| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ekonomi | ZFZ201 | Türkçe | Zorunlu | 3. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 3,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Dersin amacı tarımın Türkiye ekonomisine katkısı, tarımsal üretim ekonomisi, doğal kaynaklar ekonomisi, değer biçme, tarım politikası, uluslararası tarım politikası, tarımsal üretim faktörleri, tarımsal finansman ve kredi, tarım işletmeciliğine giriş, tarımsal işletme analizi, tarımsal pazarlama, tarımsal kooperatifçilik hakkında bilgi vermektir. |
| Dersin İçeriği | Tarım ekonomisi ve işletmeciliğine giriş, tarımın Türkiye ekonomisine katkısı, tarımsal üretim ekonomisi, doğal kaynaklar ekonomisi, değer biçme, tarım politikası, uluslararası tarım politikası, tarımsal üretim faktörleri, tarımsal finansman ve kredi, tarım işletmeciliğine giriş, tarımsal işletme analizi, tarımsal pazarlama, tarımsal kooperatifçilik. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Tarımı tanımlama, çeşitleme, teknik ve ekonomik özelliklerini sıralama |
| 2 | arımın önemini, sektörlere katkısını anlama, anlatma, değerlendirme |
| 3 | Tarımsal yapının temel unsurlarını kavrama, eksikliklerini ve yarattığı sorunları görme ve bunların çözümü için düşünce yeteneğini geliştirme |
| 4 | Ekonominin temel prensiplerini tarıma uygulayabilme, kaynakların en uygun kullanımı ile maksimum gelire ulaşmanın yöntemlerini öğrenme, seçenekler yaratma ve en iyisini seçebilme |
| 5 | Tarım işletmesinin üretim şeklini, yöntemini belirleme, üretim yapma ve ürünü değerlendirme |
| 6 | İşletme analizini yaparak ürün maliyet ve gelirlerini saptama, karlılık sağlayarak sürekli üretimi gerçekleştirme |
| 7 | Üretimi yapmak ve onu gelire dönüştürmek için piyasa sistemini kavrama, Pazar koşullarını izleme |
| 8 | Üretim için gerekli finans sağlam yollarını bulma, örgüt gücünden yararlanma |
| 9 | Tarımsal politikanın araçlarını dikkate alarak işletme kararları verme |
| 10 | Uluslararası tarımsal ilişkileri izleme |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Tarım ekonomisi ve işletmeciliğine giriş | |
| 2. Hafta | Tarımın Türkiye Ekonomisine Katkısı:Nüfus ve işgücü katkısı, üretim ve verim katkısı | |
| 3. Hafta | Tarımın Türkiye Ekonomisine Katkısı:Toplum beslenmesine katkı, sanayi sektörüne katkı, milli gelire katkı, dış ticaret katkısı | |
| 4. Hafta | Tarımsal Üretim ekonomisi:Azalan Verimler Kanunu, Girdilerin İkamesi | |
| 5. Hafta | Tarımsal Üretim Ekonomisi:Girişimlerin İkamesi, tam yarışmada firmanın kısa dönem kararı, Fırsat maliyeti ilkesi, eşit marjinal gelirler ilkesi, nispi avantaj teorisi | |
| 6. Hafta | Tarım Politikası:Tarım Politikasının tanımı ve konusu, Tarım Politikasının amaçları,Tarım Politikasının araçları | |
| 7. Hafta | Tarım Politikasının araçları, desteklenecek ürünlerin nitelikleri, destekleme fiyat yöntemlerinin değerlendirilmesi | |
| 8. Hafta | Ara sınav | |
| 9. Hafta | Fiyat tespitinde kooperatiflerin rolü, yapısal ve sosyal politikalar | |
| 10. Hafta | Uluslararası Tarım Politikası:tanım, amaçlar, anlaşmalar ve uluslararası tarımsal örgütler | |
| 11. Hafta | Tarımsal üretim faktörleri:toprak, sermaye, emek, girişimcilik | |
| 12. Hafta | Tarımsal Finansman ve Kredi | |
| 13. Hafta | Tarımsal Pazarlama | |
| 14. Hafta | Tarımsal Kooperatifçilik |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Temel bilim ve mühendislik bilgi ve ilkelerini Ziraat Mühendisliği problemlerine uygulayabilme becerisi | ✔ | |||||
| 2 | Tarımsal alanlarda sıkça görülen hastalık etmenleri, zararlılar, yabancı otlar ve yararlı organizmaları genel olarak mikroskobik ve makroskobik düzeyde tanıyabilme, yaygınlık durumları ile zarar/yarar düzeylerini saptayabilme yeteneği | ✔ | |||||
| 3 | Tarımsal üretim sürecinde teknikler hakkında bilgi sahibi olma, süreçle ilgili temel problemleri tanımlayabilme ve bunların çözümünde çağdaş teknikler ile hesaplama araçlarını kullanabilme yeteneği | ✔ | |||||
| 4 | Bitki koruma problemlerinin çözümüne yönelik teknik ve bilimsel bilgi ile tanımlanmış mevcut önerileri, sürdürülebilir tarım, çevre ve insan sağlığı ile gıda güvenliğini göz önünde tutarak yürütebilme becerisi | ✔ | |||||
| 5 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme, gerektiğinde bağımsız davranma, insiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisine sahip olma, fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilme becerisi | ✔ | |||||
| 6 | Ulusal ve uluslararası güncel sorunları takip edebilme | ✔ | |||||
| 7 | Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseme | ✔ | |||||
| 8 | Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme | ✔ | |||||
| 9 | Tarımda kalite sistemleri ile mesleki etik konusunda bilinç sahibi olabilme | ✔ | |||||
| 10 | İş ahlakı ve sorumluluk duygusuna sahip olma | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 | DK8 | DK9 | DK10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY6 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY7 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY8 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY9 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY10 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 20 | 20 |
| Ödev 1 | 5 | 2 | 10 | |
| Final | 1 | 26,5 | 26,5 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 10 | 2 | 20 | |
| Toplam İş Yükü | 76,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||