Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Atölye II RES602 Türkçe Zorunlu 2 + 1 3,0 10,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisansüstü
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Amacı Öğrencilere felsefe, politika, kültür ve psikoloji alanından seçilmiş önemli kuramsal çalışmalar çerçevesinde görsel ifade yeteneklerini en üst seviyeye çıkarmalarına yardımcı olmak.
Dersin İçeriği Ders, sanat yapıtlarının gerçekleştirilmesinde, düşünsel arka planın önemini temel alır. Yapıtların kavramsal çerçevenin belirlenmesinde kuramsal kaynakların detaylı olarak incelenmesini öngörür.
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Öğrenci felsefe, politika, kültür ve psikoloji alanlarında ilişkiler kurar.
2 Kişisel ifadesini en üst düzeye yükseltmesi için kuramsal araştırmaların önemini kavrar.
3 Felsefe, politika, kültür teorileri ve psikoloji alanlarında önemli düşünürlerin manifestolarını çözümler.
4 Kendi yapıtlarının kavramsal çerçevesine hakim olur.
5 Disiplinlerarası ifadelendirme yeteneği edinir.
6 Öncü sanat yapıtları gerçekleştirerek görsel kültüre katkıda bulunur.
7 Sanat yapıtlarının oluşumunda farklılıklar ve çatışmaların önemini öğrenir.
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Ders Tanıtımı; Amaç, Yöntem, Sorumluluk ve Beklentiler
2. Hafta Dönem projelerinin belirlenmesi
3. Hafta Projenin postmodern sanat kavramları çerçevesinde ele alınması
4. Hafta Projenin postmodern sanat çerçevesinde tartışılması
5. Hafta Projenin ilgili sanatçılar üzerinden tartışılması
6. Hafta Atölye sunumlarında dikkat edilecek hususlara genel bakış
7. Hafta Arasınav
8. Hafta Projedeki kavramların yapıtlar aracılığıyla analizi
9. Hafta Projedeki kavramların çağdaş sanat yapıtları aracılığıyla analizi
10. Hafta Proje uygulamalarının ön sunumu
11. Hafta Proje uygulamalarının ön sunumu
12. Hafta Proje uygulamalarının tartışılması
13. Hafta Proje uygulamaları üzerine genel değerlendirme
14. Hafta Proje uygulamaları üzerine genel değerlendirme
15. Hafta Yarıyıl Sonu Sınavı
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yüksek lisans döneminde kazanılan birikim, uygulama ve projelerle daha somut verilere dönüşür.
2 Sanat tartışmaları lisansüstü düzeyde yapılır.
3 Sanatta modern ve çağdaş yönelimler biçim, teknik ve estetik özellikleriyle ele alınarak incelenir.
4 Sanattaki değişimler ve bunların Türkiye sanat ortamına yansımaları anlaşılır.
5 Sanatta biçimlendirmenin tarihsel kökleriyle, günümüz sanatındaki görsel yapılanmalarının ilişkileri kavranır.
6 Güncel sanat dinamikleri ve bu alanda yapılan tartışmaları incelenir ve okumalar yapılır.
7 Sanat yapıtının eleştiri mantığını farklı dönem koşullarına göre teknik, estetik, sosyo-ekonomik, siyasal bağlamda ortaya koyar, eleştirel bakış açısı oluşturur.
8 Mekana özgü projeler gerçekleştirilir.
9 Ders dönemi ve tez çalışmasında kendi özgün yaklaşımlarıyla yapıt üretir.
10 Tez önerisi hazırlama ve alana yönelik birikimleri doğrultusunda tez yapabilme becerisini kazanır.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 DK6 DK7
PY1 3 3 3 3 3 3 3
PY2 5 5 5 5 5 5 5
PY3 5 5 5 5 5 5 5
PY4 3 3 3 3 3 3 3
PY5 4 4 4 4 4 4 4
PY6 5 5 5 5 5 5 5
PY7 5 5 5 5 5 5 5
PY8 5 5 5 5 5 5 5
PY9 5 5 5 5 5 5 5
PY10 5 5 5 5 5 5 5
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • Boris Groys, “Sanatın Gücü” (Çev.Candil Erdoğan), Hayalperest Yay., İstanbul, 2014
  • Hal Foster, “Yeni Kötü Günler”, (Çev.Ferit Burak Aydar), Sel Yay., 2014
  • Slavoj Zizek, “Şiddet”, (Çev.Ahmet Ergenç), Encore Yay., İstanbul, 2018
  • Hal Foster, “Gerçeğin Geri Dönüşü”, (Çev. Esin Hoşsucu), Ayrıntı Yay., 2009
  • Steven Nadler, “Spinoza:Bir Yaşam”, (Çev: University of Notre Dame Press, 1994
  • Jurgen Habermas, “Kamusallığın Yapısal Dönüşümü”, (Çev.Anıl Duran-Murat Başhekim, İletişim Yay., İstanbul, 2008
  • Julian Bell, Sanatın Yeni Tarihi, NTV Yayınları, 2009.
  • Umberto Eco, Güzelliğin Tarihi, Doğan Kitap
  • Miwon Kwon “One Place After Another”, MIT Press, 2004
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 14 3 42
Ders Dışı
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 15 3 45
Araştırma 15 5 75
Diğer Faaliyetler 15 3 45
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 1,5 1,5
Ödev 1 15 3 45
Final 1 1,5 1,5
Toplam İş Yükü 255
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 10,0