| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Teknik Resim | ZFZ103 | Türkçe | Zorunlu | 1. Yarıyıl | 2 + 2 | 3,0 | 4,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Gülşah AKINCIOĞLU |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Gülşah AKINCIOĞLU (Güz) |
| Dersin Amacı | Makine parçalarının imalat ve montaj resimlerini çizebilme, makine tasarımları yapabilme, çizilmiş resimlere okuyabilme ve bu faaliyetlerde bilgisayarı etkin bir biçimde kullanabilme bilgi ve becerisini kazandırmak. |
| Dersin İçeriği | Teknik resim temel ilkeleri, bir makine parçasının perspektif resmini çizme, perspektif resmi verilen bir makine parçasının temel görünüşlerini çizme, İki görünüşü verilen bir makine parçasının üçüncü görünüşünü çizme, Perspektif resimleri ve görünüşleri ölçülendirme, Kesit alma yöntemleri, Bilgisayar kullanarak çizim yapma, Serbest elle çizim yapar, çizilmiş bir teknik resmi doğru bir biçimde okuma |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Öğrenci, Teknik resim temel ilkelerini öğrenir |
| 2 | bir makine parçasının perspektif resmini çizer |
| 3 | perspektif resmi verilen bir makine parçasının temel görünüşlerini çizer |
| 4 | İki görünüşü verilen bir makine parçasının üçüncü görünüşünü çizer |
| 5 | Perspektif resimleri ve görünüşleri ölçülendirir |
| 6 | Kesit alma yöntemlerini ve Bilgisayar kullanarak çizim yapmayı öğrenir |
| 7 | Serbest elle çizim yapar ve çizilmiş bir teknik resmi doğru bir biçimde okur |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Genel tanımlar, resim türleri, resim araçları, çizgi tipleri, ölçek. | |
| 2. Hafta | İzometrik ve eğik perspektif resimler, ilgili uygulamalar. | |
| 3. Hafta | Altı temel görünüş ve yardımcı görünüşler ve ilgili uygulamalar | |
| 4. Hafta | AutoCAD programının tanıtılması ve bilgisayarda çizim uygulamaları. | |
| 5. Hafta | Perspektif resimden görünüş çıkarma uygulamaları. | |
| 6. Hafta | Ölçülendirme kurallarının anlatılması ve ilgili uygulamalar. | |
| 7. Hafta | Perspektif resimden görünüş çıkarma uygulamaları, serbest elle çizim. | |
| 8. Hafta | Ara sınav | |
| 9. Hafta | Bilgisayarda çizim uygulamaları. | |
| 10. Hafta | Kesit (tam, yarım, profil, kısmi, kademeli ve döndürülmüş) resimler | |
| 11. Hafta | Görünüş çıkarma ve ölçülendirme uygulamaları. | |
| 12. Hafta | Kesit alma ve ölçülendirme uygulamaları. | |
| 13. Hafta | Bilgisayarda çizim uygulamaları. | |
| 14. Hafta | Görünüşlerden perspektif resmin çıkarılması ve ilgili uygulamalar. |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Temel bilim ve mühendislik bilgi ve ilkelerini Ziraat Mühendisliği problemlerine uygulayabilme becerisi | ✔ | |||||
| 2 | Tarımsal alanlarda sıkça görülen hastalık etmenleri, zararlılar, yabancı otlar ve yararlı organizmaları genel olarak mikroskobik ve makroskobik düzeyde tanıyabilme, yaygınlık durumları ile zarar/yarar düzeylerini saptayabilme yeteneği | ✔ | |||||
| 3 | Tarımsal üretim sürecinde teknikler hakkında bilgi sahibi olma, süreçle ilgili temel problemleri tanımlayabilme ve bunların çözümünde çağdaş teknikler ile hesaplama araçlarını kullanabilme yeteneği | ✔ | |||||
| 4 | Bitki koruma problemlerinin çözümüne yönelik teknik ve bilimsel bilgi ile tanımlanmış mevcut önerileri, sürdürülebilir tarım, çevre ve insan sağlığı ile gıda güvenliğini göz önünde tutarak yürütebilme becerisi | ✔ | |||||
| 5 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme, gerektiğinde bağımsız davranma, insiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisine sahip olma, fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilme becerisi | ✔ | |||||
| 6 | Ulusal ve uluslararası güncel sorunları takip edebilme | ✔ | |||||
| 7 | Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseme | ✔ | |||||
| 8 | Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme | ✔ | |||||
| 9 | Tarımda kalite sistemleri ile mesleki etik konusunda bilinç sahibi olabilme | ✔ | |||||
| 10 | İş ahlakı ve sorumluluk duygusuna sahip olma | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY6 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY7 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY8 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY9 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY10 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 18 | 18 |
| Final | 1 | 28 | 28 | |
| Uygulama | 14 | 2 | 28 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 2 | 28 | |
| Toplam İş Yükü | 102 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 4,0 | ||