| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Çocuk Sağlığı ve İlk Yardım | OAE103 | Türkçe | Zorunlu | 1. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Öğr. Gör. Fatma BOĞAN |
| Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. Fatma BOĞAN (Güz) |
| Dersin Amacı | Öğretmen adaylarına sağlıklı bir bebek ve çocuğun göstermesi gereken fiziksel, ruhsal ve bilişsel gelişim basamaklarını öğretmek ve bu alanlardaki normal gelişim dışındaki sapmaları, erken farketmelerini sağlamak. Sık görülen hastalıklar ve bunlardan korunma konusunda bilgi edinmelerini sağlamak. Yanma,yaralanma, böcek sokması, zehirlenme, yabancı cisim yutma vb. durumlarda öğretmenin yapması gereken ilk yardım girişimlerini öğretmek. |
| Dersin İçeriği | Çocuk sağlığının tanımı; ülkemizde ve dünyada çocuk sağlığının durumu; Anne karnında çocuk gelişimi; hamilelikte görülebilecek hastalık ve kazaların çocuğun gelişimine etkileri, 0-8 yaş çocuklarının fiziksel gelişimi (diş, boy, kilo) ve takibi, 0-8 yaş çocuklarında görülen çocuk hastalıkları (ishal ve solunum yolu enfeksiyonları, bağışıklama ve döküntülü hastalıklar, paraziter enfeksiyonlarvb. ); aşılar; kırık-çıkık, yanma,yaralanma, böcek sokması, zehirlenme, yabancı cisim yutma vb. durumlarda öğretmenin yapması gereken ilk yardım. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Okul öncesi çocukların sık karşılaşabileceği bulaşıcı hastalıkları bilir ve gerekli önlemleri alabilir. |
| 2 | Okul öncesi dönem çocuğunun tüm fiziksel, bilişsel ve ruhsal gelişim özelliklerini bilir ve bireysel farklılıkları ve gelişimsel geriliği olanları tesbit edebilir. |
| 3 | Okul öncesi çocukların sık karşılaşabileceği kaza ve yaralanmalarda gerekli önlemleri alabilir ve temel yaklaşımları bilir. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Çocuk sağlığının tanımı; ülkemizde ve dünyada çocuk sağlığının durumu | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 2. Hafta | Anne karnında çocuk gelişimi; hamilelikte görülebilecek hastalık ve kazaların çocuğun gelişimine etkileri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 3. Hafta | 0-8 yaş çocukların fiziksel gelişimi (diş, boy, kilo) ve takibi | Araştırma, Diğer Faaliyetler |
| 4. Hafta | 0-8 yaş çocuklarda görülen çocuk hastalıkları(ishal, döküntülü hastalıklar, paraziter hastalıklar, menenjit, bulaşıcı hastalıklardan korunma -1 | Araştırma |
| 5. Hafta | 0-8 yaş çocuklarda görülen çocuk hastalıkları(ishal, döküntülü hastalıklar, paraziter hastalıklar, menenjit, bulaşıcı hastalıklardan korunma -2 | Diğer Faaliyetler, Araştırma |
| 6. Hafta | Aşılar | Diğer Faaliyetler, Araştırma |
| 7. Hafta | Çocuklarda ilk yardım uygulamaları 1 | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 8. Hafta | ARA SINAV (DEĞERLENDİRME) | |
| 9. Hafta | Çocuklarda ilk yardım uygulamaları 2 | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 10. Hafta | Solunum yolu enfeksiyonları | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 11. Hafta | Çocukluk evreleri, gelişimin izlenmesi ve değerlendirilmesi 1 | Araştırma, Diğer Faaliyetler |
| 12. Hafta | Çocukluk evreleri, gelişimin izlenmesi ve değerlendirilmesi 2 | Diğer Faaliyetler |
| 13. Hafta | Çocukluk çağında sık görülen ortopedik sorunlar | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 14. Hafta | Çocukluk çağında sık görülen genetik hastalıklar | Diğer Faaliyetler, Araştırma |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Erken çocukluk dönemi temel alan bilgisine sahip olur ve uygular. | ✔ | |||||
| 2 | Gelişim ve öğrenmeyi desteklemeye yönelik eğitim sürecini planlar. | ✔ | |||||
| 3 | Sağlıklı, destekleyici ve uyarıcı eğitim ortamlarını düzenler. | ✔ | |||||
| 4 | Erken çocukluk döneminde etkin ve alternatif öğrenme yöntemlerini kullanır. | ✔ | |||||
| 5 | Aile, okul ve toplumla iş birliği içerisinde çalışır. | ✔ | |||||
| 6 | Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır. | ✔ | |||||
| 7 | Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir. | ✔ | |||||
| 8 | Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir. | ✔ | |||||
| 9 | Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir. | ✔ | |||||
| 10 | Öğretmenlik mesleği alanındaki yenilik, gelişme ve 21. yy becerilerini takip eder ve bu gelişme ve becerileri bilimsellik ilkelerine dayanarak araştırma ve uygulamalarına yansıtır. | ✔ | |||||
| 11 | Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur. | ✔ | |||||
| 12 | Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasi, insan hakları Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerin bilincine uygun biçimde öğretmenlik tutum ve davranışları sergiler. | ✔ | |||||
| 13 | En az bir yabancı dili alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir. | ✔ | |||||
| 14 | Etkili bir dünya vatandaşı olabilmek için gereken kültürel, sosyal, çevresel, sanatsal ve sportif faaliyetlere istekli ve etkin olarak katılmanın öğretmenlik mesleği için öneminin bilincindedir. | ✔ | |||||
| 15 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yerel ve küresel düzeydeki olaylara ve gelişmelere karşı duyarlı olarak toplumun gelişimini desteklemeyi amaçlayan proje ve etkinlikler planlar ve uygular. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 |
|---|---|---|---|
| PY1 | 4 | 3 | 5 |
| PY2 | 4 | 3 | 4 |
| PY3 | 2 | 3 | 4 |
| PY4 | 1 | 4 | 3 |
| PY5 | 1 | 3 | 4 |
| PY6 | 4 | 3 | 2 |
| PY7 | 1 | 2 | 4 |
| PY8 | 4 | 2 | 3 |
| PY9 | 1 | 2 | 4 |
| PY10 | 1 | 2 | 4 |
| PY11 | 4 | 3 | 2 |
| PY12 | 4 | 3 | 5 |
| PY13 | 5 | 4 | 3 |
| PY14 | 1 | 2 | 4 |
| PY15 | 4 | 5 | 3 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 2 | 28 |
| Araştırma | 1 | 1 | 1 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 1 | 1 | |
| Uygulama | 1 | 14 | 14 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 1 | 14 | 14 | |
| Toplam İş Yükü | 87 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||