Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Erken Çocukluk Dönemi Eğitim Ortamları OAE105 Türkçe Zorunlu 1. Yarıyıl 2 + 0 2,0 4,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Zeynep Seda ÇAVUŞ
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Zeynep Seda ÇAVUŞ (Güz)
Dersin Amacı Erken çocukluk döneminde çocukların ihtiyaçlarına uygun eğitim ortamlarının iç ve dış mekân açısından fiziksel olarak nasıl olması gerektiğini öğrenmek.
Dersin İçeriği - Erken Çocukluk Döneminde çocukların öğrenme ve eğitim ortamının önemini bilir. - Erken Çocukluk Döneminde çocukların iç ve dış mekân için öğrenme ve eğitim ortamının nasıl olması gerektiğini bilir. - Farklı ortamlarda erken çocukluk dönemindeki çocuklar için uygun eğitim öğretim ortamı hazırlar.
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 - Erken Çocukluk Döneminde çocukların öğrenme ve eğitim ortamının önemini bilir.
2 - Erken Çocukluk Döneminde çocukların iç ve dış mekân için öğrenme ve eğitim ortamının nasıl olması gerektiğini bilir.
3 - Farklı ortamlarda erken çocukluk dönemindeki çocuklar için uygun eğitim öğretim ortamı hazırlar.
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Erken Çocukluk Döneminde Eğitim Ortamlarının Önemi
2. Hafta Erken Çocukluk Dönemi Eğitim Binaların yeri ve yapı özellikleri
3. Hafta Ülkemizde Eğitim Yapılarının Bina Özellikleri Üzerine Yeni Yaklaşımlar Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
4. Hafta Erken Çocukluk Dönemi Eğitim Binalarında Kullanıcı Gereksinimleri Araştırma
5. Hafta Erken Çocukluk Dönemi Eğitim Kurumlarının İç Mekân Özellikleri Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
6. Hafta Erken Çocukluk Dönemi Eğitim kurumlarının öğrenme ortamlarının Uluslararası Standartları Diğer Faaliyetler
7. Hafta Erken Çocukluk Dönemi Eğitim kurumlarının öğrenme ortamlarının Uluslararası Standartları Diğer Faaliyetler, Araştırma
8. Hafta Vize
9. Hafta Erken Çocukluk Dönemi Kurumlarında Öğrenme Merkezleri Araştırma
10. Hafta Farklı Erken Çocukluk Eğitim Yaklaşımlarında Eğitim Ortamları Araştırma
11. Hafta Erken Çocukluk Eğitim Ortamlarının İncelenmesi
12. Hafta Erken Çocukluk Eğitim Ortamlarının İncelenmesi Araştırma
13. Hafta Erken Çocukluk Eğitim Ortamlarının İncelenmesi Araştırma
14. Hafta Erken Çocukluk Eğitim Ortamlarının İncelenmesi Araştırma
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Erken çocukluk dönemi temel alan bilgisine sahip olur ve uygular.
1 Erken çocukluk dönemi temel alan bilgisine sahip olur ve uygular.
2 Gelişim ve öğrenmeyi desteklemeye yönelik eğitim sürecini planlar.
2 Gelişim ve öğrenmeyi desteklemeye yönelik eğitim sürecini planlar.
3 Sağlıklı, destekleyici ve uyarıcı eğitim ortamlarını düzenler.
4 Erken çocukluk döneminde etkin ve alternatif öğrenme yöntemlerini kullanır.
5 Aile, okul ve toplumla iş birliği içerisinde çalışır.
6 Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır.
7 Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir.
8 Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir.
9 Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir.
10 Öğretmenlik mesleği alanındaki yenilik, gelişme ve 21. yy becerilerini takip eder ve bu gelişme ve becerileri bilimsellik ilkelerine dayanarak araştırma ve uygulamalarına yansıtır.
11 Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur.
12 Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasi, insan hakları Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerin bilincine uygun biçimde öğretmenlik tutum ve davranışları sergiler.
13 En az bir yabancı dili alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir.
14 Etkili bir dünya vatandaşı olabilmek için gereken kültürel, sosyal, çevresel, sanatsal ve sportif faaliyetlere istekli ve etkin olarak katılmanın öğretmenlik mesleği için öneminin bilincindedir.
15 Toplumsal sorumluluk bilinci ile yerel ve küresel düzeydeki olaylara ve gelişmelere karşı duyarlı olarak toplumun gelişimini desteklemeyi amaçlayan proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3
PY1 5 5 5
PY2 5 5 5
PY3 5 5 5
PY4 4 4 4
PY5 4 4 4
PY6 5 4 4
PY7 5 5 5
PY8 5 5 5
PY9 2 2 2
PY10 5 4 4
PY11 5 4 4
PY12 5 4 4
PY13 3 3 3
PY14 3 3 3
PY15 4 4 4
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • Pekdoğan, S. (2021) Erken Çocukluk Döneminde Öğrenme Yaklaşımı, Eğiten Kitap.
  • Erden Tantekin, F.(2022). Erken Çocukluk Döneminde Eğitim yaklaşımlar, Eğiten Kitap
  • Diken, H. İ. (2016). Erken Çocukluk Döneminde Doğal Ortamlarda Öğretim, Eğiten Kitap.
Değerlendirme Yöntemi
Güz Dönemi
Sorumlu Personel Grup Değerlendirme Yöntemi Yüzde
Dr. Öğr. Üyesi Zeynep Seda ÇAVUŞ Vize 40,00
Dr. Öğr. Üyesi Zeynep Seda ÇAVUŞ Final 60,00
Toplam 100,00
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 14 2 28
Ders Dışı
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 14 2 28
Araştırma 14 1 14
Diğer Faaliyetler 14 1 14
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 3 3
Ödev 1 1 4 4
Ödev 2 1 4 4
Toplam İş Yükü 95
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 4,0