| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortam Odaklı Sanat III | RES305 | Türkçe | Zorunlu | 5. Yarıyıl | 2 + 2 | 3,0 | 4,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | yüz yüze, atölye uygulama |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Mehmet ÖRS |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Mehmet ÖRS (Güz) |
| Dersin Amacı | Ortam odaklı geleneksel tekniklerden Sgrafitto tekniğini kavranması ve uygulama yapılabilmesi. Öğrencilerin ortam odaklı sanatın çok yönlülüğünü farklı disiplinlerde görebilmelerini; öznel tasarımlar yaratarak ortam/yapıt ilişkisini sorgulayabilmelerini ve yeni seçenekler geliştirebilmelerini sağlatabilmektir. |
| Dersin İçeriği | Duvar resminin temel kavramları ve tekniklerini, yeni çağdaş malzeme olanaklarını ve yapılacak çalışmayı mekânla ilişkilendirmeyi ve hazırlanmış olan projeyi uygulamaya geçirebilmek için ön çalışmalar yapabilmeyi sağlar. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Sigrafitto gibi geleneksel uygulama yöntemini öğrenebilir. |
| 2 | Ortam odaklı ve sabit yüzey tasarımlarında ortaya çıkarabilir. |
| 3 | Yeni önermeler doğrultusunda uygulama çalışmaları yapabilir. |
| 4 | Mekanla ilgili yapılacak olan çalışmanın hangi teknik ile çalışılacağına karar verebilir. |
| 5 | Projenin kavramsal çerçevesini irdeleyebilir. |
| 6 | Hazırlanmış projeyi belirlenmiş mekana aktarabilir. |
| 7 | Dosya şeklinde sunumu, sergileme biçimleri kavranabilir. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Ortam odaklı sanat örnekleri (Sgrafitto) | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 2. Hafta | Ortam odaklı çağdaş sanat örnekleri | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 3. Hafta | Mekan için çalışma önerileri ve mekan seçimi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 4. Hafta | Seçilen mekana göre tasarımlar hazırlamak | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 5. Hafta | Seçilen mekana göre tasarımlar hazırlamak | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 6. Hafta | Hazırlanmış olan projelerin tartışmaya açılması ve mekanla uyumunun tartışılması | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 7. Hafta | Ara Sınav | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 8. Hafta | Hazırlanmış olan projelerin tartışmaya açılması ve mekanla uyumunun tartışılması. | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 9. Hafta | Projelerin uygulamaya hazırlanması ve malzeme bilgilerinin aktarılması | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 10. Hafta | Ön hazırlık çalışmalarının değerlendirmesi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler |
| 11. Hafta | Projelerin uygulanması | Diğer Faaliyetler, Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 12. Hafta | Hazırlanmış ve uygulanmış projenin sunumu | Diğer Faaliyetler, Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 13. Hafta | Devam ve değerlendirme | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 14. Hafta | Yarıyıl Sonu Sınavı | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler, Araştırma |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Günümüz sanatının disiplinlerarası özelliklerine uygun olarak, sanat üretiminde farklı disiplinleri birlikte kullanır. | ✔ | |||||
| 2 | Profesyonel standartlar düzeyinde bir sanat donanımına sahip olur. | ✔ | |||||
| 3 | Alanında gerçekleşen ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder, uygulamalarını bu gelişmeler çerçevesinde çağdaş düzeyde gerçekleştirir. | ✔ | |||||
| 4 | Alanında kullanılan teknolojilerin gelişimlerine paralel bir şekilde gerekli olan teknik bilgi ve beceriyi öğrenip çalışmalarında kullanır. | ✔ | |||||
| 5 | Öğrenciler kuramsal ve uygulama sorunlarını kavrar ve bunları kendi özgün yaklaşımlarıyla yorumlayarak yapıt üretir. | ✔ | |||||
| 6 | Öğrenciler hem bağımsız düşünebilen donanımlı sanatçı adayları; hem de katılımcı, paylaşımcı, anlayış ve kültür farklılıklarına duyarlı, aydın bireyler olarak yetişir. | ✔ | |||||
| 7 | Sanatçı adayları gözlem ve çözümleme yapabilir, çok boyutlu düşünebilir. | ✔ | |||||
| 8 | Öğrenciler, sanat, teknik ve mesleki konularda yetkinlik kazanır. | ✔ | |||||
| 9 | Öğrenci kendini gerçekleştirebilme, çevresini dönüştürebilme bilincine ulaşır. | ✔ | |||||
| 10 | Çağdaş anlayışta üretilen bilgi, deneyim ve iş gücünün topluma yayılmasına katkıda bulunabilen, akademik araştırmalara öncelik veren, bu birikimini ulusal ve uluslararası düzeyde yaygınlaştıran öğrenciler yetişir. | ✔ | |||||
| 11 | Sanatsal yaratıcılıkta hangi nedenlerin hangi etkilere hangi düzeyde hangi araçlarla yol açtığını kavrar. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY6 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY9 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY10 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY11 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 1 | 14 |
| Araştırma | 14 | 2 | 28 | |
| Diğer Faaliyetler | 5 | 1 | 5 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ödev 1 | 5 | 2 | 10 | |
| Ödev 2 | 5 | 2 | 10 | |
| Final | 1 | 6 | 6 | |
| Toplam İş Yükü | 102 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 4,0 | ||