| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Atölye | RES601 | Türkçe | Zorunlu | 2 + 1 | 3,0 | 10,0 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisansüstü | 
| Dersin Verilişi | Yüz yüze | 
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Görsel sanatların küresel ölçekteki çağdaş örneklerinden hareketle, öğrencilerin politik ve kültürel meseleler üzerinde düşünme deneyimleri edinmelerini sağlamak ve bu yönde sanat yapıtları gerçekleştirmelerine öncülük etmek. | 
| Dersin İçeriği | Uygulamalı ders, belirlenmiş kuramsal kaynaklardan hareketle düşünce ve onun görselleştirilmesi arasındaki ilişkileri irdelemeyi, sanatta çadaşlık boyutlarını deneysel yolla ele almayı ve yeniliğin sınırlarını zorlamayı hedefler. | 
| # | Öğrenme Kazanımı | 
| 1 | Öğrenci kuram ve görsellik arasında ilişki kurma deneyimi edinir. | 
| 2 | Sanat ve zanaat ilişkisinde benzerlik ve farklılıklar konusunda bilgi edinir. | 
| 3 | Sanat yapıtında mekan olgusunun önemini kavrar ve makansal uygulamalar gerçekleştirir. | 
| 4 | Küresel ölçekte sanat yapıtlarını birbirleriyle ilişkilendirmede, onların kuramsal yapılarını analiz edebilecek kapasiteye ulaşır. | 
| 5 | Kendi sanatsal çalışmalarına farklı boyutlar kazandırır. | 
| 6 | Topluluk önünde kişisel çalışmalarını detaylı sunum teknikleri aracılığıyla izleyiciye aktarabilir. | 
| 7 | Sanat yapıtlarının oluşumunda farklılıklar ve çatışmaların önemini öğrenir. | 
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem | 
|---|---|---|
| 1. Hafta | Ders Tanıtımı; Amaç, Yöntem, Sorumluluk ve Beklentiler | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 
| 2. Hafta | Dönem projelerinin belirlenmesi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler, Araştırma | 
| 3. Hafta | Projenin çağdaş sanat kavramları çerçevesinde ele alınması | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler, Araştırma | 
| 4. Hafta | Projenin çağdaş sanat açısından tartışılması | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler, Araştırma | 
| 5. Hafta | Çağdaş sanatla bağlantılı sanatçıların tartışılması | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler | 
| 6. Hafta | Atölye sunumlarında dikkat edilecek hususlara genel bakış. | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 
| 7. Hafta | Arasınav | Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma | 
| 8. Hafta | Projedeki kavramların çağdaş sanat yapıtları aracılığıyla analizi | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 
| 9. Hafta | Projedeki kavramların çağdaş sanat yapıtları aracılığıyla analizi | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 
| 10. Hafta | Proje uygulamalarının ön sunumu | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler | 
| 11. Hafta | Proje uygulamalarının ön sunumu | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler, Araştırma | 
| 12. Hafta | Proje uygulamalarının ön sunumu | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler | 
| 13. Hafta | Proje uygulamaları üzerine genel değerlendirme | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 
| 14. Hafta | Proje uygulamaları üzerine genel değerlendirme | Diğer Faaliyetler, Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 
| 15. Hafta | Yarıyıl Sonu Sınavı | Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma | 
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yüksek lisans döneminde kazanılan birikim, uygulama ve projelerle daha somut verilere dönüşür. | ✔ | |||||
| 2 | Sanat tartışmaları lisansüstü düzeyde yapılır. | ✔ | |||||
| 3 | Sanatta modern ve çağdaş yönelimler biçim, teknik ve estetik özellikleriyle ele alınarak incelenir. | ✔ | |||||
| 4 | Sanattaki değişimler ve bunların Türkiye sanat ortamına yansımaları anlaşılır. | ✔ | |||||
| 5 | Sanatta biçimlendirmenin tarihsel kökleriyle, günümüz sanatındaki görsel yapılanmalarının ilişkileri kavranır. | ✔ | |||||
| 6 | Güncel sanat dinamikleri ve bu alanda yapılan tartışmaları incelenir ve okumalar yapılır. | ✔ | |||||
| 7 | Sanat yapıtının eleştiri mantığını farklı dönem koşullarına göre teknik, estetik, sosyo-ekonomik, siyasal bağlamda ortaya koyar, eleştirel bakış açısı oluşturur. | ✔ | |||||
| 8 | Mekana özgü projeler gerçekleştirilir. | ✔ | |||||
| 9 | Ders dönemi ve tez çalışmasında kendi özgün yaklaşımlarıyla yapıt üretir. | ✔ | |||||
| 10 | Tez önerisi hazırlama ve alana yönelik birikimleri doğrultusunda tez yapabilme becerisini kazanır. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 
| PY2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
| PY3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
| PY4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 
| PY5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 
| PY6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
| PY7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
| PY8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
| PY9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
| PY10 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. | 
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 
                                            
  | 
                                
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
| 
                                                    Ders İçi  | 
                                            Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 3 | 42 | 
| 
                                                    Ders Dışı  | 
                                            Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 15 | 3 | 45 | 
| Araştırma | 15 | 5 | 75 | |
| Diğer Faaliyetler | 15 | 3 | 45 | |
| 
                                                    Sınavlar  | 
                                            Ara Sınav 1 | 1 | 1,5 | 1,5 | 
| Ödev 1 | 15 | 3 | 45 | |
| Final | 1 | 1,5 | 1,5 | |
| Toplam İş Yükü | 255 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 10,0 | ||