| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Akışkanlar Mekaniği | ZFZ208 | Türkçe | Zorunlu | 4. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 4,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilere akışkanlar mekaniğinin temel kavramlarının verilerek; sıvı ve gaz akışkan akımlarının statik ve dinamik ortamda davranışını ortaya koyan temel bilgileri kullanma becerisi kazandırmaktır |
| Dersin İçeriği | Birim sistemler ve maddenin moleküler yapısı, Durağan ortamlarda akışkan davranışı ile ilgili mekanik kanunlar, Dinamik ortamlarda akışkan davranışı ile ilgili temel kavramlar, Durağan ve dinamik ortamlar için tanımlanan temel bağıntılar, Durağan ve dinamik ortamlar için tanımlanan temel esaslar |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Birim sistemler ve maddenin moleküler yapısını tanımlayabilme |
| 2 | Durağan ortamlarda akışkan davranışı ile ilgili mekanik kanunları yorumlayabilme |
| 3 | Dinamik ortamlarda akışkan davranışı ile ilgili temel kavramları tanımlayabilme |
| 4 | Durağan ve dinamik ortamlar için tanımlanan temel bağıntıları çözebilme |
| 5 | Durağan ve dinamik ortamlar için tanımlanan temel esasları pratik problemlere uygulayabilme |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Akışkanlar mekaniğine giriş, Temel Kavramlar, Birimler, Uluslararası Birim sistemi (SI) | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 2. Hafta | Akışkanların özellikleri, sıvı ve gaz akışkanların arasındaki farklar | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 3. Hafta | Yoğunluk, özgül ağırlık, viskozite, dinamik viskozite, kinematik viskozite | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 4. Hafta | Yüzey gerilimi, buharlaşma ısısı, buhar basıncı, akışkanlarda sıkıştırılabilirlik ve esastisite modülü | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 5. Hafta | Korunum yasaları, Kütlenin korunum ilkesi, enerjinin korunum ilkesi, momentumun korunum ilkesi | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 6. Hafta | Hidrostatik (Durgun Akışkanlar), hidrostatik basıncın sıvı yüksekliği olarak belirtilmesi | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 7. Hafta | Durgun akışkanlarda düzlemsel tabana etkiyen basınç kuvveti | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 8. Hafta | Arasınav | |
| 9. Hafta | Durgun akışkanlarda eğimli, dik ve düzlemsel yan yüzeylere etkiyen basınç kuvveti | Görüşme |
| 10. Hafta | Bileşik kaplar, bileşik kaplar ile basınç ölçümü | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 11. Hafta | Hidrolik krikolar | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 12. Hafta | Akışkanlar kinematiği, akımın tanımlanması, akım çizgisi, akım borusu, yörünge, | Sunum (Hazırlık) |
| 13. Hafta | Akım türleri, laminer akış, türbülanslı akım, düzenli ve düzensiz akımlar, debi ve ortalama hız, süreklilik denklemi, bir boyutlu akım, iki boyutlu akım, üç boyutlu akım | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 14. Hafta | Düzenli akımlarda enerji eşitliği | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Temel bilim ve mühendislik bilgi ve ilkelerini Ziraat Mühendisliği problemlerine uygulayabilme becerisi | ✔ | |||||
| 2 | Tarımsal alanlarda sıkça görülen hastalık etmenleri, zararlılar, yabancı otlar ve yararlı organizmaları genel olarak mikroskobik ve makroskobik düzeyde tanıyabilme, yaygınlık durumları ile zarar/yarar düzeylerini saptayabilme yeteneği | ✔ | |||||
| 3 | Tarımsal üretim sürecinde teknikler hakkında bilgi sahibi olma, süreçle ilgili temel problemleri tanımlayabilme ve bunların çözümünde çağdaş teknikler ile hesaplama araçlarını kullanabilme yeteneği | ✔ | |||||
| 4 | Bitki koruma problemlerinin çözümüne yönelik teknik ve bilimsel bilgi ile tanımlanmış mevcut önerileri, sürdürülebilir tarım, çevre ve insan sağlığı ile gıda güvenliğini göz önünde tutarak yürütebilme becerisi | ✔ | |||||
| 5 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme, gerektiğinde bağımsız davranma, insiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisine sahip olma, fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilme becerisi | ✔ | |||||
| 6 | Ulusal ve uluslararası güncel sorunları takip edebilme | ✔ | |||||
| 7 | Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseme | ✔ | |||||
| 8 | Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme | ✔ | |||||
| 9 | Tarımda kalite sistemleri ile mesleki etik konusunda bilinç sahibi olabilme | ✔ | |||||
| 10 | İş ahlakı ve sorumluluk duygusuna sahip olma | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 |
|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY6 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY7 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY8 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY9 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY10 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 25 | 25 |
| Final | 1 | 35 | 35 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 3 | 42 | |
| Toplam İş Yükü | 102 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 4,0 | ||