| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Erken Çocukluk Eğitimine Giriş | OAE101 | Türkçe | Zorunlu | 1. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 5,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Meryem ÇELİK |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Meryem ÇELİK (Güz) |
| Dersin Amacı | Erken çocukluk dönemi ve eğitimi ile ilgili kavramları ve önemini bilen bireyler yetiştirmektir. |
| Dersin İçeriği | Erken çocukluk eğitiminde gelişim dönemleri ve gelişim görevleri, öğretmenlerin rolü, eğitim kurumları ve personelin özellikleri, gelişim ve eğitime etki eden yaklaşımlar ve kuramlar, eğitimi programları, gelişim alanlarının genel özellikleri, Erken çocukluk dönemi çocuğunun gelişiminde ailenin rolü |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Erken çocukluk eğitimi ile ilgili tanımları bilir, erken çocukluk eğitiminin kapsam ve önemini açıklar. |
| 2 | Erken çocukluk eğitiminin temel ilkelerini bilir ve temel olan görüşleri tartışır. |
| 3 | Öğretmenin sahip olması gereken formasyonu bilir. |
| 4 | Erken çocukluk dönemi çocuğunun temel özellikleri ile gereksinimlerini bilir ve diğer yaş gruplarının özellikleri ile karşılaştırır. |
| 5 | Türkiye’de ve Dünya’da erken çocukluk eğitiminin durumunu bilir. |
| 6 | Erken çocukluk eğitiminde temel becerilerin ve sosyal davranışların kazandırılması için gerekenleri bilir. |
| 7 | Eğitim kurumlarının sahip olması gereken fiziksel ve eğitsel ortamları bilir ve tanımlar. |
| 8 | Erken çocukluk eğitiminde ailenin önemini ve okul aile işbirliğini tanımlar. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Erken Çocukluk döneminin Tanımı ve Kapsamı | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 2. Hafta | Erken Çocukluk Döneminin Önemi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 3. Hafta | Erken Çocukluk Eğitimine Temel Olan Görüşler | Diğer Faaliyetler |
| 4. Hafta | Erken Çocukluk Dönemi Çocuklarının Temel Özellikleri ve Gereksinimleri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler |
| 6. Hafta | Okul Öncesi Eğitimin Temel İlkeleri | Araştırma |
| 7. Hafta | Çeşitli Ülkelerde ve Ülkemizde Okul Öncesi Eğitimin Tarihsel Gelişimi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 8. Hafta | Vize | |
| 9. Hafta | Okul Öncesi Eğitim Kurumlarının Fiziksel Özellikleri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler |
| 10. Hafta | Okul Öncesi Eğitimde Eğitsel Materyaller | Diğer Faaliyetler |
| 11. Hafta | Okul Öncesi Eğitimde Ailenin Önemi ve Okul-Aile İşbirliği | Araştırma |
| 12. Hafta | Kurum ziyareti | Diğer Faaliyetler |
| 13. Hafta | Kurum ziyareti | Diğer Faaliyetler |
| 14. Hafta | Kurum ziyareti |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Erken çocukluk dönemi temel alan bilgisine sahip olur ve uygular. | ✔ | |||||
| 2 | Gelişim ve öğrenmeyi desteklemeye yönelik eğitim sürecini planlar. | ✔ | |||||
| 3 | Sağlıklı, destekleyici ve uyarıcı eğitim ortamlarını düzenler. | ✔ | |||||
| 4 | Erken çocukluk döneminde etkin ve alternatif öğrenme yöntemlerini kullanır. | ✔ | |||||
| 5 | Aile, okul ve toplumla iş birliği içerisinde çalışır. | ✔ | |||||
| 6 | Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır. | ✔ | |||||
| 8 | Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir. | ✔ | |||||
| 9 | Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir. | ✔ | |||||
| 10 | Öğretmenlik mesleği alanındaki yenilik, gelişme ve 21. yy becerilerini takip eder ve bu gelişme ve becerileri bilimsellik ilkelerine dayanarak araştırma ve uygulamalarına yansıtır. | ✔ | |||||
| 11 | Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur. | ✔ | |||||
| 15 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yerel ve küresel düzeydeki olaylara ve gelişmelere karşı duyarlı olarak toplumun gelişimini desteklemeyi amaçlayan proje ve etkinlikler planlar ve uygular. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 | DK8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY2 | 1 | 2 | 3 | 4 | 4 | 5 | 1 | 2 |
| PY3 | 2 | 3 | 4 | 5 | 2 | 2 | 4 | 5 |
| PY4 | 2 | 3 | 4 | 5 | 3 | 2 | 4 | 2 |
| PY5 | 5 | 4 | 3 | 2 | 4 | 3 | 4 | 2 |
| PY6 | 2 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 2 | 4 |
| PY8 | 4 | 3 | 5 | 2 | 5 | 4 | 3 | 3 |
| PY9 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 2 |
| PY10 | 4 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| PY11 | 1 | 2 | 4 | 2 | 3 | 4 | 5 | 4 |
| PY15 | 2 | 4 | 3 | 5 | 4 | 3 | 2 | 1 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 3 | 42 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 3 | 42 |
| Araştırma | 5 | 3 | 15 | |
| Diğer Faaliyetler | 2 | 7 | 14 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ödev 1 | 1 | 4 | 4 | |
| Ödev 2 | 1 | 5 | 5 | |
| Final | 1 | 1 | 1 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 2 | 2 | 4 | |
| Toplam İş Yükü | 128 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 5,0 | ||