| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Tez Çalışması | İHH511 | Türkçe | Zorunlu | 0 + 1 | 0,0 | 20,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisansüstü |
| Dersin Verilişi | Anlatım Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Örnek Olay İncelemesi Proje Tasarımı/Yönetimi |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Tuğçe TÜRTEN KAYMAZ, Dr. Öğr. Üyesi Ezgi MUTLUAY YAYLA, Dr. Öğr. Üyesi Özlem ALTINBAŞ AKKAŞ |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | İç hastalıkları hemşireliği alanı ile ilgili edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde değerlendiren, sorunu saptayan ve çözüme yönelik yöntem kurgulayan, konusu ile ilgili kaynaklara ulaşan, verilerini toplayan, değerlendiren, istatistiksel analizini yapan ve bilimsel etik değerleri gözeterek yaptığı çalışmayı sistematik olarak rapor eden ve sunan hemşireler yetiştirmektir. |
| Dersin İçeriği | Bu ders danışman gözetiminde tez çalışması süresince öğrenciye literatür tarama, veri toplama ve değerlendirme, analiz yapma ve sonuçlarını rapor etme/sunma konusunda bilgi ve beceri verir. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Bilgiye gereksinim duyma ve aradığı bilgiye ulaşabilme becerisi. |
| 2 | Tez konusunda edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde değerlendirebilme, geliştirebilme ve bunları kullanabilme becerisi. |
| 3 | Tez konusu ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yayımlanması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetebilme. |
| 4 | Tez konusundaki bir sorunu çözmek için çözüm yöntemleri kurgular ve geliştirir. |
| 5 | Tez araştırmasını yürütme esnasında gerekli disiplinlerle işbirliği içerisinde çalışır. |
| 6 | Tez araştırmasında gerekli bilişim teknolojilerini kullanır. |
| 7 | Tez çalışmasını sistematik olarak rapor eder, yazılı/sözlü ve görsel olarak aktarır. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Tez Konusuna Yönelik Çalışmalar | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 2. Hafta | Tez Konusuna Yönelik Çalışmalar | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 3. Hafta | Tez Konusuna Yönelik Çalışmalar | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 4. Hafta | Tez Konusuna Yönelik Çalışmalar | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 5. Hafta | Tez Konusuna Yönelik Çalışmalar | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 6. Hafta | Tez Konusuna Yönelik Çalışmalar | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 7. Hafta | Tez Konusuna Yönelik Çalışmalar | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 8. Hafta | Tez Konusuna Yönelik Çalışmalar | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 9. Hafta | Tez Konusuna Yönelik Çalışmalar | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 10. Hafta | Tez Konusuna Yönelik Çalışmalar | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 11. Hafta | Tez Konusuna Yönelik Çalışmalar | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 12. Hafta | Tez Konusuna Yönelik Çalışmalar | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 13. Hafta | Tez Konusuna Yönelik Çalışmalar | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 14. Hafta | Tez Konusuna Yönelik Çalışmalar | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İç hastalıkları hemşireliği alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahiptir. | ✔ | |||||
| 1 | İç hastalıkları hemşireliği alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahiptir. | ✔ | |||||
| 2 | İç hastalıkları hemşireliği alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar, analiz ve sentez eder. | ✔ | |||||
| 3 | İç hastalıkları hemşireliği alanına ilişkin sorunlara çözüm üretecek araştırmalar planlar, uygular, rapor eder ve sunum/yayın yapar | ✔ | |||||
| 5 | İç hastalıkları hemşireliği ile ilgili uzmanlık gerektiren mevcut sorunlara çözüm önerileri getirir, sorumluluk alarak sorunları çözer ve sonuçları değerlendirir. | ✔ | |||||
| 6 | İç hastalıkları hemşireliği ile ilgili kişisel gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimser. | ✔ | |||||
| 8 | Kanıta dayalı araştırma ve ileri hemşirelik uygulamalarını destekleyen kavram ve teorileri analiz ederek hemşirelik bakımında kullanır. | ✔ | |||||
| 9 | Sağlık alanındaki bilgilerini, güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını aynı alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslararası bilimsel toplantılarda yazılı veya sözlü olarak sistemli bir biçimde tartışır ve paylaşır. | ✔ | |||||
| 10 | Sağlık alanında sahip olduğu bilgi, beceri ve problem çözme yetenekleri ile disiplinler arası çalışmalarda etkin rol alır. | ✔ | |||||
| 12 | Alanda liderlik rollerini üstlenir, eleştirel düşünür, mesleki faaliyetlerde bulunur. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY10 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY12 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 1 | 14 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 11 | 154 |
| Araştırma | 14 | 10 | 140 | |
| Diğer Faaliyetler | 3 | 2 | 6 | |
|
Sınavlar |
Ödev 1 | 14 | 6,5 | 91 |
| Ödev 2 | 14 | 6,5 | 91 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 1 | 14 | |
| Toplam İş Yükü | 510 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 20,0 | ||