| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İngilizce II | YDB102 | Türkçe | Zorunlu | 2. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 2,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | İngilizce II, İngilizce 1'in bir dizisi olarak, öğrencilerin İngilizce'de öğrendikleri bilgi ve becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır 1. Öğrenciler çok kısa, basit metinleri okuyabilecek, reklamlar gibi basit gündelik materyallerde belirli, öngörülebilir bilgiler bulabileceklerdir. , prospektüsler, menüler ve zaman çizelgeleri ve gerekli CEFR A2 seviyesi gibi kısa, basit okuma metinlerini anlama. Ayrıca, kişiselleştirilmiş bağlamlarda yeni sözcük dağarcığını kullanabilecek ve resmi bir e-postadan bir sosyal ağ gönderisine kadar farklı türde metinler yazabilecekler. |
| Dersin İçeriği | Bu derste öğrencilere konuştuğu kişilerin yavaş ve anlaşılır bir şekilde konuşması ve yardıma hazır olması halinde basit düzeyde iletişim kurma; kendini ya da başkalarını tanıtma, bu bağlamda, nerede oturduğu, kimleri tanıdığı, sahip oldukları ve benzeri temel sorular yoluyla iletişim kurma; somut gereksinimlerini karşılayabilmek için bilinen, günlük ifadeleri ve çok temel deyimleri tanıma ve kullanma becerileri kazandırılır. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Dikkatli ve açıkça yöneltilen soru ve yönergeleri yorumlar. |
| 2 | Gazete, dergi ve afişlerde yer alan kişilere ve yaşadıkları yerlere ait bilgileri ayırt eder. |
| 3 | Yönler, zaman, tarih, planlar gibi belirli sözcük grupları ve çok kısa cümleler kullanarak kendi ve ailesi ile ilgili konuşur. |
| 4 | Hoşlandığı, hoşlanmadığı şeyler, günlük eylemleri, kabiliyetleri v.b. konularda konuşur. |
| 5 | Ad, soyad, uyruk gibi kişisel bilgiler vererek form doldurur. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Geniş zamanın olumlu kullanımı | |
| 2. Hafta | Günlük rutinleri aktarabilme | |
| 3. Hafta | Geniş zamanın olumsuz ve soru hallerinin kullanımı, kısa cevap formu | |
| 4. Hafta | Boş zaman aktivitelerini aktarabilme, karşısındakine sorabilme | |
| 5. Hafta | Özel günler, aylar, tarihler | |
| 6. Hafta | Öneride bulunabilme | |
| 7. Hafta | Sıklık zarfları | |
| 8. Hafta | Özne ve nesne adılları | |
| 9. Hafta | Arasınav | |
| 10. Hafta | Geniş zamanda yazılmış basit düzeyde kısa metinleri yorumlayabilme | |
| 11. Hafta | Hoşlandığı ve hoşlanmadığı şeyleri ifade edebilme | |
| 12. Hafta | Aktiviteleri aktarabilme, karşısındakine sorabilme | |
| 13. Hafta | Rica ve ikram kalıpları | |
| 14. Hafta | There is/ there are kalıbı ve some, any, a, an kullanımı | |
| 15. Hafta | Final Sınavı |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Günümüz sanatının disiplinlerarası özelliklerine uygun olarak, sanat üretiminde farklı disiplinleri birlikte kullanır. | ✔ | |||||
| 2 | Profesyonel standartlar düzeyinde bir sanat donanımına sahip olur. | ✔ | |||||
| 3 | Alanında gerçekleşen ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder, uygulamalarını bu gelişmeler çerçevesinde çağdaş düzeyde gerçekleştirir. | ✔ | |||||
| 4 | Alanında kullanılan teknolojilerin gelişimlerine paralel bir şekilde gerekli olan teknik bilgi ve beceriyi öğrenip çalışmalarında kullanır. | ✔ | |||||
| 5 | Öğrenciler kuramsal ve uygulama sorunlarını kavrar ve bunları kendi özgün yaklaşımlarıyla yorumlayarak yapıt üretir. | ✔ | |||||
| 6 | Öğrenciler hem bağımsız düşünebilen donanımlı sanatçı adayları; hem de katılımcı, paylaşımcı, anlayış ve kültür farklılıklarına duyarlı, aydın bireyler olarak yetişir. | ✔ | |||||
| 7 | Sanatçı adayları gözlem ve çözümleme yapabilir, çok boyutlu düşünebilir. | ✔ | |||||
| 8 | Öğrenciler, sanat, teknik ve mesleki konularda yetkinlik kazanır. | ✔ | |||||
| 9 | Öğrenci kendini gerçekleştirebilme, çevresini dönüştürebilme bilincine ulaşır. | ✔ | |||||
| 10 | Çağdaş anlayışta üretilen bilgi, deneyim ve iş gücünün topluma yayılmasına katkıda bulunabilen, akademik araştırmalara öncelik veren, bu birikimini ulusal ve uluslararası düzeyde yaygınlaştıran öğrenciler yetişir. | ✔ | |||||
| 11 | Sanatsal yaratıcılıkta hangi nedenlerin hangi etkilere hangi düzeyde hangi araçlarla yol açtığını kavrar. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 |
|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY6 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY7 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY8 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY9 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY10 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY11 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 1 | 14 |
| Araştırma | 1 | 1 | 1 | |
| Diğer Faaliyetler | 6 | 1 | 6 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 1 | 1 | |
| Toplam İş Yükü | 51 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 2,0 | ||