| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Çağdaş Sanat II | RES404 | Türkçe | Zorunlu | 8. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 4,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Ferhat ÖZGÜR |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Bu derste, modern kavramı üzerinden modernlik, modernizm, postmodernizm olgularının incelenmesi ve tüketim kültürü içerisinde sanatın konumlanışı değerlendirilerek 20. yüzyılın sanat akımları ve tartışmaları ayrıntılı olarak anlatılması amaçlamaktadır. |
| Dersin İçeriği | Modern ve sonrası sanat akımlarının ışığında yeni teknolojiler ve üretim biçimleri ele alınmakta; modern sanatın temel kavram ve yöntemleri, geç kapitalist toplumda kültür, büyük anlatıların ve tarihin sonu, postmodern sanatla ilişkili kavram ve yöntemler başlıca sanatçılar, yapıtlar ve eğilimler üzerinden somutlaştırılmaktadır. İki dönemlik hazırlanan dersin ikincisinde tarihsel süreç 1960’lardan günümüze kadar gelen süreci kapsarken müzecilik, küratörlük, reklamcılık gibi çağdaş sanat kavramları da temel olarak anlatılmaktadır. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Sanat yapıtlarını toplumsal, tarihsel, ekonomik, coğrafi bağlamlarda değerlendirilebilir. |
| 2 | Görsel okuryazarlık ve çözümleme becerisi geliştirir. |
| 3 | 20. yüzyılın sanat yapıtlarını ve akımlarını tarihsellikleri içinde tanımlayabilir. |
| 4 | Farklı kültürlerin ve zamanların üretim biçimlerine dair farkındalık kazanır. |
| 5 | Yeni teknolojiler ve ifade olanakları hakkında bilgi sahibi olur. |
| 6 | Kültürel tarih bilinci kazanır. |
| 7 | Sanatçı, sanat yapıtı, izleyici ve sanat kurumları arasındaki ilişki üzerine bilgi sahibi olur ve yorum yeteneği gelişir. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Giriş: Konular, yöntem, beklenti ve sorumluluklar | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 2. Hafta | Azın Yeterliği | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 3. Hafta | Kavram Olarak Sanat | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 4. Hafta | Sanatlaşan Yeryüzü | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 5. Hafta | Harekette Bereket Vardır | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 6. Hafta | Bedenin Gösterisi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 7. Hafta | Arasınav | Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 8. Hafta | Kamera Sanatlarının Yükselişi | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 9. Hafta | Film Gösterimi | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler |
| 10. Hafta | 1980’lerde Resim ve Heykel | Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 11. Hafta | Küratörlük ve Bienaller | Diğer Faaliyetler, Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 12. Hafta | Reklamcılık ve Sanat | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 13. Hafta | Çağdaş, Güncel, Postmodern | Diğer Faaliyetler, Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 14. Hafta | Sonsınav | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Günümüz sanatının disiplinlerarası özelliklerine uygun olarak, sanat üretiminde farklı disiplinleri birlikte kullanır. | ✔ | |||||
| 2 | Profesyonel standartlar düzeyinde bir sanat donanımına sahip olur. | ✔ | |||||
| 3 | Alanında gerçekleşen ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder, uygulamalarını bu gelişmeler çerçevesinde çağdaş düzeyde gerçekleştirir. | ✔ | |||||
| 4 | Alanında kullanılan teknolojilerin gelişimlerine paralel bir şekilde gerekli olan teknik bilgi ve beceriyi öğrenip çalışmalarında kullanır. | ✔ | |||||
| 5 | Öğrenciler kuramsal ve uygulama sorunlarını kavrar ve bunları kendi özgün yaklaşımlarıyla yorumlayarak yapıt üretir. | ✔ | |||||
| 6 | Öğrenciler hem bağımsız düşünebilen donanımlı sanatçı adayları; hem de katılımcı, paylaşımcı, anlayış ve kültür farklılıklarına duyarlı, aydın bireyler olarak yetişir. | ✔ | |||||
| 7 | Sanatçı adayları gözlem ve çözümleme yapabilir, çok boyutlu düşünebilir. | ✔ | |||||
| 8 | Öğrenciler, sanat, teknik ve mesleki konularda yetkinlik kazanır. | ✔ | |||||
| 9 | Öğrenci kendini gerçekleştirebilme, çevresini dönüştürebilme bilincine ulaşır. | ✔ | |||||
| 10 | Çağdaş anlayışta üretilen bilgi, deneyim ve iş gücünün topluma yayılmasına katkıda bulunabilen, akademik araştırmalara öncelik veren, bu birikimini ulusal ve uluslararası düzeyde yaygınlaştıran öğrenciler yetişir. | ✔ | |||||
| 11 | Sanatsal yaratıcılıkta hangi nedenlerin hangi etkilere hangi düzeyde hangi araçlarla yol açtığını kavrar. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY8 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY10 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY11 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 1 | 14 |
| Araştırma | 14 | 1 | 14 | |
| Diğer Faaliyetler | 7 | 1 | 7 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ödev 1 | 14 | 1 | 14 | |
| Ödev 2 | 14 | 1 | 14 | |
| Final | 1 | 5 | 5 | |
| Uygulama | 5 | 1 | 5 | |
| Toplam İş Yükü | 102 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 4,0 | ||