Rapor Tarihi: 22.12.2025 12:43
| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Atölye II | RES502 | Türkçe | Zorunlu | 2 + 1 | 3,0 | 10,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisansüstü |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Lütfi ÖZDEN, Prof. Dr. BURHAN YILMAZ, Doç. Dr. Burcu GÜNAY, Doç. Dr. Seniha ÜNAY SELÇUK, Dr. Öğr. Üyesi Mehmet ÖRS |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Alana yönelik kazanılan teknik, teorik ve pratik bilgilerin geliştirilmesini sağlamak ve öğrencilerin yaratıcılığını üst düzeyde kullanarak disiplinler arası sanatsal uygulama yapmaya yönlendirmek |
| Dersin İçeriği | 1- Günümüz sanatına ilişkin teorik, estetik ve pratik bilginin verilmesi 2- Yaratıcılığın üst düzeyde kullanımıyla kavramlar arasında ilişkiler ve bağlamlar kurulması 3- Grup çalışmalarıyla sanatsal düzlemde projeler üretilmesi, akademik düzeyde tartışılıp geliştirilmesi 4- Farklı sanat disiplinlerini araştırılarak kavram ve bağlamın derinleştirilmesi 5- Edinilen kuram bilgisinin nesneleştirilmesi, amaca yönelik araçların yenilikçi bir biçimde kullanılması |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Öğrenci sanat eseri oluşturma sürecinde çok yönlü düşünme ve uygulama pratiğini geliştirir ve derinleştirir. |
| 2 | Akademik düzeyde alanına yönelik araştırma yapma becerisi kazanır. |
| 3 | Ulusal ve uluslar arası düzeyde çağın sanatını takip eder, yorumlar ve tartışır. |
| 4 | Bireysel ve grup projelerinde alanıyla ilgili bilişim ve iletişim teknolojileri bilgisini kullanır. |
| 5 | Disiplinler arası çalışarak betimleme, çözümleme, yorumlama ve yargı ilkelerini kullanarak, bir sanat eserini kavrar. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Gruplar oluşturarak güncel sanat yapıtları üzerine konuşmalar ve tartışmalar | |
| 2. Hafta | Gruplar oluşturarak güncel sanat yapıtları üzerine konuşmalar ve tartışmalar | |
| 3. Hafta | Çağdaş Sanatçılardan örneklerin incelenmesi ve tartışılması | |
| 4. Hafta | Sanatsal çalışmalar için konu, kavram, bağlam ve içeriğin belirlenmesi | |
| 5. Hafta | Öğrenci çalışmalarını malzeme, teknik, biçim, içerik açısından tartışmak | |
| 6. Hafta | Öğrenci çalışmalarını malzeme, teknik, biçim, içerik açısından tartışmak | |
| 7. Hafta | Ara Sınav | |
| 8. Hafta | Öğrenci yapıtları üzerine atölye içi tartışmalar ve görüşmeler | |
| 9. Hafta | Öğrenci yapıtları üzerine atölye içi tartışmalar ve görüşmeler | |
| 10. Hafta | Günümüz sanatından öne çıkan sanatçıların araştırılması ve öğrencilerin sunumları | |
| 11. Hafta | Günümüz sanatından öne çıkan sanatçıların araştırılması ve öğrencilerin sunumları | |
| 12. Hafta | Günümüz sanatından öne çıkan sanatçıların araştırılması ve öğrencilerin sunumları | |
| 13. Hafta | Öğrenci çalışmalarının günümüz sanatından öne çıkan sanatçı eserleri ile kıyaslanarak değerlendirilmesi | |
| 14. Hafta | Öğrenci çalışmalarının günümüz sanatından öne çıkan sanatçı eserleri ile kıyaslanarak değerlendirilmesi | |
| 15. Hafta | Yarıyıl Sonu Sınavı |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Lisans döneminde kazanılan birikim, uygulama ve projelerle daha somut verilere dönüşür. | ✔ | |||||
| 2 | Sanat tartışmaları lisansüstü düzeyde yapılır. | ✔ | |||||
| 3 | Sanatta modern ve çağdaş yönelimler biçim, teknik ve estetik özellikleriyle ele alınarak incelenir. | ✔ | |||||
| 4 | Sanattaki değişimler ve bunların Türkiye sanat ortamına yansımaları anlaşılır. | ✔ | |||||
| 5 | Sanatta biçimlendirmenin tarihsel kökleriyle, günümüz sanatındaki görsel yapılanmalarının ilişkileri kavranır. | ✔ | |||||
| 6 | Güncel sanat dinamikleri ve bu alanda yapılan tartışmaları incelenir ve okumalar yapılır. | ✔ | |||||
| 7 | Sanat yapıtının eleştiri mantığını farklı dönem koşullarına göre teknik, estetik, sosyo-ekonomik, siyasal bağlamda ortaya koyar, eleştirel bakış açısı oluşturur. | ✔ | |||||
| 8 | Mekana özgü projeler gerçekleştirilir. | ✔ | |||||
| 9 | Ders dönemi ve tez çalışmasında kendi özgün yaklaşımlarıyla yapıt üretir. | ✔ | |||||
| 10 | Tez önerisi hazırlama ve alana yönelik birikimleri doğrultusunda tez yapabilme becerisini kazanır. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 |
|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY9 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY10 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 3 | 42 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 15 | 3 | 45 |
| Araştırma | 15 | 5 | 75 | |
| Diğer Faaliyetler | 15 | 3 | 45 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1,5 | 1,5 |
| Ödev 1 | 15 | 3 | 45 | |
| Final | 1 | 1,5 | 1,5 | |
| Toplam İş Yükü | 255 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 10,0 | ||