| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Temel Sanat Eğitimi I | TSB101 | Türkçe | Zorunlu | 1. Yarıyıl | 4 + 4 | 6,0 | 9,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. BURHAN YILMAZ |
| Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. BURHAN YILMAZ (Güz) |
| Dersin Amacı | Temel Sanat Eğitimi dersinin amacı resim sanatındaki temel plastik elemanların, nitel ve nicel ögeler ile kompozisyon biçimlerinin uygulanmasını gerçekleştirebilme; Resim sanatının temel elemanlarını uygulamayı ve temel sanat formlarını kullanmayı öğretmektir. |
| Dersin İçeriği | Temel sanat elemanları, görme, algılama, seçme ve organize etme becerisi, sanatın temel kodları, sanat eserinin temel elemanları, uygulama, resim sanatının temel yapıları, resim sanatının yapısal özellikleri, biçim oluşturma, form oluşturma, yeni biçimleri araştırma konularını içermektedir. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Temel sanat elemanları olan ışık, gölge, çizgi, nokta, leke ve dokuyu öğrenir. |
| 2 | Çizgi, nokta, leke, biçim, form gibi öğeleri temel sanat öğesi olarak kullanabilir. |
| 3 | Doğal ve yapay nesne çizimlerinde nokta, çizgi, leke, ışık ve gölgeyi doğru biçimde kullanabilir. |
| 4 | Yüzey üzerinde iki ve üç boyutlu uygulamalar ve doku çalışmaları yapabilir. |
| 5 | Denge, ritim, zıtlık ve perspektif ilkeleriyle kompozisyonlar kurgulayabilir. |
| 6 | Temel sanat malzemelerini ve tekniklerini siyah-beyaz zemin ve üç boyutla uygulayabilir |
| 7 | Doğadan ve yapay çevreden yola çıkarak kişisel yorumlar ve özgün çalışmalar geliştirebilir. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Işık, renk ve form ilişkisinin anlatımı, materyallerin listelenmesi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 2. Hafta | Doğada ve sanatta ışık: çizim uygulamaları | Diğer Faaliyetler, Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 3. Hafta | Nokta, noktanın tanımı, türleri, nokta aracılığıyla ışığın anlatımı, leke ve ton skalası konusu ve uygulama | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler |
| 4. Hafta | Görsel anlatım öğesi olarak sanatta ışık-gölge ilişkileri ve uygulama | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler |
| 5. Hafta | Nokta ve çizgiyle biçimler oluşturma: denge, armoni, zıtlık ilkelerinin uygulanması | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler |
| 6. Hafta | Görsel anlatımda nokta, çizgi ve biçimle derinlik etkilerinin araştırması | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 7. Hafta | Ara Sınav | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 8. Hafta | Çizgi, çizginin tanımı, görsel anlatımda çizginin kullanımı ve uygulama | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler |
| 9. Hafta | Doğa ve sanatta çizgi: farklı türden doğal ve yapay objelerin etüt edilmesi | Diğer Faaliyetler, Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 10. Hafta | Farklı elemanlarla çizgi olanaklarının araştırılması ve uygulama | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 11. Hafta | Çizgide Perspektif, perspektif çizimi uygulamaları | Diğer Faaliyetler, Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 12. Hafta | Perspektif çizimi uygulamaları | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler |
| 13. Hafta | Doku, dış yapı: dokunun tanımı, görsel anlatımda dokunun yeri ve uygulama, doğal ve yapay doku çalışmaları | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 14. Hafta | Yarıyıl Sonu Sınavı | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Günümüz sanatının disiplinlerarası özelliklerine uygun olarak, sanat üretiminde farklı disiplinleri birlikte kullanır. | ✔ | |||||
| 2 | Profesyonel standartlar düzeyinde bir sanat donanımına sahip olur. | ✔ | |||||
| 3 | Alanında gerçekleşen ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder, uygulamalarını bu gelişmeler çerçevesinde çağdaş düzeyde gerçekleştirir. | ✔ | |||||
| 4 | Alanında kullanılan teknolojilerin gelişimlerine paralel bir şekilde gerekli olan teknik bilgi ve beceriyi öğrenip çalışmalarında kullanır. | ✔ | |||||
| 5 | Öğrenciler kuramsal ve uygulama sorunlarını kavrar ve bunları kendi özgün yaklaşımlarıyla yorumlayarak yapıt üretir. | ✔ | |||||
| 6 | Öğrenciler hem bağımsız düşünebilen donanımlı sanatçı adayları; hem de katılımcı, paylaşımcı, anlayış ve kültür farklılıklarına duyarlı, aydın bireyler olarak yetişir. | ✔ | |||||
| 7 | Sanatçı adayları gözlem ve çözümleme yapabilir, çok boyutlu düşünebilir. | ✔ | |||||
| 8 | Öğrenciler, sanat, teknik ve mesleki konularda yetkinlik kazanır. | ✔ | |||||
| 9 | Öğrenci kendini gerçekleştirebilme, çevresini dönüştürebilme bilincine ulaşır. | ✔ | |||||
| 10 | Çağdaş anlayışta üretilen bilgi, deneyim ve iş gücünün topluma yayılmasına katkıda bulunabilen, akademik araştırmalara öncelik veren, bu birikimini ulusal ve uluslararası düzeyde yaygınlaştıran öğrenciler yetişir. | ✔ | |||||
| 11 | Sanatsal yaratıcılıkta hangi nedenlerin hangi etkilere hangi düzeyde hangi araçlarla yol açtığını kavrar. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY6 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY8 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY10 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY11 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 8 | 112 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 3 | 42 |
| Araştırma | 14 | 2 | 28 | |
| Diğer Faaliyetler | 11 | 1 | 11 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1,5 | 1,5 |
| Ödev 1 | 3 | 5 | 15 | |
| Ödev 2 | 3 | 5 | 15 | |
| Final | 1 | 5 | 5 | |
| Toplam İş Yükü | 229,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 9,0 | ||