Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Erken Çocukluk Eğitimine Giriş OAE101 Türkçe Zorunlu 1. Yarıyıl 3 + 0 3,0 5,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. Meryem ÇELİK
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Meryem ÇELİK (Güz)
Dersin Amacı Erken çocukluk dönemi ve eğitimi ile ilgili kavramları ve önemini bilen bireyler yetiştirmektir.
Dersin İçeriği Erken çocukluk eğitiminde gelişim dönemleri ve gelişim görevleri, öğretmenlerin rolü, eğitim kurumları ve personelin özellikleri, gelişim ve eğitime etki eden yaklaşımlar ve kuramlar, eğitimi programları, gelişim alanlarının genel özellikleri, Erken çocukluk dönemi çocuğunun gelişiminde ailenin rolü
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Erken çocukluk eğitimi ile ilgili tanımları bilir, erken çocukluk eğitiminin kapsam ve önemini açıklar.
2 Erken çocukluk eğitiminin temel ilkelerini bilir ve temel olan görüşleri tartışır.
3 Öğretmenin sahip olması gereken formasyonu bilir.
4 Erken çocukluk dönemi çocuğunun temel özellikleri ile gereksinimlerini bilir ve diğer yaş gruplarının özellikleri ile karşılaştırır.
5 Türkiye’de ve Dünya’da erken çocukluk eğitiminin durumunu bilir.
6 Erken çocukluk eğitiminde temel becerilerin ve sosyal davranışların kazandırılması için gerekenleri bilir.
7 Eğitim kurumlarının sahip olması gereken fiziksel ve eğitsel ortamları bilir ve tanımlar.
8 Erken çocukluk eğitiminde ailenin önemini ve okul aile işbirliğini tanımlar.
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Erken Çocukluk döneminin Tanımı ve Kapsamı Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
2. Hafta Erken Çocukluk Döneminin Önemi Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma
3. Hafta Erken Çocukluk Eğitimine Temel Olan Görüşler Diğer Faaliyetler
4. Hafta Erken Çocukluk Dönemi Çocuklarının Temel Özellikleri ve Gereksinimleri Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler
6. Hafta Okul Öncesi Eğitimin Temel İlkeleri Araştırma
7. Hafta Çeşitli Ülkelerde ve Ülkemizde Okul Öncesi Eğitimin Tarihsel Gelişimi Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
8. Hafta Vize
9. Hafta Okul Öncesi Eğitim Kurumlarının Fiziksel Özellikleri Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler
10. Hafta Okul Öncesi Eğitimde Eğitsel Materyaller Diğer Faaliyetler
11. Hafta Okul Öncesi Eğitimde Ailenin Önemi ve Okul-Aile İşbirliği Araştırma
12. Hafta Kurum ziyareti Diğer Faaliyetler
13. Hafta Kurum ziyareti Diğer Faaliyetler
14. Hafta Kurum ziyareti
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Erken çocukluk dönemi temel alan bilgisine sahip olur ve uygular.
2 Gelişim ve öğrenmeyi desteklemeye yönelik eğitim sürecini planlar.
3 Sağlıklı, destekleyici ve uyarıcı eğitim ortamlarını düzenler.
4 Erken çocukluk döneminde etkin ve alternatif öğrenme yöntemlerini kullanır.
5 Aile, okul ve toplumla iş birliği içerisinde çalışır.
6 Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır.
8 Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir.
9 Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir.
10 Öğretmenlik mesleği alanındaki yenilik, gelişme ve 21. yy becerilerini takip eder ve bu gelişme ve becerileri bilimsellik ilkelerine dayanarak araştırma ve uygulamalarına yansıtır.
11 Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur.
15 Toplumsal sorumluluk bilinci ile yerel ve küresel düzeydeki olaylara ve gelişmelere karşı duyarlı olarak toplumun gelişimini desteklemeyi amaçlayan proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 DK6 DK7 DK8
PY1 3 3 3 3 3 3 3 3
PY2 1 2 3 4 4 5 1 2
PY3 2 3 4 5 2 2 4 5
PY4 2 3 4 5 3 2 4 2
PY5 5 4 3 2 4 3 4 2
PY6 2 5 4 3 5 4 2 4
PY8 4 3 5 2 5 4 3 3
PY9 4 3 3 4 5 4 3 2
PY10 4 3 4 1 2 3 4 5
PY11 1 2 4 2 3 4 5 4
PY15 2 4 3 5 4 3 2 1
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • Gelengül HAKTANIR (Editör) (2013). Okul Öncesi Eğitime Giriş. Anı Yayıncılık, Ankara.
  • İbrahim DİKEN (Editör) (2010). Erken Çocukluk Eğitimi. PEGEM Yayıncılık, Ankara.
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 14 3 42
Ders Dışı
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 14 3 42
Araştırma 5 3 15
Diğer Faaliyetler 2 7 14
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 1 1
Ödev 1 1 4 4
Ödev 2 1 5 5
Final 1 1 1
Sınıf İçi Etkinlik 2 2 4
Toplam İş Yükü 128
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 5,0