| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Sanat Kavramlarına Giriş I | TSB107 | Türkçe | Zorunlu | 1. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Ayşe Nahide YILMAZ |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Ayşe Nahide YILMAZ (Güz) |
| Dersin Amacı | Sanatın temel kavramlarına ve tarihsel gelişimine kuramlar ve akımlarla birlikte bir giriş niteliği taşıyan derste kavramların yere ve zamana göre nasıl değiştiğini göstermek amaçlanmaktadır. Öğrenci, bir sanat yapıtını anlama sürecinde sanatçı, sanat kurumları ve izleyici olgularının nasıl çalıştığına dair temel bir kavrayışa sahip olacaktır. |
| Dersin İçeriği | Bu ders sanatın zamana ve kültürlere göre değişen tanımlarını, sanatın zanaattan ayrılma sürecini, temel kavramların görsel belgeler eşliğinde açıklanması ve karşılaştırmalar yapılmasını kapsamaktadır. Sanatın farklı alanlara bölünmesi, beğeni ve estetik yargıların işleyişi, dünyanın algılanışı ve görüntü üretme alışkanlıklarının yanı sıra, sanat kurumlarını ortaya çıkaran sanatçı, yapıt, piyasa gibi olgular bu dersin konuları arasındadır. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Sanatın tarihsel süreçte farklı işlevlerle değişen anlamı üzerine bilgi sahibi olur. |
| 2 | Sanat ve zanaat ilişkisinde benzerlik ve farklılıklar konusunda bilgi edinir. |
| 3 | Resim, heykel, gösteri, fotoğraf, sinema, mimari gibi farklı sanat disiplinlerini öğrenir. |
| 4 | Sanat yapıtlarını anlamada hayalgücü, kurgu, benimseme olgularının önemine dair farkındalık kazanır. |
| 5 | Dünyanın algılanışı ve görüntü üretme alışkanlıkları hakkında bilgi sahibi olur. |
| 6 | Beğeni ve estetik yargıların oluşmasını temel düzeyde açıklayabilir. |
| 7 | Sanatçı, sanat yapıtı, izleyici ve sanat kurumları arasındaki ilişki üzerine bilgi sahibi olur ve yorum yeteneği gelişir. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Ders Tanıtımı; Amaç, Yöntem, Sorumluluk ve Beklentiler | |
| 2. Hafta | Tekhne, Ars, Art, Sanat | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 3. Hafta | Rönesans Döneminde Sanatın Yükselişi ve Sınıflandırılışı | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 4. Hafta | Film gösterimi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 5. Hafta | Film üzerine tartışma | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 6. Hafta | Sanatın Bölünmesi | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 7. Hafta | Ara Sınav | |
| 8. Hafta | Sanatçı, Eser, Piyasa | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 9. Hafta | Beğeniden Estetiğe | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 10. Hafta | 1789 Fransız Devrimi ve Sanat | Araştırma |
| 11. Hafta | Modern Kurgu: Dünya ve Görüntü | Diğer Faaliyetler, Araştırma |
| 12. Hafta | Hayalgücü, Güzellik, Benimseme | Diğer Faaliyetler |
| 13. Hafta | Sanat Kavramlarının Yazılışı ve Bir Uygulama, Genel Değerlendirme | Diğer Faaliyetler |
| 14. Hafta | Yarıyıl Sonu Sınavı |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Günümüz sanatının disiplinlerarası özelliklerine uygun olarak, sanat üretiminde farklı disiplinleri birlikte kullanır. | ✔ | |||||
| 2 | Profesyonel standartlar düzeyinde bir sanat donanımına sahip olur. | ✔ | |||||
| 3 | Alanında gerçekleşen ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder, uygulamalarını bu gelişmeler çerçevesinde çağdaş düzeyde gerçekleştirir. | ✔ | |||||
| 4 | Alanında kullanılan teknolojilerin gelişimlerine paralel bir şekilde gerekli olan teknik bilgi ve beceriyi öğrenip çalışmalarında kullanır. | ✔ | |||||
| 5 | Öğrenciler kuramsal ve uygulama sorunlarını kavrar ve bunları kendi özgün yaklaşımlarıyla yorumlayarak yapıt üretir. | ✔ | |||||
| 6 | Öğrenciler hem bağımsız düşünebilen donanımlı sanatçı adayları; hem de katılımcı, paylaşımcı, anlayış ve kültür farklılıklarına duyarlı, aydın bireyler olarak yetişir. | ✔ | |||||
| 7 | Sanatçı adayları gözlem ve çözümleme yapabilir, çok boyutlu düşünebilir. | ✔ | |||||
| 8 | Öğrenciler, sanat, teknik ve mesleki konularda yetkinlik kazanır. | ✔ | |||||
| 9 | Öğrenci kendini gerçekleştirebilme, çevresini dönüştürebilme bilincine ulaşır. | ✔ | |||||
| 10 | Çağdaş anlayışta üretilen bilgi, deneyim ve iş gücünün topluma yayılmasına katkıda bulunabilen, akademik araştırmalara öncelik veren, bu birikimini ulusal ve uluslararası düzeyde yaygınlaştıran öğrenciler yetişir. | ✔ | |||||
| 11 | Sanatsal yaratıcılıkta hangi nedenlerin hangi etkilere hangi düzeyde hangi araçlarla yol açtığını kavrar. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY10 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY11 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 7 | 1 | 7 |
| Araştırma | 6 | 1 | 6 | |
| Diğer Faaliyetler | 3 | 1 | 3 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ödev 1 | 15 | 1 | 15 | |
| Final | 1 | 1,5 | 1,5 | |
| Uygulama | 15 | 1 | 15 | |
| Toplam İş Yükü | 76,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||