| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğretmenlik Mesleğine Giriş | MBZ101 | Türkçe | Zorunlu | 1. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Engin ASLANARGUN |
| Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Engin ASLANARGUN (Güz) |
| Dersin Amacı | Bir bilim olarak eğitimin; tarihsel, psikolojik, toplumsal, hukusal, felsefi, siyasal ve ekonomik temelleri hakkında bilgi sahibi olan ve aralarındaki ilişkileri kurabilen, Türk Eğitim sistemi, Eğitimde kullanılan yöntemler ve yeni yönelimleri bilen, meslek hayatında bu bilgilerini kullanabilen öğretmenler yetiştirmektir. |
| Dersin İçeriği | Eğitimin temel kavramları, eğitimin diğer bilimlerle ilişkisi ve işlevleri (eğitimin felsefi, sosyal, hukuki, psikolojik, ekonomik, politik temelleri), eğitim biliminin tarihsel gelişimi, 21.yüzyılda eğitim biliminde yönelimler, eğitim biliminde araştırma yöntemleri, Türk Milli Eğitim Sisteminin yapısı ve özellikleri, eğitim sisteminde öğretmenin rolü, öğretmenlik mesleğinin özellikleri, öğretmen yetiştirme alanındaki uygulamalar ve gelişmeler. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 0 | Meslek kavramını açıklar. - Öğretmenlik mesleğinin özelliklerini sıralar. - Sınıf ve okul çevresini tanımlar. - Eğitimin sosyal, politik ve ekonomik temellerini açıklar - Eğitimin bazı alanlarla (psikoloji,felsefe,hukuk,ekonomi) ilişkilerini yorumlar. - Türk eğitim sisteminin yapısı ve genel işleyişini örnekler. - Eğitimde alternatif bakış açılarını karşılaştırır. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | TEMEL KAVRAMLAR | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 2. Hafta | EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler, Araştırma |
| 3. Hafta | ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNİN ÖZELLİKLERİ VE İLKELERİ | Diğer Faaliyetler |
| 4. Hafta | OKUL VE SINIF ORTAMI | Araştırma |
| 5. Hafta | EĞİTİMİN SOSYAL TEMELLERİ | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 6. Hafta | EĞİTİMİN TARİHİ TEMELLERİ | Araştırma, Diğer Faaliyetler |
| 7. Hafta | EĞİTİMİN PSİKOLOJİK TEMELLERİ | Araştırma |
| 8. Hafta | Ara Sınav | Diğer Faaliyetler |
| 9. Hafta | EĞİTİMİN FELSEFİ TEMELLERİ | Diğer Faaliyetler |
| 10. Hafta | EĞİTİMİN EKONOMİK TEMELLERİ | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 11. Hafta | EĞİTİMİN HUKUKİ TEMELLERİ | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler |
| 12. Hafta | TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ | |
| 13. Hafta | ÖĞRETMEN EĞİTİMİNDE MODELLER | Araştırma, Diğer Faaliyetler |
| 14. Hafta | DEĞERLENDİRME | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Erken çocukluk dönemi temel alan bilgisine sahip olur ve uygular. | ✔ | |||||
| 2 | Gelişim ve öğrenmeyi desteklemeye yönelik eğitim sürecini planlar. | ✔ | |||||
| 3 | Sağlıklı, destekleyici ve uyarıcı eğitim ortamlarını düzenler. | ✔ | |||||
| 4 | Erken çocukluk döneminde etkin ve alternatif öğrenme yöntemlerini kullanır. | ✔ | |||||
| 5 | Aile, okul ve toplumla iş birliği içerisinde çalışır. | ✔ | |||||
| 6 | Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır. | ✔ | |||||
| 7 | Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir. | ✔ | |||||
| 8 | Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir. | ✔ | |||||
| 9 | Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir. | ✔ | |||||
| 10 | Öğretmenlik mesleği alanındaki yenilik, gelişme ve 21. yy becerilerini takip eder ve bu gelişme ve becerileri bilimsellik ilkelerine dayanarak araştırma ve uygulamalarına yansıtır. | ✔ | |||||
| 11 | Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur. | ✔ | |||||
| 12 | Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasi, insan hakları Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerin bilincine uygun biçimde öğretmenlik tutum ve davranışları sergiler. | ✔ | |||||
| 13 | En az bir yabancı dili alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir. | ✔ | |||||
| 14 | Etkili bir dünya vatandaşı olabilmek için gereken kültürel, sosyal, çevresel, sanatsal ve sportif faaliyetlere istekli ve etkin olarak katılmanın öğretmenlik mesleği için öneminin bilincindedir. | ✔ | |||||
| 15 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yerel ve küresel düzeydeki olaylara ve gelişmelere karşı duyarlı olarak toplumun gelişimini desteklemeyi amaçlayan proje ve etkinlikler planlar ve uygular. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 |
|---|---|
| PY1 | 1 |
| PY2 | 3 |
| PY3 | 5 |
| PY4 | 1 |
| PY5 | 2 |
| PY6 | 5 |
| PY7 | 5 |
| PY8 | 5 |
| PY9 | 5 |
| PY10 | 5 |
| PY11 | 1 |
| PY12 | 2 |
| PY13 | 1 |
| PY14 | 3 |
| PY15 | 2 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 2 | 28 |
| Diğer Faaliyetler | 14 | 1 | 14 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 3 | 3 |
| Final | 1 | 3,5 | 3,5 | |
| Toplam İş Yükü | 76,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||