| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Estetik I | TSB205 | Türkçe | Zorunlu | 3. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 2,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi İbrahim Soner ÖZDEMİR |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi İbrahim Soner ÖZDEMİR (Güz) |
| Dersin Amacı | Bu derste, öğrencilerin bir felsefe disiplini olarak estetik tarihindeki ve çağdaş estetik alanındaki belli ana konular ve tartışmalar hakkında bilgi sahibi olmaları amaçlanmaktadır. |
| Dersin İçeriği | Sanatsal temsilin doğası, tasarım ve yaratım edimleri, duyguların sanatta ifadesi, estetik yüklemler, sanatın anlamı, sanat yapıtının değeri, sanatçının niyeti ve izleyicinin konumu bu konular arasındadır. Bilgi edinmenin yanısıra, estetik deneyime bilinçli katılım sağlanacaktır. Bu deneyim ışığında, sanata ve sanat nesnesine düşünsel yaklaşımda değişimler yaşanacaktır. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Bir felsefe disiplini olan estetik üzerine temel bilgi sahibi olur. |
| 2 | Estetik bilince sahip bir birey olarak yorumlama ve algılama yetilerini geliştirir. |
| 3 | Sanat yapıtlarını estetik farkındalıkla tanımlayabilir. |
| 4 | Sanat yapıtlarını anlamada hayalgücü, kurgu, duygulanım gibi olgularının önemine dair farkındalık kazanır. |
| 5 | Dünyanın algılanışı ve yorumlanması hakkında bilgi sahibi olur. |
| 6 | Beğeni ve estetik yargıların oluşmasını temel düzeyde açıklayabilir. |
| 7 | Sanatçı, sanat yapıtı, izleyici ve sanat kurumları arasındaki ilişki üzerine bilgi sahibi olur ve yorum yeteneği gelişir. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Ders Tanıtımı; Amaç, Yöntem, Sorumluluk ve Beklentiler | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 2. Hafta | Estetik Yüklemler ve Sorular | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 3. Hafta | İmge ve Gerçeklik: Estetik nesneler ve biçimsel çözümlemeleri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 4. Hafta | Estetik Bilinç: Duygulanım, beğeni ve değerlendirme | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 5. Hafta | Yüce, Güzel ve Trajik ile Bayağı, Çirkin ve Komik | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 6. Hafta | Esin ve Deha: Calliope ve kızkardeşleri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 7. Hafta | Arasınav | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 8. Hafta | Sanatın Kökeni ve İşlevi | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 9. Hafta | Sanatçı ve Sanat Yapıtı: Yaratıcılık, özgünlük, sanatçı/tasarımcı portresi, sanatçı ve sanat ilişkisinde kopuş | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 10. Hafta | İzleyici ve Sanat Yapıtı: Kurumların işlevi, izleyici tutumları | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 11. Hafta | Sanatçı ve İzleyici: Alımlama estetiği, söylen ve ayin | Araştırma |
| 12. Hafta | Biçem: Sanat ve tasarım türleri | Araştırma |
| 13. Hafta | Öncü: Modernden postmoderne estetik | Araştırma |
| 14. Hafta | Genel Değerlendirme ve Yarıyıl Sonu Sınavı |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Günümüz sanatının disiplinlerarası özelliklerine uygun olarak, sanat üretiminde farklı disiplinleri birlikte kullanır. | ✔ | |||||
| 2 | Profesyonel standartlar düzeyinde bir sanat donanımına sahip olur. | ✔ | |||||
| 3 | Alanında gerçekleşen ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder, uygulamalarını bu gelişmeler çerçevesinde çağdaş düzeyde gerçekleştirir. | ✔ | |||||
| 4 | Alanında kullanılan teknolojilerin gelişimlerine paralel bir şekilde gerekli olan teknik bilgi ve beceriyi öğrenip çalışmalarında kullanır. | ✔ | |||||
| 5 | Öğrenciler kuramsal ve uygulama sorunlarını kavrar ve bunları kendi özgün yaklaşımlarıyla yorumlayarak yapıt üretir. | ✔ | |||||
| 6 | Öğrenciler hem bağımsız düşünebilen donanımlı sanatçı adayları; hem de katılımcı, paylaşımcı, anlayış ve kültür farklılıklarına duyarlı, aydın bireyler olarak yetişir. | ✔ | |||||
| 7 | Sanatçı adayları gözlem ve çözümleme yapabilir, çok boyutlu düşünebilir. | ✔ | |||||
| 8 | Öğrenciler, sanat, teknik ve mesleki konularda yetkinlik kazanır. | ✔ | |||||
| 9 | Öğrenci kendini gerçekleştirebilme, çevresini dönüştürebilme bilincine ulaşır. | ✔ | |||||
| 10 | Çağdaş anlayışta üretilen bilgi, deneyim ve iş gücünün topluma yayılmasına katkıda bulunabilen, akademik araştırmalara öncelik veren, bu birikimini ulusal ve uluslararası düzeyde yaygınlaştıran öğrenciler yetişir. | ✔ | |||||
| 11 | Sanatsal yaratıcılıkta hangi nedenlerin hangi etkilere hangi düzeyde hangi araçlarla yol açtığını kavrar. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY8 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY10 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY11 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| Güz Dönemi | |||
| Sorumlu Personel | Grup | Değerlendirme Yöntemi | Yüzde |
|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi İbrahim Soner ÖZDEMİR | Vize | 45,00 | |
| Dr. Öğr. Üyesi İbrahim Soner ÖZDEMİR | Final | 55,00 | |
| Toplam | 100,00 | ||
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 10 | 1 | 10 |
| Araştırma | 7 | 1 | 7 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 5 | 5 | |
| Toplam İş Yükü | 51 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 2,0 | ||