| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Nematoloji | BKZ408 | Türkçe | Zorunlu | 8. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 2,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Bitki paraziti nematodların tanınması ve mücadelesine yönelik tekniklerin öğrenilmesi |
| Dersin İçeriği | Bitki paraziti nematodların Anatomisi, Morfolojisi, fizyolojisi, ekolojisi ve nematodlarla savaşım yöntemleri |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Öğrenci, Bitki paraziti nematodlar hakkında bilgi sahibi olur |
| 2 | Nematolojide kullanılan teknikleri öğrenir |
| 3 | Bitki paraziti nematodlara karşı kullanılacak mücadele yöntemlerini ve ilaçları bilir |
| 4 | Ders içi uygulamalardan elde ettiği kazanımları meslek hayatında kullanır |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Nematoloji ve tarihçesi | |
| 2. Hafta | Nematodların sistematikteki yeri, morfolojisi ve ekolojisi | |
| 3. Hafta | Nematodların toprak patojenleri ile ilişkileri | |
| 4. Hafta | Nematodların doğal düşmanları | |
| 5. Hafta | Nematodların beslenme mekanizması ve zarar şekilleri | |
| 6. Hafta | Nematodların bulaşma ve yayılma şekilleri | |
| 7. Hafta | Kültür bitkilerinde zararlı nematod grupları | |
| 8. Hafta | Ara sınav | |
| 9. Hafta | Önemli Bitki Paraziti Nematodlar | |
| 10. Hafta | Virüs Vektörü Nematodlar | |
| 11. Hafta | Bitki Paraziti Nematodlarla Mücadele Yöntemleri | |
| 12. Hafta | Virüs Vektörü Nematodlarla Mücadele | |
| 13. Hafta | Bitki Paraziti nematod ekstraksiyonunda kullanılan yöntemler | |
| 14. Hafta | Genel Değerlendirme |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Temel bilim ve mühendislik bilgi ve ilkelerini Ziraat Mühendisliği problemlerine uygulayabilme becerisi | ✔ | |||||
| 2 | Tarımsal alanlarda sıkça görülen hastalık etmenleri, zararlılar, yabancı otlar ve yararlı organizmaları genel olarak mikroskobik ve makroskobik düzeyde tanıyabilme, yaygınlık durumları ile zarar/yarar düzeylerini saptayabilme yeteneği | ✔ | |||||
| 3 | Tarımsal üretim sürecinde teknikler hakkında bilgi sahibi olma, süreçle ilgili temel problemleri tanımlayabilme ve bunların çözümünde çağdaş teknikler ile hesaplama araçlarını kullanabilme yeteneği | ✔ | |||||
| 4 | Bitki koruma problemlerinin çözümüne yönelik teknik ve bilimsel bilgi ile tanımlanmış mevcut önerileri, sürdürülebilir tarım, çevre ve insan sağlığı ile gıda güvenliğini göz önünde tutarak yürütebilme becerisi | ✔ | |||||
| 5 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme, gerektiğinde bağımsız davranma, insiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisine sahip olma, fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilme becerisi | ✔ | |||||
| 6 | Ulusal ve uluslararası güncel sorunları takip edebilme | ✔ | |||||
| 7 | Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseme | ✔ | |||||
| 8 | Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme | ✔ | |||||
| 9 | Tarımda kalite sistemleri ile mesleki etik konusunda bilinç sahibi olabilme | ✔ | |||||
| 10 | İş ahlakı ve sorumluluk duygusuna sahip olma | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 |
|---|---|---|---|---|
| PY1 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY2 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY3 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY5 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY6 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY7 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY8 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY9 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY10 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 1 | 14 |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 22 | 22 | |
| Uygulama | 14 | 2 | 28 | |
| Toplam İş Yükü | 102 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 2,0 | ||