Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İngilizce I ING101 Türkçe Zorunlu 1. Yarıyıl 2 + 0 2,0 2,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Öğr. Gör. Hatice BOZKURT TÜRK
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. Medine UÇAR ŞENGÜL (Güz)
Dersin Amacı İngilizce 1 kursunun genel amacı, öğrencilerin Ortak Avrupa Referans Çerçevesinde belirtildiği gibi A1 düzeyinde iletişim kurmaları için Temel İngilizce dil becerilerini kazanmalarına yardımcı olmaktır. Öğrencilere, rutin sosyal etkileşim biçimlerine etkin bir şekilde katılmak için gereken genel İngilizce dil becerilerini sağlar. Aynı zamanda dilbilgisi, kelime bilgisi, telaffuz ve dinleme, okuma, konuşma ve yazma becerilerini de içerir. Kurs ayrıca içeriği güncel uluslararası konulara dayandırarak öğrencileri motive etmeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği ING 101 kodlu bu ders, öğrencilerin başlangıç düzeyde İngilizce dilbilgisi ve kelime bilgisi ile birlikte okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerinin öğretimini içerir.
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 İlgi alanıyla ilgili cümleleri ve sıkça kullanılan anlatımları (örneğin, kişi ve aileyle ilgili bilgileri, alışveriş, iş, yakın çevre) anlayabilir.
2 Bilinen alışılmış konularda, doğrudan doğruya bilgi alışverişi söz konusu olduğunda, alışılagelmiş, basit durumlarda kendini ifade edebilir.
3 Geçmişi, eğitimi, çevresi ve doğrudan gereksinimleriyle bağlantılı şeyleri basit dilsel araçlar yardımıyla anlatabilir
4 Önceden tahmin edilebilecek günlük durumların içeriğiyle başa çıkabilecek kadar temel dilsel araç dağarcığına sahiptir; ama genelde istediklerini ifade ederken ödün vermek ve sözcük aramak zorunda kalabilir.
5 Kendi günlük yaşamı ile ilgili; insanlar, mekânları, işi ya da eğitim deneyimleri hakkında ayrıntılı bilgi verebilir.
6 Basit bir dille bir olay ya da iş hakkında kısa bilgi verebilir.
7 Yüz yüze, basit ve kısıtlı bir konuşma başlatabilir, konuşmayı sürdürüp bitirebilir. Çok fazla çaba göstermeden basit günlük konuşmalarla başa çıkabilir; soru sorup yanıtlayabilir ve tahmin edilebilecek günlük durumlarda, alışılagelmiş konular hakkında düşünce ve bilgi alışverişinde bulunabilir.
8 İnsanlar, yaşam ya da iş koşulları, gündelik işleri, hoşlandıkları ya da hoşlanmadıkları şeyler vb. hakkında kısa ve art arda sıralanmış basit deyimler ve tümceler kullanarak basit betimlemeler yapabilir
9 Günlük yaşantısıyla ilgili bir konu üzerine kısa ve önceden hazırlanmış bir sunum yapabilir; fikir, plan ve eylemler hakkında kısa gerekçeler gösterebilir ve açıklamalar getirebilir.
10 Günlük ya da mesleki dilde yaygın olan sözcükler kullanıldığında, alışılagelmiş somut konuları içeren kısa ve basit metinleri anlayabilir.
11 Çok sık kullanılan sözcüklerden oluşan ve belli bölümleri bilinen uluslararası sözcükleri içeren kısa ve basit metinleri okuyup anlayabilir.
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Giriş
2. Hafta Nerelisin?
3. Hafta Ünite 2 Günlük yaşam
4. Hafta Ünite 2 Günlük yaşam Ünite 3 Ne yapmaktan hoşlanırsınız?
5. Hafta Ünite 3 Ne yapmaktan hoşlanırsınız?
6. Hafta Ünite 4 Aileyle tanışın
7. Hafta Ara Sınav
8. Hafta Ünite 4 Aileyle tanışın Ünite 5 Kasabada
9. Hafta Revizyon
10. Hafta Ünite 5 Kasabada
11. Hafta Ünite 6 Eve hoş geldiniz
12. Hafta Ünite 6 Eve hoş geldiniz Ünite 7 Bunu yapabilirim
13. Hafta Ünite 7 Bunu yapabilirim
14. Hafta Final Sınavı
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Günümüz sanatının disiplinlerarası özelliklerine uygun olarak, sanat üretiminde farklı disiplinleri birlikte kullanır.
2 Profesyonel standartlar düzeyinde bir sanat donanımına sahip olur.
3 Alanında gerçekleşen ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder, uygulamalarını bu gelişmeler çerçevesinde çağdaş düzeyde gerçekleştirir.
4 Alanında kullanılan teknolojilerin gelişimlerine paralel bir şekilde gerekli olan teknik bilgi ve beceriyi öğrenip çalışmalarında kullanır.
5 Öğrenciler kuramsal ve uygulama sorunlarını kavrar ve bunları kendi özgün yaklaşımlarıyla yorumlayarak yapıt üretir.
6 Öğrenciler hem bağımsız düşünebilen donanımlı sanatçı adayları; hem de katılımcı, paylaşımcı, anlayış ve kültür farklılıklarına duyarlı, aydın bireyler olarak yetişir.
7 Sanatçı adayları gözlem ve çözümleme yapabilir, çok boyutlu düşünebilir.
8 Öğrenciler, sanat, teknik ve mesleki konularda yetkinlik kazanır.
9 Öğrenci kendini gerçekleştirebilme, çevresini dönüştürebilme bilincine ulaşır.
10 Çağdaş anlayışta üretilen bilgi, deneyim ve iş gücünün topluma yayılmasına katkıda bulunabilen, akademik araştırmalara öncelik veren, bu birikimini ulusal ve uluslararası düzeyde yaygınlaştıran öğrenciler yetişir.
11 Sanatsal yaratıcılıkta hangi nedenlerin hangi etkilere hangi düzeyde hangi araçlarla yol açtığını kavrar.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 DK6 DK7 DK8 DK9 DK10 DK11
PY1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
PY2 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
PY3 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
PY4 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
PY5 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
PY6 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
PY7 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
PY8 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
PY9 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
PY10 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
PY11 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • Smart Choice 1
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 14 2 28
Ders Dışı
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 14 1 14
Araştırma 1 1 1
Diğer Faaliyetler 5 1 5
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 1 1
Final 1 1 1
Sınıf İçi Etkinlik 1 1 1
Toplam İş Yükü 51
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 2,0