| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Sanat Tarihi IV | TSB304 | Türkçe | Zorunlu | 6. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 2,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Dört döneme yayılan ders, mağara duvarlarındaki resimlerden modern çağa kadar üretilen sanat yapıtlarını tarihsel ve kültürel bir çizgide ayrıntılı olarak işlemeyi amaçlamaktadır. |
| Dersin İçeriği | Görsel okuryazarlık ve çözümleme becerisi geliştirilecek; sanat yapıtları toplumsal, tarihsel, ekonomik, coğrafi bağlamlarda değerlendirilebilecek, geçmiş ve bugün kavramlarıyla düşünsel bir altyapı edinilecektir. Sanat Tarihi IV, 19. yüzyıl ve 20. yüzyıl başında tüm dünyada etkili olan modern sanat akımlarına odaklanmaktadır. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Sanat yapıtlarını toplumsal, tarihsel, ekonomik, coğrafi bağlamlarda değerlendirilebilir. |
| 2 | Görsel okuryazarlık ve çözümleme becerisi geliştirir. |
| 3 | Sanat yapıtlarını 19. yüzyıl ve 20. yüzyıl başında tüm dünyada etkili olan modern sanat akımları bağlamında tanımlayabilir. |
| 4 | Farklı kültürlerin ve zamanların üretim biçimlerine dair farkındalık kazanır. |
| 5 | Sanatsal araçların geçmişi hakkında bilgi sahibi olur. |
| 6 | Kültürel tarih bilinci kazanır. |
| 7 | Sanatçı, sanat yapıtı, izleyici ve sanat kurumları arasındaki ilişki üzerine bilgi sahibi olur ve yorum yeteneği gelişir. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Dersin Tanıtımı | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 2. Hafta | Rokoko | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 3. Hafta | Yeni Klasikçilik | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 4. Hafta | Romantizm | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 5. Hafta | Romantizm | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 6. Hafta | Gerçekçilik | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 7. Hafta | Ara Sınav | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 8. Hafta | Edouard Manet | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 9. Hafta | İzlenimcilik | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 10. Hafta | İzlenimcilik Sonrası: Yeni-İzlenimcilik (Neo-Empresyonizm); Gauguin ve Van Gogh | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 11. Hafta | İzlenimcilik Sonrası: Munch ve Rodin | |
| 12. Hafta | İzlenimcilik Sonrası: Cézanne | |
| 13. Hafta | Döneme Genel Bakış ve Tartışma | |
| 14. Hafta | Yarıyıl Sonu Sınavı |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Günümüz sanatının disiplinlerarası özelliklerine uygun olarak, sanat üretiminde farklı disiplinleri birlikte kullanır. | ✔ | |||||
| 2 | Profesyonel standartlar düzeyinde bir sanat donanımına sahip olur. | ✔ | |||||
| 3 | Alanında gerçekleşen ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder, uygulamalarını bu gelişmeler çerçevesinde çağdaş düzeyde gerçekleştirir. | ✔ | |||||
| 4 | Alanında kullanılan teknolojilerin gelişimlerine paralel bir şekilde gerekli olan teknik bilgi ve beceriyi öğrenip çalışmalarında kullanır. | ✔ | |||||
| 5 | Öğrenciler kuramsal ve uygulama sorunlarını kavrar ve bunları kendi özgün yaklaşımlarıyla yorumlayarak yapıt üretir. | ✔ | |||||
| 6 | Öğrenciler hem bağımsız düşünebilen donanımlı sanatçı adayları; hem de katılımcı, paylaşımcı, anlayış ve kültür farklılıklarına duyarlı, aydın bireyler olarak yetişir. | ✔ | |||||
| 7 | Sanatçı adayları gözlem ve çözümleme yapabilir, çok boyutlu düşünebilir. | ✔ | |||||
| 8 | Öğrenciler, sanat, teknik ve mesleki konularda yetkinlik kazanır. | ✔ | |||||
| 9 | Öğrenci kendini gerçekleştirebilme, çevresini dönüştürebilme bilincine ulaşır. | ✔ | |||||
| 10 | Çağdaş anlayışta üretilen bilgi, deneyim ve iş gücünün topluma yayılmasına katkıda bulunabilen, akademik araştırmalara öncelik veren, bu birikimini ulusal ve uluslararası düzeyde yaygınlaştıran öğrenciler yetişir. | ✔ | |||||
| 11 | Sanatsal yaratıcılıkta hangi nedenlerin hangi etkilere hangi düzeyde hangi araçlarla yol açtığını kavrar. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY6 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY8 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY10 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY11 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 10 | 1 | 10 |
| Araştırma | 10 | 1 | 10 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 2 | 2 | |
| Toplam İş Yükü | 51 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 2,0 | ||