| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ölçme Bilgisi | ZFZ112 | Türkçe | Zorunlu | 2. Yarıyıl | 2 + 2 | 3,0 | 4,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin, ölçme bilgisinin temel prensiplerini kavramasını, basit ve gelişmiş ölçme aletleriyle (jalon, şeritmetre, prizma, planimetre, nivelman, GPS) yatay uzunlukları ölçmesini, arazilerin konum planlarını çıkarmasını, alanları hesaplamasını, yükseklikleri ölçmesini, kesit çıkarmasını ve topoğrafik haritaları yorumlamasını sağlamaktır. |
| Dersin İçeriği | Ölçü birimleri, basit ölçme aletleriyle yatay ölçmeler ( uzunlukların ölçülmesi, dik açıların çakılması, konum planlarının çıkarılması), planimetre, alan hesapları, nivelmanla yükseklik ölçmesi, profil nivelmanı ve yüzey nivelmanı, topografik haritaların çizilmesi ve yorumlanması, GPS’in temel esasları. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Verilen bir güzergahın uzunluğunu farklı aletlerle ölçebilme |
| 1 | Verilen bir güzergahın uzunluğunu farklı aletlerle ölçebilme |
| 2 | Arazi konum planı çıkarabilme ve alanını hesaplayabilme |
| 2 | Arazi konum planı çıkarabilme ve alanını hesaplayabilme |
| 3 | Nivelman aletini kullanabilme |
| 3 | Nivelman aletini kullanabilme |
| 4 | Kesit alma ve yüzey nivelmanı yapabilme |
| 4 | Kesit alma ve yüzey nivelmanı yapabilme |
| 5 | Topografik haritaları yorumlayabilme |
| 5 | Topografik haritaları yorumlayabilme |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Dersin tanıtımı: Kapsamı, İçeriği, Önemi, Kuralları | |
| 1. Hafta | Dersin tanıtımı: Kapsamı, İçeriği, Önemi, Kuralları | |
| 2. Hafta | Ölçü birimleri, Hata hesabı | |
| 2. Hafta | Ölçü birimleri, Hata hesabı | |
| 3. Hafta | Basit ölçme aletleriyle uzunluk ölçme ve dik açıların çakılması | |
| 3. Hafta | Basit ölçme aletleriyle uzunluk ölçme ve dik açıların çakılması | |
| 4. Hafta | Üçgenlere ayırma, dik koordinat ve kutupsal alım yöntemiyle konum planlarının çıkarılması | |
| 4. Hafta | Üçgenlere ayırma, dik koordinat ve kutupsal alım yöntemiyle konum planlarının çıkarılması | |
| 5. Hafta | Ölçü değerlerine ve koordinat değerlerine göre alan hesabı | |
| 5. Hafta | Ölçü değerlerine ve koordinat değerlerine göre alan hesabı | |
| 6. Hafta | Grafik yöntemle ve planimetre ile alan hesabı | |
| 6. Hafta | Grafik yöntemle ve planimetre ile alan hesabı | |
| 7. Hafta | Nivelman aleti ve nokta nivelmanı | |
| 7. Hafta | Nivelman aleti ve nokta nivelmanı | |
| 8. Hafta | Profil nivelmanı | |
| 8. Hafta | Profil nivelmanı | |
| 9. Hafta | Ara Sınav | |
| 9. Hafta | Ara Sınav | |
| 10. Hafta | Yüzey nivelmanı | |
| 10. Hafta | Yüzey nivelmanı | |
| 11. Hafta | Eş yükselti eğrilerinin çizilmesi | |
| 11. Hafta | Eş yükselti eğrilerinin çizilmesi | |
| 12. Hafta | Topografik haritaların okunması, kesit çıkarmam I | |
| 12. Hafta | Topografik haritaların okunması, kesit çıkarmam I | |
| 13. Hafta | Topografik haritaların okunması, kesit çıkarma II | |
| 13. Hafta | Topografik haritaların okunması, kesit çıkarma II | |
| 14. Hafta | GPS’in temel esasları I | |
| 14. Hafta | GPS’in temel esasları I |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Temel bilim ve mühendislik bilgi ve ilkelerini Ziraat Mühendisliği problemlerine uygulayabilme becerisi | ✔ | |||||
| 2 | Tarımsal alanlarda sıkça görülen hastalık etmenleri, zararlılar, yabancı otlar ve yararlı organizmaları genel olarak mikroskobik ve makroskobik düzeyde tanıyabilme, yaygınlık durumları ile zarar/yarar düzeylerini saptayabilme yeteneği | ✔ | |||||
| 3 | Tarımsal üretim sürecinde teknikler hakkında bilgi sahibi olma, süreçle ilgili temel problemleri tanımlayabilme ve bunların çözümünde çağdaş teknikler ile hesaplama araçlarını kullanabilme yeteneği | ✔ | |||||
| 4 | Bitki koruma problemlerinin çözümüne yönelik teknik ve bilimsel bilgi ile tanımlanmış mevcut önerileri, sürdürülebilir tarım, çevre ve insan sağlığı ile gıda güvenliğini göz önünde tutarak yürütebilme becerisi | ✔ | |||||
| 5 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme, gerektiğinde bağımsız davranma, insiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisine sahip olma, fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilme becerisi | ✔ | |||||
| 6 | Ulusal ve uluslararası güncel sorunları takip edebilme | ✔ | |||||
| 7 | Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseme | ✔ | |||||
| 8 | Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme | ✔ | |||||
| 9 | Tarımda kalite sistemleri ile mesleki etik konusunda bilinç sahibi olabilme | ✔ | |||||
| 10 | İş ahlakı ve sorumluluk duygusuna sahip olma | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 |
|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY6 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY7 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY8 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY9 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY10 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 1 | 14 |
| Araştırma | 11 | 1,75 | 19,25 | |
| Diğer Faaliyetler | 10 | 1 | 10 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 14,75 | 14,75 |
| Final | 1 | 20 | 20 | |
| Uygulama | 12 | 2 | 24 | |
| Toplam İş Yükü | 102 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 4,0 | ||