| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Sanat Tarihi I | TSB203 | Türkçe | Zorunlu | 3. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 2,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Ayşe Nahide YILMAZ |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Ayşe Nahide YILMAZ (Güz) |
| Dersin Amacı | Dört döneme yayılan ders, mağara duvarlarındaki resimlerden modern çağa kadar üretilen sanat yapıtlarını tarihsel ve kültürel bir çizgide ayrıntılı olarak işlemeyi amaçlamaktadır. |
| Dersin İçeriği | Görsel okuryazarlık ve çözümleme becerisi geliştirilecek; sanat yapıtları toplumsal, tarihsel, ekonomik, coğrafi bağlamlarda değerlendirilebilecek, geçmiş ve bugün kavramlarıyla düşünsel bir altyapı edinilecektir. Sanat Tarihi I, tarih öncesi dönemlerdekinden başlayarak Ortadoğu, Ege, Akdeniz ve Anadolu coğrafyasındaki uygarlıkların Erken Hıristiyanlığa gelene kadar üretilen sanat yapıtlarına odaklanmaktadır. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Sanat yapıtlarını toplumsal, tarihsel, ekonomik, coğrafi bağlamlarda değerlendirilebilir. |
| 2 | Görsel okuryazarlık ve çözümleme becerisi geliştirir. |
| 3 | Sanat yapıtlarını tarih öncesi dönemlerden Erken Hıristiyanlığa kadar tarihsellikleri içinde tanımlayabilir. |
| 4 | Farklı kültürlerin ve zamanların üretim biçimlerine dair farkındalık kazanır. |
| 5 | Sanatsal araçların geçmişi hakkında bilgi sahibi olur. |
| 6 | Kültürel tarih bilinci kazanır. |
| 7 | Sanatçı, sanat yapıtı, izleyici ve sanat kurumları arasındaki ilişki üzerine bilgi sahibi olur ve yorum yeteneği gelişir. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Giriş: Sanat, Sanatçı, Sanat Yapıtı, Sanat Tarihi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 2. Hafta | Tarih Öncesi Mağara Sanatı | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 3. Hafta | Anadolu’da Tarih Öncesi Sanatı | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 4. Hafta | Mezopotamya Sanatı | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 5. Hafta | Mısır Sanatı | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 6. Hafta | Ege ve Anadolu Uygarlıkları: Kiklad, Troya, Girit, Miken, Lidya | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 7. Hafta | Arasınav | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 8. Hafta | Karya ve Erken Yunan: Arkaik Dönem | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 9. Hafta | Yunan Sanatı: Klasik - Helenistik | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 10. Hafta | Roma Sanatı | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 11. Hafta | İslamiyet Öncesi Türk Sanatı | Araştırma |
| 12. Hafta | Erken Hıristiyanlık ve Bizans Sanatı | Araştırma |
| 13. Hafta | Selçuklu Sanatı, İslamiyet Öncesi Türk Sanatı, Bizans Sanatı, Selçuklu Sanatı Etkileşimi | Araştırma |
| 14. Hafta | Sonsınav | Araştırma |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Günümüz sanatının disiplinlerarası özelliklerine uygun olarak, sanat üretiminde farklı disiplinleri birlikte kullanır. | ✔ | |||||
| 2 | Profesyonel standartlar düzeyinde bir sanat donanımına sahip olur. | ✔ | |||||
| 3 | Alanında gerçekleşen ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder, uygulamalarını bu gelişmeler çerçevesinde çağdaş düzeyde gerçekleştirir. | ✔ | |||||
| 4 | Alanında kullanılan teknolojilerin gelişimlerine paralel bir şekilde gerekli olan teknik bilgi ve beceriyi öğrenip çalışmalarında kullanır. | ✔ | |||||
| 5 | Öğrenciler kuramsal ve uygulama sorunlarını kavrar ve bunları kendi özgün yaklaşımlarıyla yorumlayarak yapıt üretir. | ✔ | |||||
| 6 | Öğrenciler hem bağımsız düşünebilen donanımlı sanatçı adayları; hem de katılımcı, paylaşımcı, anlayış ve kültür farklılıklarına duyarlı, aydın bireyler olarak yetişir. | ✔ | |||||
| 7 | Sanatçı adayları gözlem ve çözümleme yapabilir, çok boyutlu düşünebilir. | ✔ | |||||
| 8 | Öğrenciler, sanat, teknik ve mesleki konularda yetkinlik kazanır. | ✔ | |||||
| 9 | Öğrenci kendini gerçekleştirebilme, çevresini dönüştürebilme bilincine ulaşır. | ✔ | |||||
| 10 | Çağdaş anlayışta üretilen bilgi, deneyim ve iş gücünün topluma yayılmasına katkıda bulunabilen, akademik araştırmalara öncelik veren, bu birikimini ulusal ve uluslararası düzeyde yaygınlaştıran öğrenciler yetişir. | ✔ | |||||
| 11 | Sanatsal yaratıcılıkta hangi nedenlerin hangi etkilere hangi düzeyde hangi araçlarla yol açtığını kavrar. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY8 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY10 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY11 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 10 | 1 | 10 |
| Araştırma | 7 | 1 | 7 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 5 | 5 | |
| Toplam İş Yükü | 51 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 2,0 | ||