 | 2 | 3 | 2 | 1 | 2 |
| PY15 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | 1 | 2 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 2 | 28 |
| Araştırma | 1 | 6 | 6 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 1 | 1 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 1 | 14 | |
| Toplam İş Yükü | 78 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||