| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Sanat Tarihi III | TSB303 | Türkçe | Zorunlu | 5. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 2,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi İbrahim Soner ÖZDEMİR |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi İbrahim Soner ÖZDEMİR (Güz) |
| Dersin Amacı | Dört döneme yayılan ders, mağara duvarlarındaki resimlerden modern çağa kadar üretilen sanat yapıtlarını tarihsel ve kültürel bir çizgide ayrıntılı olarak işlemeyi amaçlamaktadır. |
| Dersin İçeriği | Görsel okuryazarlık ve çözümleme becerisi geliştirilecek; sanat yapıtları toplumsal, tarihsel, ekonomik, coğrafi bağlamlarda değerlendirilebilecek, geçmiş ve bugün kavramlarıyla düşünsel bir altyapı edinilecektir. Sanat Tarihi III, modern düşüncenin ışığında Rönesans sonrası Avrupa sanatına odaklanmakta ve 19. yüzyıl sanat akımlarına kadar uzanmaktadır. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Sanat yapıtlarını toplumsal, tarihsel, ekonomik, coğrafi bağlamlarda değerlendirilebilir. |
| 2 | Görsel okuryazarlık ve çözümleme becerisi geliştirir. |
| 3 | Sanat yapıtlarını modern düşüncenin ışığında Rönesans’tan 19. yüzyıla kadar uzanan bir tarihsellik içinde tanımlayabilir. |
| 4 | Farklı kültürlerin ve zamanların üretim biçimlerine dair farkındalık kazanır. |
| 5 | Sanatsal araçların geçmişi hakkında bilgi sahibi olur. |
| 6 | Kültürel tarih bilinci kazanır. |
| 7 | Sanatçı, sanat yapıtı, izleyici ve sanat kurumları arasındaki ilişki üzerine bilgi sahibi olur ve yorum yeteneği gelişir. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Dersin Tanıtımı Rönesans Nedir | |
| 2. Hafta | Rönesans Mimarisi | |
| 3. Hafta | Siena Okulu | |
| 4. Hafta | Floransa Okulu | |
| 5. Hafta | Venedik Okulu | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 6. Hafta | Roma Ekolü | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 7. Hafta | Arasınav | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 8. Hafta | Rönesans Heykel Sanatı | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 9. Hafta | Kuzey Rönesansı | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 10. Hafta | Geç Rönesans Sanatı: Maniyerizm | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 11. Hafta | Barok Sanat - İtalya | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 12. Hafta | Barok Sanat İspanya | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 13. Hafta | Barok Sanat, Fransa, Hollanda | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 14. Hafta | Yarıyıl Sonu Sınavı | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 2 | Profesyonel standartlar düzeyinde bir sanat donanımına sahip olur. | ✔ | |||||
| 3 | Alanında gerçekleşen ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder, uygulamalarını bu gelişmeler çerçevesinde çağdaş düzeyde gerçekleştirir. | ✔ | |||||
| 4 | Alanında kullanılan teknolojilerin gelişimlerine paralel bir şekilde gerekli olan teknik bilgi ve beceriyi öğrenip çalışmalarında kullanır. | ✔ | |||||
| 5 | Öğrenciler kuramsal ve uygulama sorunlarını kavrar ve bunları kendi özgün yaklaşımlarıyla yorumlayarak yapıt üretir. | ✔ | |||||
| 5 | Öğrenciler kuramsal ve uygulama sorunlarını kavrar ve bunları kendi özgün yaklaşımlarıyla yorumlayarak yapıt üretir. | ✔ | |||||
| 6 | Öğrenciler hem bağımsız düşünebilen donanımlı sanatçı adayları; hem de katılımcı, paylaşımcı, anlayış ve kültür farklılıklarına duyarlı, aydın bireyler olarak yetişir. | ✔ | |||||
| 7 | Sanatçı adayları gözlem ve çözümleme yapabilir, çok boyutlu düşünebilir. | ✔ | |||||
| 8 | Öğrenciler, sanat, teknik ve mesleki konularda yetkinlik kazanır. | ✔ | |||||
| 9 | Öğrenci kendini gerçekleştirebilme, çevresini dönüştürebilme bilincine ulaşır. | ✔ | |||||
| 10 | Çağdaş anlayışta üretilen bilgi, deneyim ve iş gücünün topluma yayılmasına katkıda bulunabilen, akademik araştırmalara öncelik veren, bu birikimini ulusal ve uluslararası düzeyde yaygınlaştıran öğrenciler yetişir. | ✔ | |||||
| 11 | Sanatsal yaratıcılıkta hangi nedenlerin hangi etkilere hangi düzeyde hangi araçlarla yol açtığını kavrar. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PY2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY5 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY8 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY10 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY11 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| Güz Dönemi | |||
| Sorumlu Personel | Grup | Değerlendirme Yöntemi | Yüzde |
|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi İbrahim Soner ÖZDEMİR | Vize | 45,00 | |
| Dr. Öğr. Üyesi İbrahim Soner ÖZDEMİR | Final | 55,00 | |
| Toplam | 100,00 | ||
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 10 | 1 | 10 |
| Araştırma | 10 | 1 | 10 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 2 | 2 | |
| Toplam İş Yükü | 51 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 2,0 | ||