| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Erken Çocuklukta Fen Eğitimi | OAE201 | Türkçe | Zorunlu | 3. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 5,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Zeynep TOPCU BİLİR |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Zeynep TOPCU BİLİR (Güz) |
| Dersin Amacı | Bilime karşı olumlu tutumlar geliştirir. Bilimin toplum için, özellikle okul öncesi çocuklar için önemini anlar. Dünyamızdaki çevre sorunlarının farkında olur. Bir öğretmen ve çocuk olarak bilimsel süreç becerilerini kendine geliştirir. Çocukların gelişimine uygun yaşam becerilerini kazandıracak etkinlikler ve materyaller hazırlar. |
| Dersin İçeriği | Bilim nedir? Bilimin özellikleri ne? Çocuklar bilimi nasıl öğrenir? Bilimsel süreç becerileri ve önemi. Erken çocukluk fen öğretim yöntemleri, Erken çocukluk fen eğitiminde toplum, aile ve öğretmenlerin rolü. Bilim etkinlikleri ve bilim merkezlerinin planlanması ve uygulanması. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Okul öncesi eğitimde bilim ve doğanın çocuklar için önemini bilir. |
| 2 | Temel bilim kavramları hakkında bilgi sahibi olur. |
| 3 | Erken çocukluk eğitiminde fen ile ilgili kavramların öğretiminde kullanılacak yöntemleri (deney, kavram ağı, kavram haritası, seyahat, analoji) bilir. |
| 4 | Bilimsel süreç becerilerini etkinli bir şekilde kullanır. |
| 5 | Temel bilim alanlarına yönelik farkındalık geliştirir |
| 6 | Özgün fen etkinlikleri planlar, uygular ve değerlendirir. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Fen eğitiminin tanımı, özelliklerinin örneklerle anlatılması | Diğer Faaliyetler |
| 2. Hafta | Fen eğitiminin önemine ilişkin açıklamaların yapılması | Diğer Faaliyetler |
| 3. Hafta | Fen eğitiminde bilimsel süreç becerilerinin anlatılması | Diğer Faaliyetler |
| 4. Hafta | Fen eğitiminde bilimsel süreç becerilerinin anlatılması ve örneklerin verilmesi | Diğer Faaliyetler |
| 5. Hafta | Fen eğitiminde öğrenciler tarafından her bir bilimsel süreç becerisine ilişkin örneklerin oluşturulması ve gruplar halinde anlatılması ve değerlendirilmesi | Diğer Faaliyetler, Araştırma |
| 6. Hafta | Fen eğitiminde kullanılan yöntem ve tekniklerin açıklanması ve örnek uygulamalar çerçevesinde değerlendirilmesi | Diğer Faaliyetler |
| 7. Hafta | Fen eğitiminde kullanılan yöntem ve tekniklerin açıklanması ve örnek uygulamalar çerçevesinde değerlendirilmesi | Diğer Faaliyetler |
| 8. Hafta | Temel bilim alanlarının anlatılması ve her bir bilim alanını temsil eden örneklerin verilmesi | Diğer Faaliyetler |
| 9. Hafta | Vize | Diğer Faaliyetler |
| 10. Hafta | Fen eğitiminde öğretmenin rolü ve öğrenme merkezinin oluşturulması | Diğer Faaliyetler |
| 11. Hafta | Özgün fen etkinliklerinin planlanması ve uygulanmasına ilişkin örneklerin paylaşılması | Diğer Faaliyetler |
| 12. Hafta | Öğrenciler tarafından planlanan özgün etkinliklerin uygulanması ve tüm sınıf ve ders sorumlusu tarafından değerlendirilmesi | Diğer Faaliyetler |
| 13. Hafta | Öğrenciler tarafından planlanan özgün etkinliklerin uygulanması ve tüm sınıf ve ders sorumlusu tarafından değerlendirilmesi. | Diğer Faaliyetler |
| 14. Hafta | Öğrenciler tarafından planlanan özgün etkinliklerin uygulanması ve tüm sınıf ve ders sorumlusu tarafından değerlendirilmesi. | Diğer Faaliyetler |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Erken çocukluk dönemi temel alan bilgisine sahip olur ve uygular. | ✔ | |||||
| 2 | Gelişim ve öğrenmeyi desteklemeye yönelik eğitim sürecini planlar. | ✔ | |||||
| 3 | Sağlıklı, destekleyici ve uyarıcı eğitim ortamlarını düzenler. | ✔ | |||||
| 4 | Erken çocukluk döneminde etkin ve alternatif öğrenme yöntemlerini kullanır. | ✔ | |||||
| 5 | Aile, okul ve toplumla iş birliği içerisinde çalışır. | ||||||
| 7 | Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir. | ✔ | |||||
| 8 | Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir. | ||||||
| 9 | Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir. | ✔ | |||||
| 10 | Öğretmenlik mesleği alanındaki yenilik, gelişme ve 21. yy becerilerini takip eder ve bu gelişme ve becerileri bilimsellik ilkelerine dayanarak araştırma ve uygulamalarına yansıtır. | ✔ | |||||
| 11 | Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur. | ||||||
| 12 | Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasi, insan hakları Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerin bilincine uygun biçimde öğretmenlik tutum ve davranışları sergiler. | ||||||
| 13 | En az bir yabancı dili alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir. | ||||||
| 14 | Etkili bir dünya vatandaşı olabilmek için gereken kültürel, sosyal, çevresel, sanatsal ve sportif faaliyetlere istekli ve etkin olarak katılmanın öğretmenlik mesleği için öneminin bilincindedir. | ✔ | |||||
| 15 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yerel ve küresel düzeydeki olaylara ve gelişmelere karşı duyarlı olarak toplumun gelişimini desteklemeyi amaçlayan proje ve etkinlikler planlar ve uygular. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 4 | 2 | 5 | 2 | 4 | 1 |
| PY2 | 4 | 2 | 5 | 3 | 2 | 5 |
| PY3 | 4 | 5 | 3 | 2 | 5 | 4 |
| PY4 | 4 | 5 | 2 | 5 | 5 | 2 |
| PY5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY7 | 4 | 3 | 2 | 1 | 1 | 5 |
| PY8 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY9 | 2 | 5 | 3 | 2 | 5 | 5 |
| PY10 | 2 | 3 | 4 | 2 | 5 | 2 |
| PY11 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY12 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY13 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY14 | 0 | 2 | 0 | 1 | 4 | 1 |
| PY15 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| Güz Dönemi | |||
| Sorumlu Personel | Grup | Değerlendirme Yöntemi | Yüzde |
|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Zeynep TOPCU BİLİR | Ödev | 40,00 | |
| Dr. Öğr. Üyesi Zeynep TOPCU BİLİR | Ödev | 60,00 | |
| Toplam | 100,00 | ||
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 3 | 42 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 4 | 2 | 8 |
| Araştırma | 5 | 5 | 25 | |
| Diğer Faaliyetler | 12 | 3 | 36 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Uygulama | 3 | 3 | 9 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 3 | 3 | 9 | |
| Toplam İş Yükü | 130 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 5,0 | ||