| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Desen IV | RES208 | Türkçe | Zorunlu | 4. Yarıyıl | 2 + 1 | 3,0 | 3,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Arş. Gör. Özkan IŞIK |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı; öğrencilerin görsel algılama yeteneklerini geliştirmek, temel kompozisyon, çizim, ölçü, perspektif alıştırmaları yardımıyla ihtiyaçları çerçevesinde kendi kişisel anlatımlarını oluşturabilmeleri için desen becerilerini geliştirmelerini sağlamaktır. |
| Dersin İçeriği | Bu dersin içeriği, öğrencilere doğayı gözlemleyerek uygulama çalışmaları yaptırmaktır. Ayrıca, her türlü figürün optik görüntüsü üzerinden biçim ve kompozisyon araştırmaları ve öğrencilerin ilgi alanlarına yönelik desen çalışmaları yaptırmaktır. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Desenin temel kavramlarını açıklayabilir. |
| 2 | Desenin temel malzemelerini kullanabilir. |
| 3 | Çizgiyi ifade yöntemi olarak kullanabilir. |
| 4 | Doğayı malzemesi haline getirebilir. |
| 5 | Canlı ve cansız figür çizimlerinde fark yaratabilir. |
| 6 | Özgün çizimler yapabilir. |
| 7 | Çeşitli uygulamalar yapabilir. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Giriş | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 2. Hafta | Doğadan eskiz çizimleri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 3. Hafta | Doğadan eskiz çizimleri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 4. Hafta | Doğanın atölyede ifadesi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 5. Hafta | Çok objeli kompozisyon araştırmaları | Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 6. Hafta | Çok objeli kompozisyon araştırmaları | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 7. Hafta | Ara Sınav | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler |
| 8. Hafta | Canlı modelden etüd | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 9. Hafta | Canlı modelden etüd | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 10. Hafta | Canlı modelden etüd | Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 11. Hafta | Boy portre eskizleri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 12. Hafta | Boy portre etüdü | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 13. Hafta | Boy portre etüdü | Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 14. Hafta | Yarıyıl Sonu Sınavı | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Günümüz sanatının disiplinlerarası özelliklerine uygun olarak, sanat üretiminde farklı disiplinleri birlikte kullanır. | ✔ | |||||
| 2 | Profesyonel standartlar düzeyinde bir sanat donanımına sahip olur. | ✔ | |||||
| 3 | Alanında gerçekleşen ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder, uygulamalarını bu gelişmeler çerçevesinde çağdaş düzeyde gerçekleştirir. | ✔ | |||||
| 4 | Alanında kullanılan teknolojilerin gelişimlerine paralel bir şekilde gerekli olan teknik bilgi ve beceriyi öğrenip çalışmalarında kullanır. | ✔ | |||||
| 5 | Öğrenciler kuramsal ve uygulama sorunlarını kavrar ve bunları kendi özgün yaklaşımlarıyla yorumlayarak yapıt üretir. | ✔ | |||||
| 6 | Öğrenciler hem bağımsız düşünebilen donanımlı sanatçı adayları; hem de katılımcı, paylaşımcı, anlayış ve kültür farklılıklarına duyarlı, aydın bireyler olarak yetişir. | ✔ | |||||
| 7 | Sanatçı adayları gözlem ve çözümleme yapabilir, çok boyutlu düşünebilir. | ✔ | |||||
| 8 | Öğrenciler, sanat, teknik ve mesleki konularda yetkinlik kazanır. | ✔ | |||||
| 9 | Öğrenci kendini gerçekleştirebilme, çevresini dönüştürebilme bilincine ulaşır. | ✔ | |||||
| 10 | Çağdaş anlayışta üretilen bilgi, deneyim ve iş gücünün topluma yayılmasına katkıda bulunabilen, akademik araştırmalara öncelik veren, bu birikimini ulusal ve uluslararası düzeyde yaygınlaştıran öğrenciler yetişir. | ✔ | |||||
| 11 | Sanatsal yaratıcılıkta hangi nedenlerin hangi etkilere hangi düzeyde hangi araçlarla yol açtığını kavrar. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY6 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY9 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY10 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY11 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 3 | 42 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 1 | 14 |
| Diğer Faaliyetler | 4 | 1 | 4 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ödev 1 | 14 | 1 | 14 | |
| Final | 1 | 1,5 | 1,5 | |
| Toplam İş Yükü | 76,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||