| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Okul Öncesi Eğitim Program | OAE205 | Türkçe | Zorunlu | 3. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 4,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Zeynep Seda ÇAVUŞ |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Zeynep Seda ÇAVUŞ (Güz) |
| Dersin Amacı | Türkiye'de uygulanan 3-6 yaş okul öncesi eğitim programının temel özellikleri, ilkeleri, kazanımlar, göstergeler ve ortam özelliklerini açıklama, program etkinliklerini ve kullanılacak formları bilme, aylık eğitim planı, günlük eğitim akışı ve etkinlik planı hazırlama, uygulama ve değerlendirme |
| Dersin İçeriği | Eğitim programının önemi, ilkeleri ve ögeleri; Türkiye'de uygulanan okul öncesi eğitim programlarının tarihsel gelişim süreci; Türkiye'de uygulanan 3-6 yaş okul öncesi eğitim programının temel özellikleri, ilkeleri, kazanımlar, göstergeler, ortam özellikleri, etkinlikler, programda kullanılacak formlar, planlama (aylık eğitim planı, günlük eğitim akışı ve etkinlik planı), uygulama ve değerlendirme; okul öncesi eğitim programı ile ilgili sınıf içi uygulamalı çalışmalar. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 0 | Aylık planı ve günlük planı oluşturan ögeleri açıklar. |
| 1 | Okul öncesi eğitim programının özelliklerini ve ilkeleri bilir. |
| 2 | Eğitim ortamının özelliklerini bilir. |
| 3 | Okul öncesi eğitim programının öğrenme ve alt öğrenme çıktılarını açıklar. |
| 4 | Programda yer alan etkinlikleri ve özelliklerini açıklar. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Okul öncesi eğitimin amaçları, Okul Öncesi Eğitim Programı'nın temel ilkeleri ve açıklamaları | Diğer Faaliyetler |
| 2. Hafta | Okul Öncesi Eğitim Programı'nın Tanıtımı, Beceri, süreç bileşeni, öğrenme çıktısı, alt öğrenme çıktısı ve programın yapısı hakkında bilgi verme | Diğer Faaliyetler |
| 3. Hafta | Okul öncesi eğitim programı alan becerileri (Türkçe alan becerileri, matematik alan becerileri, fen alan becerileri, sosyal alan becerileri, hareket ve sağlık alan becerileri, sanat alan becerileri, müzik alan becerileri) hakkında bilgi verme | Diğer Faaliyetler |
| 4. Hafta | Okul Öncesi Eğitim Programı'nda kavramsal beceriler ve Okul Öncesi Eğitim Programı'nda eğilimler hakkında bilgi verme | Diğer Faaliyetler |
| 5. Hafta | Programlar arası bileşenlerden sosyal duygusal öğrenme becerileri hakkında bilgi verme | Diğer Faaliyetler |
| 6. Hafta | Programlar arası bileşenlerden erdem derler eylem modeli hakkında bilgi verme | Diğer Faaliyetler |
| 7. Hafta | Programlar arası bileşenlerden okuryazarlık becerileri hakkında bilgi verme | Diğer Faaliyetler |
| 8. Hafta | Okul Öncesi Eğitim Programı'nda kavramlar, Okul Öncesi Eğitimde Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri, Okul Öncesi Eğitim Programı'nda Farklılaştırma (Zenginleştirme ve Destekleme) hakkında bilgi verme | Diğer Faaliyetler |
| 9. Hafta | Vize | |
| 10. Hafta | Okul Öncesi Eğitim Programı'nda öğrenme ortamları (okul içi öğrenme ortamları-öğrenme merkezleri, okul dışı öğrenme ortamları) | Diğer Faaliyetler |
| 11. Hafta | Öğrenme ortamlarına ilişkin gözlem sonuçlarının sınıf ortamında değerlendirilmesi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler |
| 12. Hafta | Okul Öncesi Eğitim Programı'nın planlanması ve uygulanması hakkında bilgi verme | Diğer Faaliyetler |
| 13. Hafta | Okul Öncesi Eğitim Programı'nda çocuğu tanıma, değerlendirme ve raporlama | Diğer Faaliyetler |
| 14. Hafta | Öğrenciler tarafından araştırılan planların değerlendirilmesi | Diğer Faaliyetler |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Erken çocukluk dönemi temel alan bilgisine sahip olur ve uygular. | ✔ | |||||
| 2 | Gelişim ve öğrenmeyi desteklemeye yönelik eğitim sürecini planlar. | ✔ | |||||
| 3 | Sağlıklı, destekleyici ve uyarıcı eğitim ortamlarını düzenler. | ✔ | |||||
| 4 | Erken çocukluk döneminde etkin ve alternatif öğrenme yöntemlerini kullanır. | ✔ | |||||
| 5 | Aile, okul ve toplumla iş birliği içerisinde çalışır. | ||||||
| 6 | Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır. | ||||||
| 7 | Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir. | ✔ | |||||
| 8 | Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir. | ✔ | |||||
| 8 | Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir. | ||||||
| 9 | Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir. | ✔ | |||||
| 10 | Öğretmenlik mesleği alanındaki yenilik, gelişme ve 21. yy becerilerini takip eder ve bu gelişme ve becerileri bilimsellik ilkelerine dayanarak araştırma ve uygulamalarına yansıtır. | ||||||
| 11 | Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur. | ✔ | |||||
| 12 | Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasi, insan hakları Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerin bilincine uygun biçimde öğretmenlik tutum ve davranışları sergiler. | ||||||
| 13 | En az bir yabancı dili alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir. | ||||||
| 14 | Etkili bir dünya vatandaşı olabilmek için gereken kültürel, sosyal, çevresel, sanatsal ve sportif faaliyetlere istekli ve etkin olarak katılmanın öğretmenlik mesleği için öneminin bilincindedir. | ||||||
| 15 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yerel ve küresel düzeydeki olaylara ve gelişmelere karşı duyarlı olarak toplumun gelişimini desteklemeyi amaçlayan proje ve etkinlikler planlar ve uygular. | ||||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 |
|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 0 | 4 | 5 | 2 | 1 |
| PY2 | 0 | 5 | 4 | 2 | 1 |
| PY3 | 4 | 5 | 2 | 1 | 3 |
| PY4 | 4 | 2 | 4 | 5 | 2 |
| PY5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY6 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY7 | 0 | 5 | 5 | 4 | 3 |
| PY8 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY9 | 0 | 5 | 2 | 4 | 4 |
| PY10 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY11 | 1 | 3 | 1 | 5 | 1 |
| PY12 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY13 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY14 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| Güz Dönemi | |||
| Sorumlu Personel | Grup | Değerlendirme Yöntemi | Yüzde |
|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Zeynep Seda ÇAVUŞ | Vize | 40,00 | |
| Dr. Öğr. Üyesi Zeynep Seda ÇAVUŞ | Final | 60,00 | |
| Toplam | 100,00 | ||
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 3 | 42 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 2 | 28 |
| Diğer Faaliyetler | 9 | 3 | 27 | |
|
Sınavlar |
Ödev 1 | 1 | 3 | 3 |
| Final | 1 | 1 | 1 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 1 | 2 | 2 | |
| Toplam İş Yükü | 103 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 4,0 | ||