| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Desen III | RES207 | Türkçe | Zorunlu | 3. Yarıyıl | 2 + 1 | 3,0 | 3,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Arş. Gör. Özkan IŞIK |
| Dersi Veren(ler) | Arş. Gör. Özkan IŞIK (Güz) |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı; öğrencilerin görsel algılama yeteneklerini geliştirmek, temel kompozisyon, çizim, ölçü, perspektif alıştırmaları yardımıyla ihtiyaçları çerçevesinde kendi kişisel anlatımlarını oluşturabilmeleri için desen becerilerini geliştirmelerini sağlamaktır. |
| Dersin İçeriği | Bu dersin içeriği, öğrencilerin doğa gözlemi üzerinden görsel algılama yeteneklerini geliştirmektir. Ayrıca bu ders, doğadan seçilmiş objenin iç mekan, dış mekan ve öğrencinin seçtiği kendi alanın da yeniden konumlandırılması üzerine uygulama çalışmaları içerir. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Desenin temel kavramlarını açıklayabilir. |
| 2 | Desenin temel malzemelerini kullanabilir. |
| 3 | Ele alınan konuyu düşünce, biçim açısından kavrayabilir. |
| 4 | Canlı ve cansız figür çalışmaları yapabilir. |
| 5 | Çizgi ile kendini ifade edebilir. |
| 6 | Özgün çizimler yapabilir. |
| 7 | Çeşitli uygulamalar yapabilir. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Giriş | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 2. Hafta | Doğadan eskiz çizimleri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 3. Hafta | Doğadan seçilmiş nesnenin etüdleri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 4. Hafta | Doğadan seçilmiş nesnenin etüdleri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 5. Hafta | Doğadan seçilmiş nesnenin dış mekanda yeniden konumlandırılması | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 6. Hafta | Doğadan seçilmiş nesnenin iç mekanda yeniden konumlandırılması | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 7. Hafta | Ara Sınav | Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 8. Hafta | Nesnenin canlı modelden çizimlerde konumlandırılması | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 9. Hafta | Nesnenin canlı modelden çizimlerinde konumlandırılması | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 10. Hafta | Canlı modelden kör çizim denemeleri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 11. Hafta | Canlı modelden kör çizim denemeleri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 12. Hafta | Canlı modelden etüd | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 13. Hafta | Canlı modelden etüd | Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 14. Hafta | Yarıyıl Sonu Sınavı | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Günümüz sanatının disiplinlerarası özelliklerine uygun olarak, sanat üretiminde farklı disiplinleri birlikte kullanır. | ✔ | |||||
| 2 | Profesyonel standartlar düzeyinde bir sanat donanımına sahip olur. | ✔ | |||||
| 3 | Alanında gerçekleşen ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder, uygulamalarını bu gelişmeler çerçevesinde çağdaş düzeyde gerçekleştirir. | ✔ | |||||
| 4 | Alanında kullanılan teknolojilerin gelişimlerine paralel bir şekilde gerekli olan teknik bilgi ve beceriyi öğrenip çalışmalarında kullanır. | ✔ | |||||
| 5 | Öğrenciler kuramsal ve uygulama sorunlarını kavrar ve bunları kendi özgün yaklaşımlarıyla yorumlayarak yapıt üretir. | ✔ | |||||
| 6 | Öğrenciler hem bağımsız düşünebilen donanımlı sanatçı adayları; hem de katılımcı, paylaşımcı, anlayış ve kültür farklılıklarına duyarlı, aydın bireyler olarak yetişir. | ✔ | |||||
| 7 | Sanatçı adayları gözlem ve çözümleme yapabilir, çok boyutlu düşünebilir. | ✔ | |||||
| 8 | Öğrenciler, sanat, teknik ve mesleki konularda yetkinlik kazanır. | ✔ | |||||
| 9 | Öğrenci kendini gerçekleştirebilme, çevresini dönüştürebilme bilincine ulaşır. | ✔ | |||||
| 10 | Çağdaş anlayışta üretilen bilgi, deneyim ve iş gücünün topluma yayılmasına katkıda bulunabilen, akademik araştırmalara öncelik veren, bu birikimini ulusal ve uluslararası düzeyde yaygınlaştıran öğrenciler yetişir. | ✔ | |||||
| 11 | Sanatsal yaratıcılıkta hangi nedenlerin hangi etkilere hangi düzeyde hangi araçlarla yol açtığını kavrar. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY6 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY8 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY9 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY10 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY11 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| Güz Dönemi | |||
| Sorumlu Personel | Grup | Değerlendirme Yöntemi | Yüzde |
|---|---|---|---|
| Arş. Gör. Özkan IŞIK | Vize | 40,00 | |
| Arş. Gör. Özkan IŞIK | Final | 60,00 | |
| Toplam | 100,00 | ||
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 3 | 42 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 1 | 14 |
| Diğer Faaliyetler | 3 | 1 | 3 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ödev 1 | 15 | 1 | 15 | |
| Final | 1 | 1,5 | 1,5 | |
| Toplam İş Yükü | 76,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||